Bekijk volle/desktop versie : Machtiging auto?



30-06-2016, 11:44
Salaam alaykoum,

Mensen ik hoop dat jullie me hierbij advies kunnen geven.

Ik wil incha Allah binnenkort op vakantie naar Marokko met de auto.
Alleen mijn auto staat op mijn bedrijfsnaam, moet ik dan een machtiging aanvragen ?
Of kan ik er zo meegaan?

Ik heb al de consulaat gebeld maar begreep niet precies wat ze zeiden mijn Arabisch is niet zo perfect helaas.

Alvast bedankt.


Wa alaykoum salaam,

30-06-2016, 13:59



Citaat door Tangawi_Hmak:
is het een Lease auto of auto van de zaak?
Nee is een auto van de zaak

30-06-2016, 14:11

Citaat door Tangawi_Hmak:
ik stuur je een prive bericht
Is goed

02-07-2016, 01:35
Ja moet machtiging.in rotterdam naast conculaat is marokkaans buro die kan je precies zeggen wat je nodig hebt.ze spreken nederlands

03-07-2016, 11:01



Citaat door Schele:
Ja moet machtiging.in rotterdam naast conculaat is marokkaans buro die kan je precies zeggen wat je nodig hebt.ze spreken nederlands
je moet legislatie van handtekening van je bedrijf dat kan alleen door ministerie , vooral grensovergang ceuta doen heeeeeeeeel moeilijk hierover die spanjaarden in ceuta sturen je terug
dus via marokkaanse grens is beter dan melilia of ceuta

03-07-2016, 11:11
Als jij een bijdrage betaald voor de auto (en dus ook prive gebruikt) dan kan je er gewoon mee naar Marokko lijkt mij.

05-07-2016, 05:54
Leasemaatschapij bellen vragen om een machtiging om in het buitenland te mogen rijden, dan krijg je een machtiging toegestuurd in het engels, frans, spaans en nederlands, dit is eigenlijk al voldoende om je ritje naar marokko te maken, geen kip die moeilijk doet ook niet de spanjaarden.

Aangezien ons consulaat ook graag een paar centen wil verdienen moet je met die machtiging langs gaan bij het marokkaans consulaat, daar hebben ze het grote boek van sinterklaas met handtekeningsgemachtigde van jou leasemaatschapij als je geluk hebt.
Is dat niet zo dan wordt je eerst 5 keer van het kastje naar het muurtje gestuurd, doe hier niet aan mee verlaat het consulaat en maak een afspraak bij KVK waar je leasemaatschapij onder valt daar krijg je een stempeltje of 2 op die machtiging en dan kan je bij het consulaat een paar postzegels kopen die ze erop plakken en je bent helemaal gereed.

Nogmaals bij de normale gang van zaken is de machtiging die de leasemaatschapij aan je overhandigd al voldoende zonder alle stempels en postzegel, wil de marokkaanse oom agent bromsnor moeilijk doen, hou je voet bij stuk of je schuif hem 10 tot 20 euro toe dan krijg je waarschijnlijk nog een dansje op de koop toe van hem.

05-07-2016, 11:12
Stap 1: contact opnemen met leasemaatschappij en aangeven dat jij een machtiging wilt voor het buitenland. Zij regelen zelf dat het formulier door de KvK wordt gestempeld en dan krijg jij het per post na 5 werkdagen gemiddeld.

Stap 2: met dat formulier ga jij naar het ministerie van Buitenl zaken om deze te laten legitaliseren. Dit bevindt zich in Den Haag en kan alleen tussen 9-12.30 op werkdagen. Wees minstens een uur voor sluiting daar anders moet jij het formulier pas de volgende dag ophalen. Kosten: 10,-.
Stap 3: marokkaanse consulaat bezoeken voor een stempel. 5,- nog wat.

05-07-2016, 13:34
Het is toch geen lease auto?

05-07-2016, 14:10

Citaat door sno:
Het is toch geen lease auto?


Nee is geen lease auto.