Bekijk volle/desktop versie : Ze komen je hand vragen of je gaat d'r hand vragen en....



Pagina's : [1] 2 3 4 5

17-06-2016, 18:12
[... toen kwam je erachter dat één van haar/zijn ouders eigenlijk hier niet achter staat.

Reden = verzin maar wat.

Zouden jullie toch doorgaan? Ja of nee? Waarom wel, waarom niet?
Welke factoren hou je rekening mee? In welke situatie wel en niet, enzovooooortsss.

Safi aan jullie nu.]

17-06-2016, 18:17


Hangt er een beetje vanaf waarom.
Als haar moeder bijv. denkt dat haar dochter qua aardse zaken iets beters kan krijgen dan ik (knapper, rijker, etc.), dan heb ik heb ik er plat gezegd schijt aan en trouw ik gewoon met haar.

17-06-2016, 18:18
ga ik niet mee in zee

17-06-2016, 18:19
Als zijn moeder mij niet wil dan houdt het op. Daar komen anders later toch alleen maar problemen van. Heb ik geen zin in.

17-06-2016, 18:20



Citaat door Sargon:
Hang er een beetje vanaf waarom.
Als haar moeder bijv. denkt dat haar dochter qua aardse zaken iets beters kan krijgen dan ik (knapper, rijker, etc.), dan heb ik heb ik er plat gezegd schijt aan en trouw ik gewoon met haar.
Ze denken vaak dat het gras aan de andere kant groener is, maar die is slechts met graffiti bespoten.

Heb je dan geen schrik dat hierdoor de band met haar moeder slechter wordt?

17-06-2016, 18:20

Citaat door Edelmoedig:
ga ik niet mee in zee
Oké duidelijk. Ook al zou het om een banale reden gaan?

17-06-2016, 18:21
Zijn moeder wilde me niet omdat ik 'rare gedachtes' heb en in de 'middeleeuwen' leef. Like dude, dacht je dat je Rihanna aan de haak had geslagen ofzo.

17-06-2016, 18:21

Citaat door berkaniyaaa:
Als zijn moeder mij niet wil dan houdt het op. Daar komen anders later toch alleen maar problemen van. Heb ik geen zin in.
Ook deze is duidelijk. Ook als het om iets onzinnigs gaat?

17-06-2016, 18:22

Citaat door Please.:
Zijn moeder wilde me niet omdat ik 'rare gedachtes' heb en in de 'middeleeuwen' leef. Like dude, dacht je dat je Rihanna aan de haak had geslagen ofzo.
Hoezo dan? Vertel. Zijn moeder was dan zogenaamd "moderner"?

17-06-2016, 18:23

Citaat door DochterVanAdam:
Ze denken vaak dat het gras aan de andere kant groener is, maar die is slechts met graffiti bespoten.

Heb je dan geen schrik dat hierdoor de band met haar moeder slechter wordt?
Niet echt. Voor een man maakt het niet veel uit. De vrouw wordt een deel van de familie van de man. Wat de schoonouders van de man vinden is niet zo belangrijk, zolang er geen grote ruzies ontstaan.

Voor een vrouw die niet met haar schoonouders kan opschieten is het problematischer omdat ze veel meer en intensiever met elkaar geconfronteerd worden.

17-06-2016, 18:24

Citaat door DochterVanAdam:
Ook deze is duidelijk. Ook als het om iets onzinnigs gaat?
Juist als het ook om iets onzinnigs gaat. Dat zegt dan al genoeg over zijn moeder en uiteindelijk kiest iemand toch de kant van zijn moeder. Wat ook logisch is opzich. Ik zou ook voor mn mama kiezen maar die zou nooit onredelijke dingen zeggen.

17-06-2016, 18:24

Citaat door DochterVanAdam:
Hoezo dan? Vertel. Zijn moeder was dan zogenaamd "moderner"?
Ik moet zeggen het was alles behalve grappig hehe.. Maar ach ja khayr.
Maar ik denk het wel. Althans, sommige dingen kwamen zo over en andere dingen dacht ik: mens, open je ogen. Dit deden onze voorouders 83 jaar geleden.

17-06-2016, 18:24



Citaat door DochterVanAdam:
Oké duidelijk. Ook al zou het om een banale reden gaan?
dan al helemáál niet..

een geldige reden begrijp en respecteer ik, een non-reden ga ik gruwelend uit de weg

mensen die om onzinreden tegen het huwelijk van hun kind zijn, zijn doorgaans in staat dat huwelijk eigenhandig tot een hel te maken.

17-06-2016, 18:24

Citaat door Sargon:
Niet echt. Voor een man maakt het niet veel uit. De vrouw wordt een deel van de familie van de man. Wat de schoonouders van de man vinden is niet zo belangrijk, zolang er geen grote ruzies ontstaan.

Voor een vrouw die niet met haar schoonouders kan opschieten is het problematischer omdat ze veel meer en intensiever met elkaar geconfronteerd worden.
Daar heb je wel gelijk in, maar je zal ook naar de familiegelegenheden moeten gaan en die kan je toch niet vermijden.
Jij zou dan gewoon een minimum aan beleefd contact onderhouden?

17-06-2016, 18:25

Citaat door Edelmoedig:
dan al helemáál niet..

een geldige reden begrijp en respecteer ik, een non-reden ga ik gruwelend uit de weg

mensen die om onzinreden tegen het huwelijk van hun kind zijn, zijn doorgaans in staat dat huwelijk eigenhandig tot een hel te maken.
Ja helaas zie ik dat wel vaak.
En wat zou voor jou wel een geldige reden zijn?

Pagina's : [1] 2 3 4 5