Bekijk volle/desktop versie : Koning Mohammed VI lanceert bijstandsprogramma 'Ramadan 1437'



Pagina's : [1] 2 3 4 5

08-06-2016, 16:10
Koning Mohammed VI heeft met kroonprins Moulay Hassan het startsein gegeven voor het programma voor voedingsbijstand 'Ramadan 1437' gelanceerd.

Dat deed hij in de wijk Al Fath in Rabat en georganiseerd door de Mohammed V Stichting voor Solidariteit en logischerwijs ter gelegenheid van de heilige maand Ramadan. Ook de ministeries van Binnenlandse Zaken en Islamitische Zaken zijn betrokken bij het project. De meest kwetsbare groepen in Marokko krijgen hulp en troost tijdens deze mooie maand. Denk daarbij aan weduwen, ouderen en gehandicapten.

Voor Ramadan 1437 is een budget van 56 miljoen dirham beschikbaar. Daarmee worden 2,4 miljoen mensen geholpen en in totaal 473.900 huishoudens. 403.000 van deze gezinnen worden op het platteland. Om het project tot een succes te brengen zijn duizenden mensen betrokken, verschillend van maatschappelijke werkers, jonge studenten en vrijwilligers.

Lokale commissies houden toezicht op de werkzaamheden en de distributie van goederen en identificatie van begunstigden. De nationale gezondheidsorganisatie houdt zicht op de kwaliteit van het voedsel dat de armen krijgen. Naast het verzorgen van de basisbehoeften voor de kwetsbare groepen wil de organisatie ook de solidariteit in het land bevorderen.

08-06-2016, 16:27


erg mooie show

08-06-2016, 16:50
Show of geen show, beter iets dan niets, msakine

08-06-2016, 16:54
Alleen voor het noorden?

08-06-2016, 17:03


Land van arm moeder schandalig

08-06-2016, 17:04
krijg ik ook wat

08-06-2016, 17:45
Hyena's proberen altijd van andere te stelen .. Als een leeuw zijn prooi heeft komen hyena's van alle kanten om een hap te pakken. Zo is het in Marokko. Koning wil iets doen maar de hyena's staan al klaar... Waar t voor bedoeld was komt niets aan aan.

08-06-2016, 17:55

Citaat door Jaouad_Adam:
Show of geen show, beter iets dan niets, msakine
Wat hebben ze er aan als de overheid ze na de Ramadan weer in de stront laat zakken.

08-06-2016, 19:04
Always Rabat Why..

08-06-2016, 19:17

Citaat door Peej:
Wat hebben ze er aan als de overheid ze na de Ramadan weer in de stront laat zakken.
Ik vind het soms jammer als ik zie dat in ze een mooi land als Marokko armoede heerst.
Het zou voor Europa bijvoorbeeld meer waarde hebben als Marokko lid zou worden van de EG dan Turkije. Althans dat is mijn idee.
Als ík geld had zou ik daar gaan beleggen.
Aandelen betonchemie om snel aardbeving bestendige én goedkope huizen te bouwen voor de arme mensen in de buurt van dat breukvlak bij Al Houceima.

08-06-2016, 20:56

Citaat door Paskwil:
Ik vind het soms jammer als ik zie dat in ze een mooi land als Marokko armoede heerst.
Het zou voor Europa bijvoorbeeld meer waarde hebben als Marokko lid zou worden van de EG dan Turkije. Althans dat is mijn idee.
Als ík geld had zou ik daar gaan beleggen.
Aandelen betonchemie om snel aardbeving bestendige én goedkope huizen te bouwen voor de arme mensen in de buurt van dat breukvlak bij Al Houceima.
Lid worden van de EG om er financieel bovenop te komen? Ga toch weg met je onzin. Zolang dat land jaarlijks 16% van haar budget aan defensie uitgeeft hebben ze geen cent hulp nodig.

Zo'n 4,6 miljard geeft Marokko jaarlijks uit aan wapentuig. Daar kun je een hoop voedsel, scholing en medische hulp voor kopen.

En dan tijdens de ramadan een beetje hypocriet sinterklaas lopen spelen. De sukkelaars.

08-06-2016, 20:57
Waarom alleen in de ramadan? Geef iedere werkloze arme Marokkaan uitkering van 3 000 Dh. En dan zeg ik petje af meneer de zogenaamde koning van Marokko!!!

09-06-2016, 00:06


@Abdellatif

Jongens even reaal denken ..
Wat is het grootste BBP begroting van Marokko
280 miljard euro voor 2016 en daaruit moet de zorg en infrastructuur en onderwijs en landbouw en veeteelt en heel belangrijk drinkwater.

Zet dat tegen over 800 miljard dat Nederland per jaar in begroting zet..
En dit met maar 17 miljoen inwoners en meeste export

Waaruit moet marokko dit sociale plan bekostiging..
Wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven

09-06-2016, 00:15
We hebben hier makkelijk praten.
Maar Marokko is van heel ver uit een diepe dal
Gekomen
Had bij de onafhankelijkheid een grote financiële schuld staan
Maar we zij AlhamdouliLah met veel vallen en opstaan
En her gaat met grote stappen steeds beter ..
Maar we kunnen niet verwachten dat de wederopbouw in 1 jaar geklaard is..
Het kan soms 50 jaar duren voor je land met 30 miljoen inwoners geheel financiëel gestabiliseerd hebt.

09-06-2016, 00:50
Als je in wetenschap weet dat 40 % werken loos is van de beroepsbevolking dat is zo'n 5 miljoen
Dat is domweg niet te financieren..
Daarvoor is onse Export domweg te klein.
De visserij en fosfaat export is helaas niet
Toereikend genoeg om dit sociale plan te dekken.
Daarvoor heb je minimaal een Export inkomen van 300 miljard euro zodat je niet je in de tekort schiet..
Er komt wel een sociale plan om ouderen te helpen maar dat systeem eerst waterdicht getest
Worden tegen vrouwde vervalsing van leeftijd..
De belasting stelsel word ook helemaal op de schop gezet.
Hiermee kunnen de MKBer's makkelijk hen heffingen in langer termijnen aflossen..

Heb geduld mede Landgenoten InchAllah. .
We zijn er nog niet maar er zit alhamdouliLah vaart in ..

Pagina's : [1] 2 3 4 5