Bekijk volle/desktop versie : Jongemannen in Marokko opgepakt om eten broodje bij strand



Pagina's : [1] 2 3 4

20-06-2016, 15:09
'Een recordaantal arrestaties voor het verbreken van het vasten in het openbaar', zo begint Le360 een artikel over nieuwe arrestaties van Marokkaanse moslims die niet vasten.





De bron weet dat afgelopen zaterdag op het strand van Essaouira twee jongemannen zijn betrapt toen ze een broodje aten en sigaretten rookten. Ze werden in voorlopige hechtenis geplaatst. Deze arrestaties volgen in een reeks soortgelijke arrestaties om het niet meedoen aan de Ramadan. In Rabat werd een man gearresteerd voor het roken van een sigaret tijdens een pauze op zijn werkplek.

In Marrakech werd een jong koppel gearresteerd toen ze op klaarlichte dag elkaar een zoen gaven in Gueliz. Een andere jonge vrouw werd mishandeld toen ze een sigaret opstak. Twee anderen hebben voorwaardelijke celstraffen gekregen voor het drinken van water in Zagora.

Allen hadden te maken met het overtreden van wetsartikel 222 van het Wetboek van Strafrecht. Hierin staat dat moslims die in het openbaar eten celstraffen tot maximaal zes maanden kunnen krijgen als ze vanuit de islamitische regels niet vrijgesteld zijn van vasten.

20-06-2016, 15:23


Goed bezig Marokko!! Oppakken degene die overdag eten in het openbaar!

Dat doe je maar lekker thuis! De gasten die in het openbaar het 'vasten' verbreken proberen daar een normaal iets van te maken.

Goed van de Marokkaanse handhavers dat ze hier op tegen treden.

20-06-2016, 15:26
Ach kom op redactie wat is dit voor kinderachtige gedoe.
Jullie gaan toch niet elke boterham of sigaret dat iemand nuttigt
Hier plaatsen. ....1x is wel genoeg lijkt mij.

En trouwens ieder zijn graf dit kunnen ze toch niet tegenhouden ook niet in Marokko.

20-06-2016, 15:36

Citaat door Bloembia:
Ach kom op redactie wat is dit voor kinderachtige gedoe.
Jullie gaan toch niet elke boterham of sigaret dat iemand nuttigt
Hier plaatsen. ....1x is wel genoeg lijkt mij.

En trouwens ieder zijn graf dit kunnen ze toch niet tegenhouden ook niet in Marokko.

20-06-2016, 15:36



Citaat door Bloembia:
Ach kom op redactie wat is dit voor kinderachtige gedoe.
Jullie gaan toch niet elke boterham of sigaret dat iemand nuttigt
Hier plaatsen. ....1x is wel genoeg lijkt mij.

En trouwens ieder zijn graf dit kunnen ze toch niet tegenhouden ook niet in Marokko.
mja op zich vind ik het een beetje onsmakelijk om te eten op het strand, met al dat zand dat tussen de friet of het broodje kan geraken.
ik kan ook wel begrijpen dat men de wet wenst toe te passen. ik kan een wet raar of onbegrijpelijk vinden, maar indien een overheid ze heeft ingeschreven in het wetboek, moet ze ook door de overheid (en geen rondtrekkende betweters) worden toegepast.

20-06-2016, 15:47

Citaat door Dikra_m.:
Ja toch ...normaal zeur ik niet zo snel, maar dit is gwn overdreven.


20-06-2016, 15:49

Citaat door Redactie:
'Een recordaantal arrestaties voor het verbreken van het vasten in het openbaar', zo begint Le360 een artikel over nieuwe arrestaties van Marokkaanse moslims die niet vasten.





De bron weet dat afgelopen zaterdag op het strand van Essaouira twee jongemannen zijn betrapt toen ze een broodje aten en sigaretten rookten. Ze werden in voorlopige hechtenis geplaatst. Deze arrestaties volgen in een reeks soortgelijke arrestaties om het niet meedoen aan de Ramadan. In Rabat werd een man gearresteerd voor het roken van een sigaret tijdens een pauze op zijn werkplek.

