Bekijk volle/desktop versie : Ervaring met hiv



Pagina's : [1] 2 3

11-06-2016, 11:43
Salaamalaikoum,


Een familielid van mij heeft HIV en slikt daarvoor de nodige medicijnen. Hij heeft een zware periode achter de rug maar hamdoulilah gaat het nu goed. Leeft zijn leven zoals ieder ander.

Nu is mijn vraag kennen jullie Marokkanen die het virus hebben? Hoe gaan ze er mee om? Vooruitzichten op huwelijk/gezin?
Hij wilt namelijk graag settelen maar dit stukje is lastig te realiseren.

Graag vraag ik om via pm te reageren als je hierover wilt praten.

11-06-2016, 11:46


Dus hij heeft aids ? Degene die hiv heeft maakt 50% kans op aids. Als hij wilt settelen moet hij toch iemand huwen die ook hiv heeft.
Anders besmet je iemand die geen hiv heeft.

11-06-2016, 11:59
Allah i7fed.
Allah ishafieh. Ik weet er niet heel veel over behalve dat er tegenwoordig veel campagnes zijn om mensen niet op basis daarvan te discrimineren. Het is ook niet als in de aren 80, het is behandelbaar en je kunt er best een normaal leven mee leiden. Tot zover de feitjes.
Ik denk dat het moeilijk is in onze gemeenschap om iemand te vinden die accepteert dat je ziek bent ( nu moet ik toegeven als ik hoor dat iemand besmet is met HIV, dan ben ik ook niet heel open-minded maar ik denk dat er een sociaal stigma heerst binnen de Marokkaanse gemeenschap waardoor zieke mensen, blinde, dove, gehandicapten mensen niet snel een partner zullen vinden).
Zelf ben ik ook ziek maar het is geen erfelijke of besmettelijke ziekte en ik denk niet dat iedereen die HIV heeft dit per se d.m.v. roekeloos gedrag heeft opgelopen maar het is nu eenmaal wel iets wat het hebben van een gezin bemoeilijkt( omdat het besmettelijk is).

11-06-2016, 12:08
Mag ik vragen hoe hij het opgelopen heeft?

p.s. Ik ken niemand mijn omgeving geen Marokkanen of andere nationaliteiten die HIV hebben dus geen ervaringen ermee.

11-06-2016, 13:20


getrouwd stel kan geen hiv krijgen alleen sex buiten huwlijk

11-06-2016, 13:37

Citaat door Militant:
De één kan het wel aan de ander geven. Genoeg Marokkaanse jongens die zonder dat ze het weten nu HIV/AIDS hebben omdat hun partner in het verleden weleens met negers een kelderbox in dook. Stel je wilt erachter komen of een meid met een zwarte ging, dan vraag je haar niet of ze op negers valt nee, je stelt voor om samen een SOA-test te doen. Als zij positief test, dan weet je wat ze heeft uitgespookt met haar vieze gat.
klopt dan heeft 1 zig niet aan de regels gehouden

11-06-2016, 13:38
Gadver. Daarom ga ik m'n toekomstige man eerst laten testen. Je weet maar nooit waar hij z'n lala in heeft gestopt.







Tfoe.

11-06-2016, 13:48
Tegenwoordig moet je voordat je gaat verloven je partner een SOA test laten doen, desnoods allebei anders word de ander weer boos, maar als je van jezelf weet dat je niks te verbergen hebt neem je die test zonder ook maar een kick te geven. Mensen die tegenwoordig trouwen zonder hun partner een soa test te laten nemen zijn levensmoe. En het moment dat hij of zij al meteen moeilijk begint te doen weet je dat je dus niet verder moet gaan met die persoon en keihard de andere kant op rennen.

11-06-2016, 13:49
Wa alaikoum salaam.

Hoe heeft die het opgelopen door medische fout?? Door bloedprikken kan of muggenbeet die daarvoor een aidspatient heeft geprikt dan hoop ik Allah hem bijstaat voor deze beproeving.

Heeft degene dat opgelopen door zina Tjah dan is het Allah's straf. Zina behoort niet zomaar tot de grote zonden.

Een huwelijk neen meid degene mag het vergeten waloe toekomst of kids dat wil je hen toch niet aandoen. Tauwba verrichten.

Gevaarlijk tegenwoordig een huwelijk mensen altijd medisch laten testen alvorens je met degene te trouwen.

11-06-2016, 13:53
Door een mug dit heb ik nog nooit gehoord..

11-06-2016, 13:58

Citaat door MoeschenKoekje:
Gadver. Daarom ga ik m'n toekomstige man eerst laten testen. Je weet maar nooit waar hij z'n lala in heeft gestopt.







Tfoe.
Is geen garantie. Als hij in de tussentijd vreemdgaat kan je het alsnog oplopen.

11-06-2016, 14:01
K heb me vergist een mug kan voor knokkelkoorts zorgen en malaria.

De mug krijgt het hiv virus in haar muggenmaagje.

11-06-2016, 14:03



Citaat door mnl_oma:
Is geen garantie. Als hij in de tussentijd vreemdgaat kan je het alsnog oplopen.
Je moet ook weten met wie je trouwt. Als je voor een godsvrezende man kiest dan loop je dat risico niet.

11-06-2016, 14:05

Citaat door verdad:
Je moet ook weten met wie je trouwt. Als je voor een godsvrezende man kiest dan loop je dat risico niet.
Ik ken genoeg mensen die denken een Godvrezende man aan de haak te hebben gehad en dan bleek het alsnog een psychopaat..denk je dat hij gaat zeggen dat hij/zij een sloerie is als hij/zij zoekt om met je te trouwen?

11-06-2016, 14:12

Citaat door mnl_oma:
Ik ken genoeg mensen die denken een Godvrezende man aan de haak te hebben gehad en dan bleek het alsnog een psychopaat..denk je dat hij gaat zeggen dat hij/zij een sloerie is als hij/zij zoekt om met je te trouwen?
Ik denk het ook niet dat ze het zullen zeggen. Maar onderschat de kracht van salaat alistighara niet!

Pagina's : [1] 2 3