Bekijk volle/desktop versie : Studie Studie Rechten/ omtrent fraude bank ..HELP?



24-04-2005, 16:49
Hey,

Ik ben eerstejaars studente en heb 13 Mei een zitting voor mijn Rota.
Zegt jullie wellicht vrij weinig maar daar gaat het niet om.
Ik ben op zoek naar studenten die iets meer ervaring hebben en mij misschien willen helpen?
De zitting gaat om het volgende:

Het gaat om een jongen die een valse naam bij een bank heeft aangenomen daardoor geld kon opnemen bij de bank.
Hij wilde lenen en heeft zijn krediet verhoogd door ook zijn salarisspecificatie te wijzingen en te vervalsen met potlood. Hij heeft daarbij zijn netto bedrag dus verhoogd waardoor hij meer krediet kreeg.
De bank die niks vernam verschaf hem die lening en gaf hem ook nog eens een creditcard waarbij nog meer geld heeft opgenomen.

Het betreft hier een jongen van 19 jaar die 15000 euro schuld heeft bij de bank. En ruim 19000 aan negatief saldo wat op zijn lopende rekening van de bank staat.
De bank heeft hem aangeklaagd toen ze er achter kwamen dat ze werden opgelicht. De jongen geeft toe en erkend alles.
na verloop van tijd komen ze erachter dat hij een gokverslaving heeft..

Nou wil ik dus als zijn advocate het er op gooien dat hij ontoerekeningvatbaar was, wegens zijn gokverslaving etc. Nu mijn vraag heeft iemand er verstand heeft en kan mij tips geven?

Alvast bedankt

Liefs R

24-04-2005, 18:46



Citaat door lexusa:


art. 326 sr: oplichting
is aan voldaan voor zover je het mij vraagt, maar ik ken de casus niet.
art 39 sr: ontoerekeningsvatbaarheid; niet strafbaar wegens stoornis van zijn geestvermogen

Zo moet je veder komen

Ja inderdaad.

25-04-2005, 09:59
[/size]

art. 326 sr: oplichting
is aan voldaan voor zover je het mij vraagt, maar ik ken de casus niet.
art 39 sr: ontoerekeningsvatbaarheid; niet strafbaar wegens stoornis van zijn geestvermogen

Zo moet je veder komen

Je bent geweldig lieve dame...
Art 326 had ik inderdaad al maar die andere kon ik moeilijk vinden.
Duizendmaal dank