Bekijk volle/desktop versie : Je bent dus getrouwd..



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

05-07-2016, 18:19
En het is Ied naar wie ga je eerst wanneer je niet allebei de families kan bezoeken op dezelfde dag..
Hoe gaan jullie dat oplossen?

05-07-2016, 18:36



Citaat door Kiya:
En het is Ied naar wie ga je eerst wanneer je niet allebei de families kan bezoeken op dezelfde dag..
Hoe gaan jullie dat oplossen?
Mijn familie eerst
Standaard

05-07-2016, 18:40
Gewoon naar elkaar communiceren, afspraken maken en compromissen sluiten.
We hebben hamdoulillaah tweemaal Eid in het jaar.

Afgesproken kan worden dat met Eid ul-Fitr eerst naar schoonfamilie en met Eid ul-Adha naar eigen familie of andersom en het jaar daarop weer switchen.
Gewoon even kijken hoe het er aan toe gaat bij allebei, wiens familie tijdens welk dagdeel aanwezig is, wat qua locatie gunstiger is etc.

Hoeft allemaal niet zo ingewikkeld te zijn, naar mijn idee.

05-07-2016, 18:49

Citaat door On-bekende:
Gewoon naar elkaar communiceren, afspraken maken en compromissen sluiten.
We hebben hamdoulillaah tweemaal Eid in het jaar.

Afgesproken kan worden dat met Eid ul-Fitr eerst naar schoonfamilie en met Eid ul-Adha naar eigen familie of andersom en het jaar daarop weer switchen.
Gewoon even kijken hoe het er aan toe gaat bij allebei, wiens familie tijdens welk dagdeel aanwezig is, wat qua locatie gunstiger is etc.

Hoeft allemaal niet zo ingewikkeld te zijn, naar mijn idee.
Precies. Mensen kunnen zelf problemen creëren. Terwijl je met geduld en wijsheid al ver kan komen.

05-07-2016, 19:47



Citaat door ELmotchou:
Mijn familie eerst
Standaard
Waarom vind je jouw familie belangrijker, misschien vind ze dat bij die van haar ook?

05-07-2016, 19:49

Citaat door On-bekende:
Gewoon naar elkaar communiceren, afspraken maken en compromissen sluiten.
We hebben hamdoulillaah tweemaal Eid in het jaar.

Afgesproken kan worden dat met Eid ul-Fitr eerst naar schoonfamilie en met Eid ul-Adha naar eigen familie of andersom en het jaar daarop weer switchen.
Gewoon even kijken hoe het er aan toe gaat bij allebei, wiens familie tijdens welk dagdeel aanwezig is, wat qua locatie gunstiger is etc.

Hoeft allemaal niet zo ingewikkeld te zijn, naar mijn idee.
In theorie is het makkelijk praktijk is toch een ander verhaal.. Stel je hebt kinderen stukken ouder en bij het ene gezin is het veel drukker meer neefjes nichtjes en de voorkeur van die kids is liever naar die opa en oma gaan ipv de ander.. Dit even als voorbeeld maar zo zijn er honderden waarom het zo simpel nog niet is..

05-07-2016, 19:56
De eerste deel van de dag naar zijn ouders bijvoorbeeld en daarna naar mijn ouders. Of andersom.

05-07-2016, 20:01

Citaat door Butterflyyy:
De eerste deel van de dag naar zijn ouders bijvoorbeeld en daarna naar mijn ouders. Of andersom.
Das een mooie optie als ze dicht bij elkaar wonen maar wat als dat niet het geval is?

05-07-2016, 20:02
Eerst die van haar of wij bezoeken mijn ouders als eerst
Of andersom
En de volgende dag kun je ze beide uitnodigen bij jou thuis

Simpel.

05-07-2016, 20:03

Citaat door Geheimedienst:
Eerst die van haar of wij bezoeken mijn ouders als eerst
Of andersom
En de volgende dag kun je ze beide uitnodigen bij jou thuis

Simpel.
Wat als ze ver van jullie en van elkaar wonen.. Naast je ouders heb je natuurlijk ook andere familieleden neem ik aan zoals broers en zussen.. Die mis je dan ook op zo'n dag..
Volgende dag heb je geen vrij en moet je werken

05-07-2016, 20:09

Citaat door Kiya:
Wat als ze ver van jullie en van elkaar wonen.. Naast je ouders heb je natuurlijk ook andere familieleden neem ik aan zoals broers en zussen.. Die mis je dan ook op zo'n dag..
Volgende dag heb je geen vrij en moet je werken
Ik weet niet hoe het gaat bij jullie
Maar alle broers en zussen die verzamelen bij mijn ouders thuis
En ook al wonen zij 1000 km verder op
Dan ga ik alsnog langs.. en als haar ouders 1000 km verder op wonen ga ik daar ook heen

Werk? Deze wereldse boeit mij niet zo veel dan skip ik em wel
Dan gaan mijn ouders en de ouders van mijn vrouw voor.. en islamitische gezien hoort dat ook zo dat je die dag met famillie hoort te zijn

Wil je nog verder vragen?

05-07-2016, 20:15

Citaat door Geheimedienst:
Ik weet niet hoe het gaat bij jullie
Maar alle broers en zussen die verzamelen bij mijn ouders thuis
En ook al wonen zij 1000 km verder op
Dan ga ik alsnog langs.. en als haar ouders 1000 km verder op wonen ga ik daar ook heen

Werk? Deze wereldse boeit mij niet zo veel dan skip ik em wel
Dan gaan mijn ouders en de ouders van mijn vrouw voor.. en islamitische gezien hoort dat ook zo dat je die dag met famillie hoort te zijn

Wil je nog verder vragen?
Bij ons verzamelen ze zich ook allemaal bij de ouders

Alleen als het mag
Dus.. Ik geloof niet dat als jij straks als je 2-4 kinderen hebt onder de leeftijd van 8/10 dat jij 3 uur in de auto gaat zitten om naar die opa en oma te rijsen en daarna nog een keer 3 uur naar de ander en daarna nog eens 3 of meer uur om thuis te komen en dat allemaal met jonge kinderen...

Ik ben het verder helemaal met je eens in theorie hoor

05-07-2016, 20:16



Citaat door Kiya:
Das een mooie optie als ze dicht bij elkaar wonen maar wat als dat niet het geval is?
Ben dan vrij makkelijk in. Dag 1 bezoeken we degenen die dichtbij wonen en de volgende dag de andere. Persoonlijk vind ik dat mensen niet moeilijk moeten doen om dit soort zaken. Stellen maken soms ruzie omdat de man zijn ouders wilt bezoeken op de eerste dag of de vrouw en dan krijg je alleen maar ellende. Gewoon afspreken dat je ze beide bezoekt.

05-07-2016, 20:18
Ik trouw nooit en met ied eet ik alleen me taart op zonder te delen.

05-07-2016, 20:19

Citaat door Kiya:
Waarom vind je jouw familie belangrijker, misschien vind ze dat bij die van haar ook?
Er is hier geen sprake van "belangrijker"
Niemand is belangrijker.
Wij gaan eerst naar mijn ouders, daarna naar haar ouders.
Dat is mijn besluit, en zij hoort daarin mee te gaan, zonder te denken dat mijn ouders belangrijker zijn.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6