Bekijk volle/desktop versie : Mijn gezichtshuid & wondjes die heel traag genezen



03-07-2016, 11:49
Ik ben echt ten einde raad en er zo onzeker van geworden.

Vroeger had ik een egale huid en kreeg heel zelden puisten. En als ik ze kreeg verdwenen ze snel en werd mn huid egaal.
Tegenwoordig heb ik er meer last van. En als ik ze heb, dan duurt het heel lang voordat ze verdwijnen.
En als ze die puisten verdwijnen, blijven er vlekken over die amper weggaan. Lijken net littekens.
Ook wanneer ik een wondje heb, geneest dat zeer traag en hoe lichtjes dat wondje ook is, deze wordt dan een litteken.

Ik heb vanalles geprobeerd. Ben naar de beste/duurste dermatoloog van de stad geweest. Zij schreef me bepaalde pillen en 2 crèmes voor. Dat heeft niet geholpen, integendeel!
Voor de overgebleven vlekjes van die puisten heb ik bio-oil gebruikt, maar ook dat heeft ze niet doen vervagen. Ook reinig ik mn gezicht altijd heel goed, drink nu meer water maar welou.

Vroeger kreeg ik altijd complimenten over mijn gezichtshuid, en nu krijg ik weleens kritiek daarover.
Voel me niet meer zo goed in mijn vel. Ik denk steeds dat mensen naar de vlekjes zitten te staren. Ik vermijd zelfs spiegels!
Al hamdoulilaah voor alles!

Wie heeft er hier ook zo'n last van? Of wat adviseren jullie me?

03-07-2016, 12:41


Allereerst wat vervelend voor je dat je daardoor zo onzeker voelt! Ik kan je zeggen dat het in je hoofd veel groter lijkt dan het waarschijnlijk is.

Er bestaat een laser voor dit soort littekens Nlite-V. Google hier eens op.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

03-07-2016, 13:04
Je gezichtshuid verandert met de tijd en vooral bij ons vrouwen zijn hormonen de grootste boosdoener. Gebruik je anticonceptie ? Kijk dan of dat niet de oorzaak is van je verstoorde huid.
Heb je nu nog alleen last van littekens of ook van puistjes?

Mijn huid was een tijd zo onrustig, ik werd er echt gek van! Ben naar de huisarts geweest en heb gevraagd om een medicijn om de infectie van binnen te bestrijden want ik wist zeker dat het geen jeigdpuistjes meer waren. Heb een kuur gekregen van twee weken en mijn huid verbeterde zich echt met de dag. Na die twee weken weer een egale rustige huid. Mijn huid had een infectie opgelopen van cosmetica die ik had getest. Heb toen weer mijn vertrouwde poeder gebruikt waar mijn huid wel tegen kan.

Als je wil kan ik je de gegevens sturen van de kuur die ik heb gehad

Maar cosmetica is ook echt een boosdoener bij een gevoelige huid

03-07-2016, 13:06
Heb je ooit natuurlijke middelen geprobeerd zoals kurkuma, knoflook, appelazijn, honing? Deze zaken werken allen anti bacterieel enkennen geen nare. Bijwerkingen voor je huid. Misschien een idee om je hierover in te lezen. Dermatologen zijn bij mij altijd een teleurstelling geweest, soms zo erg dat ik me zelfs afvroeg wat ze al die jaren gestudeerd hebben.

03-07-2016, 13:52


kurkuma masker gebruiken

03-07-2016, 13:56

Citaat door Mimmie_:
Ik ben echt ten einde raad en er zo onzeker van geworden.

Vroeger had ik een egale huid en kreeg heel zelden puisten. En als ik ze kreeg verdwenen ze snel en werd mn huid egaal.
Tegenwoordig heb ik er meer last van. En als ik ze heb, dan duurt het heel lang voordat ze verdwijnen.
En als ze die puisten verdwijnen, blijven er vlekken over die amper weggaan. Lijken net littekens.
Ook wanneer ik een wondje heb, geneest dat zeer traag en hoe lichtjes dat wondje ook is, deze wordt dan een litteken.

Ik heb vanalles geprobeerd. Ben naar de beste/duurste dermatoloog van de stad geweest. Zij schreef me bepaalde pillen en 2 crèmes voor. Dat heeft niet geholpen, integendeel!
Voor de overgebleven vlekjes van die puisten heb ik bio-oil gebruikt, maar ook dat heeft ze niet doen vervagen. Ook reinig ik mn gezicht altijd heel goed, drink nu meer water maar welou.

