Bekijk volle/desktop versie : Nieuwe jachthaven Al Hoceima geopend



27-07-2016, 16:10
Het Nationaal Agentschap voor Havens (NAH) heeft aangekondigd dat de nieuwe jachthaven in kustplaats Al Hoceima klaar voor gebruik is.





Dit nieuws komt op een perfect moment want de maand augustus is zeer populair bij jachteigenaar en de sector voor pleziervaart. Al Hoceima kent bovendien in de zomermaanden een piek van het aantal bezoekers. Dat is ook meteen het grote doel van de nieuwe haven: een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van de toeristische sector. Volgens NAH zijn er ook andere doelen.

Marokko wil met de haven ook de diversificatie van alle activiteiten stimuleren en de mogelijkheden bieden om deze sector naar zich toe te trekken. De nieuwe jachthaven kostte 170 miljoen dirham en kan 180 jachten aan. Het is ook geschikt voor andere soorten boten tot maximaal 35 meter lang.

27-07-2016, 16:12


mooie !


altijd lekker verse Vis daar .

27-07-2016, 17:09
Al Hoceima ben je snel op uitgekeken. Het enige wat er valt te doen
is playa en parka meer niet. Toerisme heeft meer nodig dan jachthaven of zee.
Al hoceima is een mooie kuststad maar helaas te weinig voorzieningen en er valt niks te doen.
Al hoceima heeft eigenlijk dikke zwembaden en hotels nodig. Culture centrum met dingen die over de Rif gaan en haar geschiedenis en cultuur. Theater, tennisbanen, Golfclubs, campings, surfen, duiken, bioscoop, shoppingmall,kabelbaan en ga zo maar door. Met enkel een jachthaven kom je er niet met toerisme.
Daarnaast is de mentaliteit van de mensen terughoudend tegenover buitenstaanders zelfs tegen mensen uit andere delen van Marokko. Sociale controle ! De gezelligheid die je ervaart in Marrakech, fes, meknes en ga zo maar door heb je helaas niet in de rif. Mensen die in andere steden zijn geweest in Marokko weten wat ik bedoel. En ja de overheid mag meer investeren in berbers gebieden over het algemeen. Prachtig natuur !

Tenslotte is playa al overgenomen door Marokkaanse vakantiegangers uit Al Hoceima zelf. Ik zeg je eerlijk ik sta niet te wachten op bepaalde hoofden die je al de hele jaar in Nederland ziet en daar weer tegenkomt. Dat noem ik geen vakantie !

27-07-2016, 17:12

Citaat door human70:
Al Hoceima ben je snel op uitgekeken. Het enige wat er valt te doen
is playa en parka meer niet. Toerisme heeft meer nodig dan jachthaven of zee.
Al hoceima is een mooie kuststad maar helaas te weinig voorzieningen en er valt niks te doen.
Al hoceima heeft eigenlijk dikke zwembaden en hotels nodig. Culture centrum met dingen die over de Rif gaan en haar geschiedenis en cultuur. Theater, tennisbanen, Golfclubs, campings, surfen, duiken, bioscoop, shoppingmall,kabelbaan en ga zo maar door. Met enkel een jachthaven kom je er niet met toerisme.
Daarnaast is de mentaliteit van de mensen terughoudend tegenover buitenstaanders zelfs tegen mensen uit andere delen van Marokko. Sociale controle ! De gezelligheid die je ervaart in Marrakech, fes, meknes en ga zo maar door heb je helaas niet in de rif. Mensen die in andere steden zijn geweest in Marokko weten wat ik bedoel. En ja de overheid mag meer investeren in berbers gebieden over het algemeen. Prachtig natuur !

Tenslotte is playa al overgenomen door Marokkaanse vakantiegangers uit Al Hoceima zelf. Ik zeg je eerlijk ik sta niet te wachten op bepaalde hoofden die je al de hele jaar in Nederland ziet en daar weer tegenkomt. Dat noem ik geen vakantie !

Wat een jankverhaal,..niet in elk stad hoeft iets te doen zijn.
Lekker zo laten.

27-07-2016, 17:21


klopt . ben ik volledig mee eens. het is echt saai daar . ben er paar x geweest . je hebt Parki waar je beetje naar meisjes kan kijken . en Playa waar 99% man aan het strand zit . playa doet me denken aan eeen marokkaanse lounge . je moet echt homo zijn om daar te komen .alleen maar mannen . en het is super druk daar. nooit meer met de auto daar heen . ik ben er echt geweest alleen omdat mijn vrienden de hele tijd aan het zeuren waren . doe mij gewoon tanger en martil daar ben ik bijna de hele zomer te vinden .

toerisme zal nooit echt wat worden in Alhoceima. de mentaliteit van de mensen daar is fout . hun kunnen niet om gaan met Europianen. of je moet echt mensen uit Fes. casa.meknes daar laten werken .



