Bekijk volle/desktop versie : Weg halen of?



03-07-2016, 23:57

Citaat door GekkeAfrikaan:
Assalamu aleykoum lieve leden je hebt seks gehad met uw partner voor 't huwelijk en je bent zehma ongewenst zwanger worden.. Kan niet ongewenst zwanger zijn omdat je het voor 't huwelijk hebt gedaan maar bon..

Zou je abortus plegen of? Stel je doet geen abortus heel de moslim gemeenschap in nl of België zal je zwart maken.. Zou je ermee kunnen leven?

En voor de mannen zou uw vriendin dwingen om abortus te doen??
.

04-07-2016, 18:57


Citaat door GekkeAfrikaan:
Assalamu aleykoum lieve leden je hebt seks gehad met uw partner voor 't huwelijk en je bent zehma ongewenst zwanger worden.. Kan niet ongewenst zwanger zijn omdat je het voor 't huwelijk hebt gedaan maar bon..

Zou je abortus plegen of? Stel je doet geen abortus heel de moslim gemeenschap in nl of België zal je zwart maken.. Zou je ermee kunnen leven?

En voor de mannen zou uw vriendin dwingen om abortus te doen??

Wa alaikoum salaam
Als ik zo dom ben geweest om überhaupt al een "vriend" te hebben, laat staan zulke smerige daden verrichten met hem en zwanger te raken, dan hou ik alsnog mijn kindje. Blijft mijn vlees en bloed.

21-07-2016, 02:14
Kind houden!!!!!!

21-07-2016, 15:40
Partner overhalen om abortus te plegen. Kinderen geboren buiten huwelijk zal een zwakkeling worden.

21-07-2016, 19:16

Je hebt dan gewoon iemands leven ontnomen! Je bent dan al fout geweest door het bed in te duiken en dan nog een fout erop door het wegvtr halen

22-07-2016, 00:30
Wij moslims kunnen zeker fouten maken, maar mogen absoluut niet nog meer fouten maken omdat we toch al een fout hebben..
Je pleegt zina fout nr 1 je word zwanger en pleegt abortus fout 2..
ontucht plegen en moord plegen en daarbij ook zelfmoord want je heb een stukje van jezelf vermoord, daar ga je nooit overheen kunne groeien. Nog meer drama en nog meer tauba moeten verrichten.
Mij zal dat insha Allah nooit gebeuren, maar stel allahy hfad verkracht of iets, is mijn vlees en bloed, zal het nooit geen kwaad doen of weghalen..

24-07-2016, 16:00
100 % weg laten halen en desnoods onder dwang.

09-04-2018, 15:16

Citaat door goldstone:
Jullie reageren harteloos!
Weghalen en dan onder dwang??????? Wat is dat voor een reactie?

Dat zegt iets over hoe je een mensenleven aanziet.

Was je een man in de avond/nacht,
wees dan ook een man in de ochtend!


Enneh ojah geef die kindje maar aan mij als het jou overkomt MAAR vraag er nooit in je leven naar!
Volgens mij ben jij een vrouw.

11-04-2018, 01:28

Citaat door goldstone:
Nee hoor ben een man!
Ben het alleen zat dit soort dingen te horen of zien dat ze pasgeboren kindjes op straat gooien naast het vuilnis. Genoeg van zulke filmpjes.

Je kan niet alleen voor de lusten kiezen en de lasten laten.

Als je kiest voor iets waar “mogelijk” een zwangerschap uit voort kan komen dan hoor je de rest voor lief te nemen.

Ongeacht of het haram was. Het is eenmaal gebeurd. Liever 1 zonde dan 2.

Je kan toch niet verwachten dat je een liter water drinkt en niet naar de wc moet.
voor 120 dagen heeft het nog geen hart of ziel dus is het geen moord...

11-04-2018, 14:12


Moge Allah swt onze ummah leiden naar het goede,ameen.

11-04-2018, 21:49
Wanneer het kind zich in het eerste stadium bevindt, namelijk de eerste veertig dagen, dan is het aborteren van de zwangerschap toegestaan. Dit onder de voorwaarden dat hier een religieus voordeel aan verbonden is, of hiermee schade wordt weggenomen. Het aborteren van de zwangerschap gedurende deze periode vanwege het ondervinden van moeilijkheden in het opvoeden van de kinderen, vrees voor het tekortschieten in het onderhouden en onderwijzen van hen, of voor hun toekomst, is niet toegestaan. Ook de argumentatie dat de echtgenoten al genoeg kinderen hebben is religieus ongeoorloofd.

11-04-2018, 21:50
Het is niet toegestaan om het kind weg te halen wanneer het een vorm heeft aangenomen van een cAlaqah (bloedklonter) of een Moedghah (vleeskauwsel). Dit is de periode tussen de veertigste en honderdtwintigste dag. Echter, wanneer een erkende medische instelling heeft vastgesteld dat de voortduring van de zwangerschap een groot gevaar vormt voor de moeder, dan is abortus toegestaan. Vooraf dienen wel alle mogelijke middelen in acht te zijn genomen om dit gevaar weg te nemen.

11-04-2018, 21:51


Citaat door Adyghe:
Partner overhalen om abortus te plegen. Kinderen geboren buiten huwelijk zal een zwakkeling worden.
Wat een onzin ! Praat aub geen poep

11-04-2018, 21:53

Citaat door goldstone:
Dankje voor het plaatsen.
Dat is wat ik bedoelde.

Mensen praten onzin,
Je mag het weg halen,
Dus Allah subhana wa ta’ala geeft iemand een kind om het uit eindelijk te vermoorden