Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Mensen met een beperking/handicap



09-07-2016, 13:08
Selaam o3laykom.

Vanaf mijn geboorte ben ik ernstig visueel beperkt. Daarnaast heb ik nog wat andere beperkingen. Mensen vinden mij vaak zielig, denken dat ik niets kan of kijken juist vol bewondering. Maar beseffen de mensen die mij zielig vinden dan niet dat zij zieliger zijn? Ik heb misschien mijn ogen niet meer, maar zij lopen met zoveel stress over straat doordat zij juist hun ogen nog wel hebben.

Vaak wordt je ook buitengesloten als je 'anders' bent. Uitgesloten en ontweken. Ik hoor dit vaak terug van andere jongeren met een beperking. Zoals ik al aangaf worden veel dingen jou uit handen genomen terwijl jij je misschien prima kan redden. Daarnaast wordt je uitgesloten van de normale dingen.

Deze wereld is gericht op perfectie maar de wereld is nou eenmaal niet perfect. Mensen open je ogen en wees niet blind of doof voor de mensen die buitengesloten worden.

Ik ben opzoek naar mensen die net als ik beperkingen hebben. En dan met name lichamelijke beperkingen. Om ideeen of andere dingen uit te wisselen. Tips en tricks of gewoon een gezellig babbeltje.

Mijn pm boks staat altijd open. Dis ben of ken jij iemand met een lichamelijke beperking? Of het nu een man of vrouw is maakt mij niet uit die net als ik open staat voor gesprekken? Pm me dan.

BarakAllahufiekom

02-08-2016, 12:47


Up

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

08-08-2016, 19:40
Oh wat goed dat je hierover schrijft. Ik hoop dat mensen zich herkennen in je verhaal en je een pm sturen. Het klopt zeker wel dat mensen zich zo opstellen. Liever wegkijken en negeren. Niet realiserend dat ze daarmee juist veel meer kwaad doen. Ze kunnen wel toekijken. Daar zijn mensen weer heel goed in. En inderdaad over meskien dit en meskina dat praten. Ik heb zelf geen beperking maar ik probeer me er gewoon bewust van te zijn me niet zo te gedragen. Bewustzijn en ernaar handelen. Maar ja. Zoveel domme mensen.

Maak je geen zorgen en keep it up. Ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die je wel gaan begrijpen.

27-08-2016, 20:39

Citaat door Stopofniet.:
Oh wat goed dat je hierover schrijft. Ik hoop dat mensen zich herkennen in je verhaal en je een pm sturen. Het klopt zeker wel dat mensen zich zo opstellen. Liever wegkijken en negeren. Niet realiserend dat ze daarmee juist veel meer kwaad doen. Ze kunnen wel toekijken. Daar zijn mensen weer heel goed in. En inderdaad over meskien dit en meskina dat praten. Ik heb zelf geen beperking maar ik probeer me er gewoon bewust van te zijn me niet zo te gedragen. Bewustzijn en ernaar handelen. Maar ja. Zoveel domme mensen.

Maak je geen zorgen en keep it up. Ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die je wel gaan begrijpen.
barakAllahufieki! Superlief van je. moge Allah subhan wa ta3la je belonen voor je lieve reactie.