Bekijk volle/desktop versie : Student moet dokken na uitrukken nerveuze agenten



25-07-2016, 11:09
De politie in Brussel kwam woensdag na een terreuralarm in actie toen een verdachte man met een winterjas met draden eruit hangend in het centrum werd gesignaleerd.





Een speciale eenheid kwam in actie. Maar de verdachte bleek een student bezig met een onderzoek naar stralingen. De politie was behoorlijk nijdig en stuurt nu een gepeperde rekening. De Universiteit van Gent en haar Iraanse doctoraalstudent draaien op voor de grootschalige interventie op het Muntplein. De politie is de verspilde werkuren van de eigen diensten, de federale collega's en de ontmijningsdienst aan het berekenen. Voor die afrekening wordt de rechtbank ingeschakeld, aldus de politie.

Het is niet voor het eerst dat de nerveuze politiediensten voor niets uitrukken. Een verbaasde filmploeg kreeg onlangs ook een interventieteam achter zich aan toen een spannende scène werd gedraaid zonder dat de politie dat wist.

25-07-2016, 14:37


Ja natuurlijk, als met dikke ja naar buiten gaat even politie bellen rot toch op man

25-07-2016, 14:51
Dus als ik naar buiten loop met een koffertje, en een nerveuze xenophobe kneus belt de politie op ... mag IK opdraaien voor de kosten?! Laat diegene die de politie heeft getipt maar opdraaien voor de kosten!

25-07-2016, 15:24

Citaat door Helios:
Dus als ik naar buiten loop met een koffertje, en een nerveuze xenophobe kneus belt de politie op ... mag IK opdraaien voor de kosten?! Laat diegene die de politie heeft getipt maar opdraaien voor de kosten!
Alleen als er ook draadjes onder je jas uitkomen. Zo niet, dan is het gratis.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

25-07-2016, 15:28


Hahaha dit is letterlijk de meest achterlijke wat ik ooit heb gelezen in me leven. Trust me i read a lot of weird stuff.

25-07-2016, 15:36
Ik kan me best voorstellen dat de verantwoordelijken geen enkel risico willen nemen.
En de politie + speciale eenheden erop af sturen (uiteindelijk worden zij ook maar aangestuurd).

Maar in dit geval lijkt me eerder sprake van een gigantisch communicatieprobleem.
Van beide kanten als ik een en ander goed begrijp.
Dit had niet zover hoeven te escaleren.