In Marrakech werd een jong koppel gearresteerd toen ze op klaarlichte dag elkaar een zoen gaven in Gueliz. Een andere jonge vrouw werd mishandeld toen ze een sigaret opstak. Twee anderen hebben voorwaardelijke celstraffen gekregen voor het drinken van water in Zagora.

Allen hadden te maken met het overtreden van wetsartikel 222 van het Wetboek van Strafrecht. Hierin staat dat moslims die in het openbaar eten celstraffen tot maximaal zes maanden kunnen krijgen als ze vanuit de islamitische regels niet vrijgesteld zijn van vasten.
moslims ....dus en als je geen moslim bent dan mag je toch eten ?

20-06-2016, 15:51

Citaat door jongenbario:
Goed bezig Marokko!! Oppakken degene die overdag eten in het openbaar!

Dat doe je maar lekker thuis! De gasten die in het openbaar het 'vasten' verbreken proberen daar een normaal iets van te maken.

Goed van de Marokkaanse handhavers dat ze hier op tegen treden.
Ga je na de Ramadan weer chillen met de draries ? lekker spacen uitgaan en drinken ?

20-06-2016, 15:53

Citaat door Bloembia:
Ach kom op redactie wat is dit voor kinderachtige gedoe.
Jullie gaan toch niet elke boterham of sigaret dat iemand nuttigt
Hier plaatsen. ....1x is wel genoeg lijkt mij.

En trouwens ieder zijn graf dit kunnen ze toch niet tegenhouden ook niet in Marokko.
Ieder zijn graf is geen islamitisch uitspraak.

De profeet zelf handhaafde de naleving van Ramadan strikt.

20-06-2016, 15:53

Citaat door AirbusA380:
mja op zich vind ik het een beetje onsmakelijk om te eten op het strand, met al dat zand dat tussen de friet of het broodje kan geraken.
ik kan ook wel begrijpen dat men de wet wenst toe te passen. ik kan een wet raar of onbegrijpelijk vinden, maar indien een overheid ze heeft ingeschreven in het wetboek, moet ze ook door de overheid (en geen rondtrekkende betweters) worden toegepast.
Nog even en dan lopen er hisba rond



20-06-2016, 15:54

Citaat door Sargon:
Ieder zijn graf is geen islamitisch uitspraak.

De profeet zelf handhaafde de naleving van Ramadan strikt.
Kom met bewijzen of zwijg ,

20-06-2016, 15:55
Goedzo Marokko,als ze willen eten dan doen ze dat maar lekker thuis,moet geen gewoonte worden eten in het openbaar tijdens ramadan.

20-06-2016, 15:55



Citaat door plop:
moslims ....dus en als je geen moslim bent dan mag je toch eten ?
geen idee, de marokkaanse strafwet zal je toch wel online kunnen terugvinden ?

20-06-2016, 15:56

Citaat door Kamikreazie:
Goedzo Marokko,als ze willen eten dan doen ze dat maar lekker thuis,moet geen gewoonte worden eten in het openbaar tijdens ramadan.
Dus Marokko gaat een jongen veroordelen die een broodje heeft gegeten terwijl de rechter en anderen miljoenen stelen ?



Vrouwen bevallen op straat maar een broodje eten is haram ?!!

20-06-2016, 15:59

Citaat door AirbusA380:
geen idee, de marokkaanse strafwet zal je toch wel online kunnen terugvinden ?
Een goede advocaat zou zeggen beroep je op je niet moslim zijn dat is duidelijk anders eet je geen broodje tijdens het vasten.


Maar dan ben je afvallige tenzij je beweerd dat je nooit moslim bent geweest ....


maar dan zeggen ze weer iets anders dus er is geen recht



Als die jongens lef hebben dan zeggen ze nadat ze worden beschuldigd van eten van een broodje ja maar u steelt en neemt steekpenningen

Pagina's : [1] 2 3 4