Citaat door human70:
Al Hoceima ben je snel op uitgekeken. Het enige wat er valt te doen
is playa en parka meer niet. Toerisme heeft meer nodig dan jachthaven of zee.
Al hoceima is een mooie kuststad maar helaas te weinig voorzieningen en er valt niks te doen.
Al hoceima heeft eigenlijk dikke zwembaden en hotels nodig. Culture centrum met dingen die over de Rif gaan en haar geschiedenis en cultuur. Theater, tennisbanen, Golfclubs, campings, surfen, duiken, bioscoop, shoppingmall,kabelbaan en ga zo maar door. Met enkel een jachthaven kom je er niet met toerisme.
Daarnaast is de mentaliteit van de mensen terughoudend tegenover buitenstaanders zelfs tegen mensen uit andere delen van Marokko. Sociale controle ! De gezelligheid die je ervaart in Marrakech, fes, meknes en ga zo maar door heb je helaas niet in de rif. Mensen die in andere steden zijn geweest in Marokko weten wat ik bedoel. En ja de overheid mag meer investeren in berbers gebieden over het algemeen. Prachtig natuur !

Tenslotte is playa al overgenomen door Marokkaanse vakantiegangers uit Al Hoceima zelf. Ik zeg je eerlijk ik sta niet te wachten op bepaalde hoofden die je al de hele jaar in Nederland ziet en daar weer tegenkomt. Dat noem ik geen vakantie !

27-07-2016, 18:46
Celtic het is geen jankverhaal maar realiteit. Een echte Marokkaan houdt van heel Marokko. En wij streven naar voortgang. Jij zegt laat het maar verotten want je komt daar niet ! Eerst denken voordat je typt !

27-07-2016, 20:13
Mijn playmobil jacht zal ik daar volgend jaar laten ankeren , wat betreft toeristen laat die lekker doorreizen naar saidia fes en tetouan

27-07-2016, 20:31

Citaat door Redactie:
Het Nationaal Agentschap voor Havens (NAH) heeft aangekondigd dat de nieuwe jachthaven in kustplaats Al Hoceima klaar voor gebruik is.





Dit nieuws komt op een perfect moment want de maand augustus is zeer populair bij jachteigenaar en de sector voor pleziervaart. Al Hoceima kent bovendien in de zomermaanden een piek van het aantal bezoekers. Dat is ook meteen het grote doel van de nieuwe haven: een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van de toeristische sector. Volgens NAH zijn er ook andere doelen.

Marokko wil met de haven ook de diversificatie van alle activiteiten stimuleren en de mogelijkheden bieden om deze sector naar zich toe te trekken. De nieuwe jachthaven kostte 170 miljoen dirham en kan 180 jachten aan. Het is ook geschikt voor andere soorten boten tot maximaal 35 meter lang.
Bovenstaande plaatje is niet van Al Hoceima.

Dit lijkt er meer op:

27-07-2016, 20:34

27-07-2016, 20:38

27-07-2016, 20:39

Citaat door Celtic.:
Wat een jankverhaal,..niet in elk stad hoeft iets te doen zijn.
Lekker zo laten.
Precies. Trekt alleen pedofielen aan meer niet.

27-07-2016, 22:35
Trekt alleen pedofielen aan? Wat moeten we doen? De grenzen dichtgooien? Marokko laten isoleren? Denk je niet dat dan miljoenen mensen hun banen kwijtraken? Zal dat het land alleen maar ten goede komen? Zeg nou zelf, van die toeristen leeft Marokko. Hoe veel Marokko zal investeren in andere sectoren, mensen zullen altijd ons prachtig land en mooie cultuur willen bezoeken en meemaken. Ik ben voor meer toerisme en voor meer veiligheid. Dat er slechte toeristen tussen zitten, dat zal altijd zo blijven. Om door die enkelingen je land te laten isoleren? Lijkt mij iets te ver gaan. Ik ben blij met deze mooie vooruitgangen in Marokko. De koning is goed bezig om het land aantrekkelijk te maken voor buitenlandse investeerders.

29-07-2016, 14:39


Oh wat belangrrijk ! Van mag je al toeriste hebben! Ben blij dat wij onze goed, goed bewaken.. Laat de rest maar lekker in het zuiden !

29-07-2016, 15:30

Citaat door human70:
al hoceima ben je snel op uitgekeken. Het enige wat er valt te doen
is playa en parka meer niet. Toerisme heeft meer nodig dan jachthaven of zee.
Al hoceima is een mooie kuststad maar helaas te weinig voorzieningen en er valt niks te doen.
Al hoceima heeft eigenlijk dikke zwembaden en hotels nodig. Culture centrum met dingen die over de rif gaan en haar geschiedenis en cultuur. Theater, tennisbanen, golfclubs, campings, surfen, duiken, bioscoop, shoppingmall,kabelbaan en ga zo maar door. Met enkel een jachthaven kom je er niet met toerisme.
Daarnaast is de mentaliteit van de mensen terughoudend tegenover buitenstaanders zelfs tegen mensen uit andere delen van marokko. Sociale controle ! De gezelligheid die je ervaart in marrakech, fes, meknes en ga zo maar door heb je helaas niet in de rif. Mensen die in andere steden zijn geweest in marokko weten wat ik bedoel. En ja de overheid mag meer investeren in berbers gebieden over het algemeen. Prachtig natuur !

Tenslotte is playa al overgenomen door marokkaanse vakantiegangers uit al hoceima zelf. Ik zeg je eerlijk ik sta niet te wachten op bepaalde hoofden die je al de hele jaar in nederland ziet en daar weer tegenkomt. Dat noem ik geen vakantie !
eens!

29-07-2016, 16:27
Alhoceima is niks aan ben er geweest . echt rotzooi . na een half uur ben je al uitgekeken .
Citaat door Smoothoperator:
eens!