Bekijk volle/desktop versie : Onrust in noorden van Marokko om geruchten over haaien



Pagina's : [1] 2

22-07-2016, 18:30
Lokale nieuwsbronnen in noordelijke kuststeden hebben voor flink wat angst gezorgd door te schrijven over haaien aan de kust.

Op Facebook circuleren meerdere filmpjes van haaien die aanspoelen in noordelijke steden. Sommige bronnen interpreteren dat als een absolute dreiging voor de tienduizenden die dagelijks de stranden opzoeken. Volgens Huffington Post Marokko is daar echter geen sprake van en zwemmen er geen haaien aan de Marokkaanse kusten. Het zou eerder gaan om tuimelaars, een dolfijnensoort.

Deze worden door sommige vissers en spotters aangezien voor haaien. Onterecht, zo concludeert ook Zakia Driouich, secretaris-generaal van het ministerie van Landbouw en Visserij. Tuimelaars zijn niet gevaarlijk en vormen alleen een potentieel probleem voor vissers. Deze vissen vernielen al geruime tijd visnetten en zorgen voor veel minder vis.

Deze vissoort is een beschermde soort en mag niet gevangen worden. Hun aantal groeit echter zo hard dat ze steeds vaker voor problemen zorgen. De Marokkaanse autoriteiten zoeken naar oplossingen.

Terug naar de haaien... Hoewel sommige filmpjes de angst enorm voeden zijn er geen meldingen gedaan waaruit gevaar blijkt voor strandgangers.

22-07-2016, 18:48


ik ben nu heel bang om te zwemmen .

22-07-2016, 19:16
ze komen bij al hoceima voor

22-07-2016, 21:21
Haaien die aanspoelen... dat klinkt niet juist.
Maar haaien zijn overal, je komt in hun water... alleen zijn mensen niet bepaald eetbaar de kans dat je bij een bomaanslag omkomt is vele malen groter dan dat je door een haai word aangevallen... waarom dat voorbeeld? Omdat dat ook al heel onwaarschijnlijk is.

22-07-2016, 22:57


ze gaan wel proeven !!


en alleen dat proeven kan je hele arm kosten of been !


ik heb zelf gevist op roofvissen . en weet wat een beet is . heb 3 karper hengels in marokko .
Citaat door Abdul_Karim:
Haaien die aanspoelen... dat klinkt niet juist.
Maar haaien zijn overal, je komt in hun water... alleen zijn mensen niet bepaald eetbaar de kans dat je bij een bomaanslag omkomt is vele malen groter dan dat je door een haai word aangevallen... waarom dat voorbeeld? Omdat dat ook al heel onwaarschijnlijk is.

22-07-2016, 23:05

Citaat door zakof:
ze gaan wel proeven !!


en alleen dat proeven kan je hele arm kosten of been !


ik heb zelf gevist op roofvissen . en weet wat een beet is . heb 3 karper hengels in marokko .
Oh waar vis je dan dit keer in Fes or wath????


Nog wat haaien gespot in de zee van Fes of niet Hans???


22-07-2016, 23:10
nee Fes heeft geen strand .


dat was in Saidia .


ewa ga je marokko dit jaar ? ik ga bijna Inchallah .
Citaat door Bloembia:
Oh waar vis je dan dit keer in Fes or wath????


Nog wat haaien gespot in de zee van Fes of niet Hans???


22-07-2016, 23:13

Citaat door zakof:
nee Fes heeft geen strand .


dat was in Saidia .


ewa ga je marokko dit jaar ? ik ga bijna Inchallah .
Weet je het zeker dat Fes geen strand heeft???of moest je het eerst Google hahahaha

Nou nee Hans geen marok dit jaar ........miss naar Portugal

Even Ronaldo opzoeken ....en vragen hoe het met zijn knie gaat


23-07-2016, 00:01
Broodje aap verhaal van de redactie

23-07-2016, 00:13

Citaat door Piraten:
Broodje aap verhaal van de redactie
Jij als piraat bent toch niet bang van een haai zeker?

23-07-2016, 00:32
Dolfijn is geen vissoort

23-07-2016, 16:34

Citaat door zakof:
nee Fes heeft geen strand .


dat was in Saidia .


ewa ga je marokko dit jaar ? ik ga bijna Inchallah .
Saidia ligt aan de Middellandse Zee en jij hebt het over karpers? Dat zijn zoetwatervissen...vis je soms op kikkers?

23-07-2016, 16:42


Als er echt haaien bij Marokko zwemmen zouden daar wel Chinese trailers zijn want Chinezen laten zo'n kans op haaienvinnen niet schieten.

23-07-2016, 21:11
ik heb het over karper hengels die ik in marokko heb staan !! goed lezen





Citaat door Mediterraneo:
Saidia ligt aan de Middellandse Zee en jij hebt het over karpers? Dat zijn zoetwatervissen...vis je soms op kikkers?

23-07-2016, 23:20
Van mij mogen ze. Hopelijk houdt het op met de fitna bij al die stranden

Pagina's : [1] 2