Bekijk volle/desktop versie : Klagen over het vasten



Pagina's : [1] 2

16-06-2016, 07:54
Tegenwoordig kom ik steeds vaker mensen tegen die klagen over het vasten.
Ik kan dit niet vatten. Weet je wel waarvoor je vast? Weet je wel waarvoor je het doet?

Wij dienen blij te zij met deze maand. Wij zitten in het mooiste maand van het jaar. In deze maand worden wij meer gehoord. Wij dienen in deze maand een schepje bij te doen betreft onze deen. De zegeningen zijn enorm. En ga aub niet komen met “slaperig, moe, lui, honger” noem maar op. probeer je nou met onze heer te dollen? Kom op zeg doe moeite voor hem en sta op tijd op.

Voor je werk sta je wel vroeg op. voor je werk, werk je wel een hele dag en dan voor een paar centen die de volgende maand niet eens halen.
Maar voor de salaris die je straks krijgt wat oneindig is, tsja daar klaag je wel over. Daar sta je niet vroeg voor op, daar doe je niet veel moeite voor. Je laat het eerder links van je liggen.

Mensen aub denk eerder naar het hiernamaals dan naar deze leven.r op. Het is toch geweldig de mogelijkheid te hebben om moeite voor onze heer te doen? Je doet veel moeite voor anderen, maar moeite voor allah daar klaag je wel over.
Aub niet doen. De mooiste maand van het jaar, wees allah dankbaar dat je moeite voor hem kan doen. Geniet van de honger die je hebt want dat doe je voor hem. Je doet alles voor hem.

Mensen die de hele nacht wakker blijven om vervolgens tot 13u of zelfs later in bed te blijven vat ik al helemaal niet. Pro

Moge allah jullie leiden

16-06-2016, 08:47


helemaal gelijk broer

16-06-2016, 09:41
Goed gezegd!

16-06-2016, 11:04
Mooi gesproken

16-06-2016, 11:14



Citaat door mohamed24:
Tegenwoordig kom ik steeds vaker mensen tegen die klagen over het vasten.
Ik kan dit niet vatten. Weet je wel waarvoor je vast? Weet je wel waarvoor je het doet?

Wij dienen blij te zij met deze maand. Wij zitten in het mooiste maand van het jaar. In deze maand worden wij meer gehoord. Wij dienen in deze maand een schepje bij te doen betreft onze deen. De zegeningen zijn enorm. En ga aub niet komen met “slaperig, moe, lui, honger” noem maabeer je nou onze met onze heer te dollen? Kom op zeg doe moeite voor hem en sta op tijd op.

Voor je werk sta je wel vroeg op. voor je werk, werk je wel een hele dag en dan voor een paar centen die de volgende maand niet eens halen.
Maar voor de salaris die je straks krijgt wat oneindig is, tsja daar klaag je wel over. Daar sta je niet vroeg voor op, daar doe je niet veel moeite voor. Je laat het eerder links van je liggen.

Mensen aub denk eerder naar het hiernamaals dan naar deze leven.r op. Het is toch geweldig de mogelijkheid te hebben om moeite voor onze heer te doen? Je doet veel moeite voor anderen, maar moeite voor allah daar klaag je wel over.
Aub niet doen. De mooiste maand van het jaar, wees allah dankbaar dat je moeite voor hem kan doen. Geniet van de honger die je hebt want dat doe je voor hem. Je doet alles voor hem.

Mensen die de hele nacht wakker blijven om vervolgens tot 13u of zelfs later in bed te blijven vat ik al helemaal niet. Pro

Moge allah jullie leiden

16-06-2016, 11:25
Dus dat! Of dat men boos, chagrijnig opstelt omdat hij of zij niets kan eten en drinken. Really??

16-06-2016, 11:35
Of mensen die liggen te luieren, alsof het eten en drinken het enige doel was in dit leven.

16-06-2016, 13:08
Dat ze moe of suf zijn kan ik enigszins begrijpen. Het hoeft inderdaad alleen niet constant uitgesproken te worden. Wat ik niet begrijp zijn die chagrijnige mensen waar je het liefst uit de buurt blijft.

16-06-2016, 13:22
Ameen. Gesproken.

17-06-2016, 07:43
Wat een mooie positieve racties
hamdolillah. Doet mij goed te vernemen dat velen deze gedachten gang met mij delen.

moge allah swt jullie bijstaan, jullie ramadan accepteren en jullie dua's horen insaAllah

17-06-2016, 08:58
Mijn vader heeft sinds begin ramadan nog geen een x in de nacht geslapen, en slaapt altijd van 04:00 tot 11h of 12h

Maar er zit niks anders op in voor hem. Taraweeh klaar om 01:00h, dan komt ie thuis, gaat ie wat eten, en gaat weer snel terug naar moskee voor de qiyaam voor elfajer (gezamenlijk met de imaam en de rest).

en ik ben ook vaak de hele nacht op gebleven, pas in de middag na werk aan het slapen alleen ASR-gebed bid ik heel laat, zonde, maar de imaan van Elmotchou is zwak.

Voor de rest zijn er idd genoeg moslims die niks overhouden aan hun vasten behalve "de honger en de dorst" zoals dat overgeleverd is door de profeet vrede zij met hem, ik hoop dat ik er niet een van hun ben

17-06-2016, 09:26
Tja, je hebt mensen en je hebt mensen.
Ameen op je doe3a overigens.

18-06-2016, 14:39


Ewa ja het zijn lange dagen en waarom zou je niet mogen zeggen dat je het zwaar hebt..
Ik heb er dit jaar ook heel erg moeite mee ik klaag niet maar als iemand me vraagt dan zeg ik dat het zwaar is..

Ik irriteer me juist aan de mensen die zeggen zwaar nee yo ik voel niets...

18-06-2016, 21:33
Ameen!
Allah i kbel ina syam!

19-06-2016, 01:02
Er valt niets te klagen alhamdoulillah een gezegend maand die er helaas heel snel vandoor gaat, we zijn alweer bijna op de helft stond er vandaag bij stil. Leek gisteren nog dat we zeiden ramadan Moubarak.

Pagina's : [1] 2