Bekijk volle/desktop versie : Staatsgreep (coup) in Turkije



15-07-2016, 23:50
Hebben jullie het gehoord?

http://https://www.youtube.com/watch?v=LJoQtVnMyjg

[video=youtube;LJoQtVnMyjg]https://www.youtube.com/watch?v=LJoQtVnMyjg[/video]


16-07-2016, 00:08


Moge Allaah Turkije beschermen tegen degenen die die kaafir "Ata" Turk volgen en het een seculiere land willen houden. Chaos in moslim landen is het laatste wat moslims willen, het is een genot voor de vijanden van Allaah 'aza wa djal en ik vraag me af wie van de vijanden van Allaah hierachter zit.

16-07-2016, 00:10

Citaat door A_bdars:
Moge Allaah Turkije beschermen tegen degenen die die kaafir Ata Turk volgen en het een seculiere land willen houden. Chaos in moslim landen is het laatste wat moslims willen, het is een genot voor de vijanden van Allaag 'aza wa djal en ik vraag me af wie van de vijanden van Allaah hierachter zit.
allahoma aamien. in sha allah komt het goed

16-07-2016, 00:11
"..En zij zullen op een gepaste manier gestraft worden", aldus Erdogan.

16-07-2016, 00:19



Citaat door seket_essalama:
allahoma aamien. in sha allah komt het goed
In shaa Allaah zullen de islamitische landen en moslims verenigen op de Manhaj van de Sahaba, want dat betekend complete verlies voor de vijanden van Allaah 'aza wa djal en dit houdt in dat de moslims zullen zegevieren doormiddel van het vasthouden aan de Kitaab en Sunnah.

Zoals imam Maalik rahimahulah zei: "The end of this Ummah will not be corrected except by that which corrected its first part".

Salaamoe alaikoem.

16-07-2016, 00:23
Ik ben benieuwd wie er werkelijk achter de coup zit!

16-07-2016, 01:00

Citaat door QueenOfSheba-:
Ik ben benieuwd wie er werkelijk achter de coup zit!
het wordt de laatste tijd ook alleen maar enger.allah yster o safi

16-07-2016, 01:53

Citaat door seket_essalama:
het wordt de laatste tijd ook alleen maar enger.allah yster o safi
Ewa, we leven in aghier zemen (eind tijden)
Ik denk dat Amerika en de zionisten achter deze coupe zitten, kan gewoon niet anders!

16-07-2016, 07:45

Citaat door QueenOfSheba-:
Ewa, we leven in aghier zemen (eind tijden)
Ik denk dat Amerika en de zionisten achter deze coupe zitten, kan gewoon niet anders!
Wollah jij bent TRIUMPHANT!

16-07-2016, 09:59

Citaat door MasterRebel:
Turkije komt ten val, ashmen 1,2,3.
Droomze

16-07-2016, 10:45
Wat is/was het doel van het leger om aan te vallen?

16-07-2016, 11:02
de coup is afgeslagen ya ikhwati!

16-07-2016, 11:51


In Marokko werden er twee staatsgrepen gepleegd op Hassan Teni. Deze twee staatsgrepen zijn allebei echter mislukt.

Op 10 juli 1971 hebben een Marokkaanse officier, generaal en kolonel een staatsgreep georganiseerd, waarbij het koninklijk paleis werd bestormd door cadetten van het Marokkaanse leger. De plegers werden gevangengenomen, waarbij de ene helft, waaronder Ahmed Marzouki, naar het beruchte Tazmamart werd gestuurd en de andere helft nog steeds gesignaleerd staat als "verdwenen".
Op 16 augustus 1972 werd een nieuwe couppoging ondernomen. Dit keer op bevel van Generaal Oufkir, jarenlang de rechterhand van Hassan II. De staatsgreep werd niet aan grond, maar in de lucht gepleegd, waarbij straaljagers van de Koninklijke Marokkaanse luchtmacht het vuur openden op het vliegtuig van Hassan II, dat op weg was van Frankrijk naar Rabat. De kogels hebben het doelwit echter gemist en zo mislukte de tweede staatsgreep. Een grote groep officieren en gevechtspiloten werden na dit incident veroordeeld tot een gevangenisstraf omdat ze betrokken zijn geweest bij de coup. Generaal Oufkir werd ook gevangengenomen, maar wat er met hem is gebeurd is niet bekend. Zijn gezin werd gedurende negentien jaar verbannen naar een gevangenis in de Westelijke Sahara.P

16-07-2016, 12:21
De gevangene'is het schokkende, waargebeurde verhaal van Malika Oufkir. Op vijfjarige leeftijd wordt Malika geadopteerd door de Marokkaanse koning Hassan II als speelkameraadje voor zijn dochter. Ze brengt elf jaar door in weelderige paleizen - tot haar vader in 1972 een mislukte staatsgreep pleegt en wordt geëxecuteerd. Aan het luxueuze leven van de familie Oufkir komt abrupt een einde. Samen met haar moeder, broertjes en zusjes wordt Malika gedeporteerd naar het zuiden van Marokko, waar ze uiteindelijk twintig jaar in gevangenschap zal doorbrengen.
Jarenlang was het verboden in Marokko om over de familie Oufkir te praten, het gezin van generaal Oufkir die in 1972 een aanslag pleegde op koning Hassan II. Zijn vrouw wordt met vijf jonge kinderen in een kazerne gevangen gezet. In 1987 ontsnappen vier kinderen op spectaculaire wijze en lichten de media in, maar nog tot 1991 leven ze, weliswaar onder verbeterde omstandigheden, in gevangenschap. De oudste dochter Malika beschrijft in dit boek de mensonterende omstandigheden waarin zij verbleven. Jarenlang leefden ze in aparte cellen en communiceerden met elkaar via bedspiralen en een stukje tuinslang. Malika vertelde iedere avond een soap over een Russisch vorstenhuis; de verbeelding van de kinderen hield hen zo in leven. Het bizarre van de levensgeschiedenis is, dat Malika elf jaar lang als adoptiefdochter van koning Mohammed V en later Hassan II aan het hof leefde. Ook deze periode wordt beschreven. Het verhaal is opgetekend door M. Fitoussi, een Tunesische schrijfster. Malika Oufkir leeft op dit moment met haar man, een Franse architect, in Parijs. Dit boek is een test-case voor de in gang gezette democratie in Marokko onder Mohammed VI. Een zeer leesbaar en aangrijpend boek. Met enkele matige zwartwitfoto's van de familie.


Heb het boek gelezen

16-07-2016, 16:33

Citaat door Milbona:
echt niet?!!
Wollah koran!