Vroeger kreeg ik altijd complimenten over mijn gezichtshuid, en nu krijg ik weleens kritiek daarover.
Voel me niet meer zo goed in mijn vel. Ik denk steeds dat mensen naar de vlekjes zitten te staren. Ik vermijd zelfs spiegels!
Al hamdoulilaah voor alles!

Wie heeft er hier ook zo'n last van? Of wat adviseren jullie me?
Waarschijnlijk leg je de focus er meer op. Het is normaal dat 'n wondje ongeveer 'n week de tijd nodig heeft om te helen. Vooral niet aan zitten. Voor de vlekjes kun je benzyloperoxide gebruiken. Dat heeft een licht verblekende werking en werkt dus goed voor de wat donkere littekentjes. Op recept verkrijgbaar.

04-07-2016, 09:41
gebruik slakengel en meng er citroen in.

04-07-2016, 16:27
Benzoylperoxide is bedoelt voor op de puistjes, niet voor de littekens. Het weekt de bovenste huidlaag los. En het bleken, KAN voorkomen. Dat is een bijwerking ervan. Bovendien is dit gewoon zonder recept verkrijgbaar.

04-07-2016, 17:23
naar de schoonheidssalon en om advies vragen misschien gebruik je niet de juiste producten ghair in sha allah.....

04-07-2016, 17:23
Honing is heel goed voor het gezicht die moet je mengen samen met spirulina. De algen in spirulina zitten goede eigenschappen: volwaardig eiwitten, een tiental vitaminen en een mineralen, chlorofyl en andere phytochemicaliën, enzymen en antioxidanten met een celbeschermende functie. Spirulina werkt reinigend, ontspannend en voedend tegelijk. Ideaal voor de gevoelige en onreine huid!


Je kan spirulina kopen bij de tuinen je hebt het in de vorm van poeder kun je ook gebruiken als shake

Spirulina is rijk aan vitamine A, C, E, K en de B vitamines B1, B2 en B6. Omdat ze een natuurlijke bron van vitamines vormen zijn ze door ons lichaam heel makkelijk op te nemen.
Spirulina is rijk aan de mineralen die wij als vrouwen heel hard nodig hebben en vaak tekort komen; denk aan met name calcium, magnesium en ijzer.
Spirulina is ook een goede bron van sporenelementen die we vaak moeten missen in ons huidige voedingspatroon.
Het is rijk aan hoogwaardige en makkelijk opneembare en verteerbare eiwitten. De eiwitconcentratie is ongeveer 70% en daarmee de hoogste van alle voedingsmiddelen. Hoger dan vlees of soja.
Het is een rijke bron van de essentiële vetzuren GLA, DHA en EPA; voeding voor je hersenen, maar ook belangrijk om gewrichten soepel te houden.
Het is een rijke bron van antioxidanten; deze helpen je bij het verwijderen van gifstoffen en vrije radicalen in je lichaam. Het chlorofyl in spirulina ontgift de lever.
Uniek aan spirulina is dat het fycocyanine bevat, de stof die dit algje haar blauwe kleur geeft. Fycocyanine is een hele krachtige antioxidant die het immuunsysteem stimuleert. Er zijn onderzoeken die hier anti-kanker eigenschappen aan toedichten.
Net als chlorella is spirulina effectief bij het ontgiften van zware metalen uit het lichaam.
Uit onderzoek is gebleken dat spirulina hoge ontstekingsremmende eigenschappen bezit. Dit betekent dat spirulina ingezet kan worden bij onder andere PMS klachten, artritis en allergieën
Spirulina helpt om de darmflora weer in balans te brengen.
Spirulina is bekend om zijn eigenschap de bloedsuikerspiegel te stabiliseren. Dit betekent dat eetbuien beter onder controle kunnen worden gehouden.
Het zorgt voor meer energie bij vermoeidheid
Spirulina ondersteunt de schildklier omdat het jodium bevat
Door deze combinatie van eigenschappen kan spirulina je helpen om je energieniveau op een hoger plan te brengen.

05-07-2016, 01:25
Al die cremetjes zijn echt pure onzin. Je huid veranderd elke 7 jaar het trekt vanzelf weg. Wat de littekentjes betreft zou ik voor laserbehandelingen gaan(als je het vergoed krijgt of er geld voor hebt). Ook daar helpt geen cremetje tegen omdat littekentjes en hyper pigmentatie in de onderhuid ligt. De cremetjes bereiken deze onderlagen van je huid niet.

Je hebt wel een soort van zuur het heet tretinoine. Verkrijgbaar in creme en vloeistof, de vloeistof is zeer sterk. Dit werkt huidvernieuwend. Maar je mag niet in aanraking komen met felle zon en je huid vervelt enorm en het brandt. Dit krijg je dan ook alleen op recept van de huisarts of dermatoloog.

Allah y shafiek.