Bekijk volle/desktop versie : Salam alikom Ramadan strijders, hoe ver zijn jullie met de Koran?



09-06-2016, 12:53
Vertel

09-06-2016, 12:56


Wa'alaikoum assalaam meis,

Mwah het gaat wel. Moet zeggen dat ik me tot nu toe 'redelijk' aan m'n schema houd.. als ik vandaag nog iets doe hehe.

Hoe loopt het bij jou?

09-06-2016, 13:03

Citaat door Please.:
Wa'alaikoum assalaam meis,

Mwah het gaat wel. Moet zeggen dat ik me tot nu toe 'redelijk' aan m'n schema houd.. als ik vandaag nog iets doe hehe.

Hoe loopt het bij jou?
Alikom salam zuster,

Goed zo elhamdoulileh dus je bent lekker op weg, goed zo!
Eerlijk gezegd ben ik gisteren nacht pas begonnen met lezen dus ben ergens op de helft van surah al baqara. Van het weekend in sha Allah een inhaal slag maken.

09-06-2016, 13:05

Citaat door Pittige-dame:
Alikom salam zuster,

Goed zo elhamdoulileh dus je bent lekker op weg, goed zo!
Eerlijk gezegd ben ik gisteren nacht pas begonnen met lezen dus ben ergens op de helft van surah al baqara. Van het weekend in sha Allah een inhaal slag maken.
Komt goed in sha Allah!

Aah khayr.. soms kun je er niets aan doen. Maar waarom pas in het weekend? Probeer desnoods iedere min die je kunt pakken te benutten. Bijv tijdens het reizen of vlak voor het slapen. Of na ieder gebed 1 blz lezen.. dan voel je ook een veel betere band dan wanneer je dagen overslaat. Moge Allah je succes schenken =)

09-06-2016, 13:12


Kunnen jullie arabisch lezen? Helaas ik kan het niet lees het dus fonetisch.
Ben bezig met al baqara

09-06-2016, 13:28

Citaat door Please.:
Komt goed in sha Allah!

Aah khayr.. soms kun je er niets aan doen. Maar waarom pas in het weekend? Probeer desnoods iedere min die je kunt pakken te benutten. Bijv tijdens het reizen of vlak voor het slapen. Of na ieder gebed 1 blz lezen.. dan voel je ook een veel betere band dan wanneer je dagen overslaat. Moge Allah je succes schenken =)
In sha Allah

Nee nee probeer sowieso nu elke dag te lezen maar bedoel ermee dat ik weekend meer tijd heb en dus die inhaalslag in 1 keer wil maken in sha Allah.

09-06-2016, 13:29

Citaat door Riffia_Kebdania:
Kunnen jullie arabisch lezen? Helaas ik kan het niet lees het dus fonetisch.
Ben bezig met al baqara
Ik kan het een beetje maar met moeite dus lees gwn in het Nederlands en af en toe lees ik gwn een korte surah uit de arabische koran.

09-06-2016, 13:32

Citaat door Pittige-dame:
In sha Allah

Nee nee probeer sowieso nu elke dag te lezen maar bedoel ermee dat ik weekend meer tijd heb en dus die inhaalslag in 1 keer wil maken in sha Allah.
Aah dat begreep ik verkeerd sam7ay. Maar moet je in sha Allah zeker doen!

Iets waarmee je je ook bezig kan houden is het leren van nieuwe ad3iyaa die je direct kunt gebruiken.

@RifiaKebdania: Ja alhamdu lillah, dat scheelt wel. Alhoewel; iemand die meer moeite moet doen om de Qor'aan te lezen/leren krijgt de dubbele beloning.. dus ergens ben ik juist jaloers op je