Bekijk volle/desktop versie : Lodewijk Dubbele Maat Asscher weer onder vuur om Israël-uitkeringen



Pagina's : [1] 2 3 4

01-07-2016, 18:07
NRC Handelsblad bracht onlangs naar buiten dat Nederlandse AOW'ers in Israëlisch illegaal bezet gebied gewoon AOW ontvangen en niet worden gekort.





Dat terwijl Nederland deze gebieden officieel niet erkent. AOW'ers zouden daarom gekort moeten worden maar Asscher ging diep om de uitkeringen te behouden voor deze groep. Hoe anders is de houding tegenover AOW'ers in Marokko? Enfin, Asscher reageerde naar aanleiding van de berichten in NRC als een gebeten hond. In de Tweede Kamer liet hij weten dat het hem er vooral om ging dat het oorlogsslachtoffers waren die hij niet wilde korten.

De woordvoerder van Asscher mailde onze redactie ook over dit onderwerp en vond de bijnaam 'Dubbele Maat Asscher' niet passend. De beweringen van Asscher blijken wederom niet waar dankzij opnieuw goed werk van NRC. Dat wist een 'vertrouwelijke beslisnotitie' in handen te krijgen.

Asscher gaf de AOW'ers toch uitkering (eigenlijk in strijd met de wet) omdat 'oorlogsgetroffenen zouden niet op die manier met een korting geconfronteerd moeten worden. Dat was mijn belangrijkste richtsnoer toen ik dit dossier op mijn bureau kreeg en dat is het nog', aldus Asscher.

Beslisnotitie
Uit een beslisnotitie blijkt nu echter dat Asscher juist voorstellen afwees die zich specifiek richten op oorlogsgetroffenen over de hele wereld. NRC: 'In plaats daarvan gaf Asscher opdracht een uitzonderingspositie te creëren voor alle AOW’ers in de door Israël bezette gebieden, oorlogsgetroffene of niet. Hoewel bekend was dat oorlogsgetroffenen met AOW elders ter wereld niet van deze regeling konden profiteren, werd voor hen niets geregeld.'

'Het doel was alleen een uitzondering te maken voor door Israël bezet gebied, blijkt duidelijk uit interne documenten. Uit deze stukken blijkt ook dat opeenvolgende bewindslieden jarenlang druk voelden van een lobby van betrokkenen en de Israëlische regering', schrijft NRC veelzeggend.

Lees hier het hele stuk.

01-07-2016, 18:11


Zion hondje


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

01-07-2016, 18:56
kom maak er eens werk van media ..... tv ...programm's ... kamervragen ... artikel in de mrc ..en hier op marokko.nl zal het em niet doen ....... kunnen we gelijk ook zien of DENK gelijk hebben wat media betreft ( ..knipoogje )

01-07-2016, 18:57
peej ..jakko ....tsja ... pollewop .. dick_face ... leona ..where are you folks?

01-07-2016, 19:12


"Lodewijk Dubbele Maat Asscher weer onder vuur om Israël-uitkeringen "

en ook terecht.
dubbele maat mag niet worden geaccepteerd.
waar blijft het gelijkheidsbeginsel

01-07-2016, 19:20
worldcitizen ... die gaat niet van te pas komen hier ....want dit gaat weggemoffelt worden

01-07-2016, 19:31

Citaat door Maghrabi10:
worldcitizen ... die gaat niet van te pas komen hier ....want dit gaat weggemoffelt worden
misschien wel

het feit dat een woordvoerder van de minister contact heeft opgenomen met marokko.nl, toont aan dat ze zich de kritiek toch aantrekken.
de minister zal beseffen dat hij toch fout is geweest

01-07-2016, 19:33

Citaat door worldcitizen:


het feit dat een woordvoerder van de minister contact heeft opgenomen met marokko.nl

Hoe weet je dit..

01-07-2016, 19:33
Waarom hoor ik niks in de media op tv telegraaf. ..Ik lees zulke berichtjes allen op.Marokko.no....vraag me ook af waarom de Marokkaanse gemeenschap dit pikken en niks doen

01-07-2016, 19:35
noem eens een voorbeeld melkpoedertjee ....zoals wat?

01-07-2016, 19:35
al baghdadi? ... hahahahahahaha daarom valt ie israel elke dag aan yek?

01-07-2016, 19:41

Citaat door MoldeFK:
Hoe weet je dit..
lees artikel
"De woordvoerder van Asscher mailde onze redactie "

01-07-2016, 19:41



Citaat door Hadramaut:
Al Baghdadi komt eraan Worldshaytan de Hoefpoot. Asscher rekruteert veel Marokkanen nu.
laat abu bakr al shaytaani maar afkomen... we zullen hem warm verwelkomen.

01-07-2016, 19:46

Citaat door Melkpoedertjee:
Waarom hoor ik niks in de media op tv telegraaf. ..Ik lees zulke berichtjes allen op.Marokko.no....vraag me ook af waarom de Marokkaanse gemeenschap dit pikken en niks doen
http://www.nrc.nl/handelsblad/2016/07/01/asscher-wees-regeling-oorlogsgetroffenen-af-3014002

01-07-2016, 19:57
leg die weerlegde logica eens uit ... hahaha

Pagina's : [1] 2 3 4