Bekijk volle/desktop versie : Moslima's huren Plopsaqua af: mannen niet welkom



Pagina's : [1] 2

06-06-2016, 10:56
Mannen waren afgelopen zaterdagavond niet welkom in Plopsaqua. Een belangenorganisatie voor moslima's had het zwembad afgehuurd en had om een vrouwelijk team van redders en werknemers gevraagd. Dit zorgde voor heel wat ophef. Niet alleen op sociale media, er was zelfs een betoging aan het zwembad.
In Het Nieuwsblad verklaart voorzitster Salima Sofiane van vzw Marhaban waarom mannen zaterdagavond niet welkom waren in het zwembad. "Ontkleden in de aanwezigheid van mannen is verboden volgens onze religie. Wij vonden het belangrijk ons hieraan te houden. Plopsaqua maakte ook geen probleem van onze vraag."

Parkmanager Wim Wauters legt uit waarom hij inging op de vraag van Sofiane: "Het event begon pas rond 20.30 uur, dus na de openingsuren van het zwembad. Niemand werd hierdoor verplicht minder te werken. De mannen hebben de vroege shift voor hun rekening genomen, de vrouwen namen later over. Elke groep mensen heeft het recht om het zwembad af te huren, ik zou niet weten wat hier storend of hinderlijk aan zou kunnen zijn. Dagelijks krijgen wij grote groepen over de vloer. Bovendien bestond het merendeel van de 350 aanwezige zwemmers uit jonge kinderen."


Betoging


Een tiental leden van Voorpost was het niet eens met Wauters, zij betoogden zaterdagavond voor de ingang van Plopsaqua. De betogers hadden pamfletten mee en een Vlaamse vlag. Wauters maande het groepje aan om zich niet op het terrein van Plopsaqua te begeven en op de openbare weg te staan. "Ik heb de politie ook gevraagd om een oogje in het zeil te houden", aldus Wauters. "Uiteindelijk is alles rustig verlopen en gingen de betogers na verloop van tijd weg", meldt politie Westkust.

Volgens Liesbet Stevens van het Instituut voor de Gelijkheid van Vrouwen en Mannen mag je volgens de wet echter geen personeel inzetten op basis van het geslacht. "Voor actrices voor een vrouwenrol of modellen voor vrouwenkleren bestaat er een uitzondering."



http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/article/detail/2725545/2016/06/06/Moslima-s-huren-Plopsaqua-af-mannen-niet-welkom.dhtml

06-06-2016, 10:58



06-06-2016, 11:33
Vrijwel alle zwembaden in NL bieden 'vrouwen zwemmen' en 'zwangerschapszwemmen' aan.

Dit is geen nieuws!!

06-06-2016, 12:03

Citaat door jongenbario:
Vrijwel alle zwembaden in NL bieden 'vrouwen zwemmen' en 'zwangerschapszwemmen' aan.

Dit is geen nieuws!!
In Belgie niet...

06-06-2016, 14:57



Citaat door Dikra_m.:
In Belgie niet...
geloof ik niet

06-06-2016, 15:04

Citaat door plop:
geloof ik niet
Toch niet hier in onze buurt, ik heb wel eens gehoord dat marokkaanse vrouwen een zwembad afhuren om dan een vrouwen uurtje te organiseren en dat is dan echt in de grootsteden zoals Antwerpen of Brussel. Dat is alles voor de rest is het gemengd. .

06-06-2016, 15:18

Citaat door Dikra_m.:
Toch niet hier in onze buurt, ik heb wel eens gehoord dat marokkaanse vrouwen een zwembad afhuren om dan een vrouwen uurtje te organiseren en dat is dan echt in de grootsteden zoals Antwerpen of Brussel. Dat is alles voor de rest is het gemengd. .
Ja, stel je voor, heel België aangepast aan de moslims.

Als je betaald kun je alles voor iedereen afhuren. Zo simpel is het.

Gemeentelijke zwembaden zijn wel een uitzondering denk ik, maar Plopland is privaat!

06-06-2016, 15:40

Citaat door -equilibrium-:
Pietertje eve wat anders......

Hoeveel sessies heb jij al inmiddels in de gansstraat 170 gehad?
Die sessies worden door mij persoonlijk afgenomen, maar ben de tel kwijt hoeveel mafkezen als jij de revue hebben gepasserd.


Citaat door -equilibrium-:
Pieterje, was ist los?
Warum wagen Sie es nicht, mit mir zu kommunizieren?
Weil Ich dazu keine Lust habe!

06-06-2016, 15:42

Citaat door -equilibrium-:
Aldus de autochtone Ubermensch, want alleen de autochtone Ubermenschen bepalen hoe het een en ander dient te worden geregeld indien het een non-profit sector betreft, en iedereen dient zich daaraan te conformeren.

Gemeentelijke zwembaden zijn wel een uitzondering denk ik

Dat komt omdat de overheid, in tegenstelling tot private ondernemingen als Plopland, scherpere eisen hebben in het publiek domein.

Maar jij als superieure moslim pikt dat niet natuurlijk.
Alles moet gemoslimiseerd worden wat jou betreft.

Toedeledokie!

06-06-2016, 15:48

Citaat door Pieter-Baan:
Ja, stel je voor, heel België aangepast aan de moslims.

Als je betaald kun je alles voor iedereen afhuren. Zo simpel is het.

Gemeentelijke zwembaden zijn wel een uitzondering denk ik, maar Plopland is privaat!
Zoals zwart zuid afrika voor jullie uber blanken aangepast moest worden bedoel je dat ? Dan ga jij sputterend beweren dat apartheid is afgeschaft hier recent beelden van jou uber blanke ras in zuid afrika [video=youtube;Z1H61dhQu5I]https://www.youtube.com/watch?v=Z1H61dhQu5I[/video]

06-06-2016, 16:28
Het kot stond in brand toen een Marokkaanse werknemer van een beveiligingsfirma niet mocht langsgaan bij bepaalde klanten.
Racisme!
Hier moeten mannelijke werknemers (de redders) andere shiften opnemen om de bedoeïnen ter wille te zijn. Ik zie dus het verschil niet.
Het grootste probleem met de islam is dat ze geen wederkerigheidsethiek kent.

06-06-2016, 16:49

Citaat door -equilibrium-:
Aldus de autochtone Ubermensch, want alleen de autochtone Ubermenschen bepalen hoe het een en ander dient te worden geregeld indien het een non-profit sector betreft, en iedereen dient zich daaraan te conformeren.
Niet zo Godwinnen.

06-06-2016, 19:09



Citaat door -equilibrium-:
Godwinnen???
Wet van Godwin

07-06-2016, 09:44

Citaat door Pieter-Baan:

Gemeentelijke zwembaden zijn wel een uitzondering denk ik

Dat komt omdat de overheid, in tegenstelling tot private ondernemingen als Plopland, scherpere eisen hebben in het publiek domein.

Maar jij als superieure moslim pikt dat niet natuurlijk.
Alles moet gemoslimiseerd worden wat jou betreft.

Toedeledokie!
ook westerse vrouwen hebben behoefte aan zwemmen en sporten zonder mannen erbij. Dat aanbod is er altijd geweest ook. De vrouwensportschool waar ik heen ging was 19 van de 20 gewoon een blanke vrouw. Voornamelijk oudere vrouwen of vrouwen met veel extra gewicht die zich niet prettig voelden on te sporten in het bijzijn van mannen. Ook de vrouwenzwemuurtjes van het lokale zwembad bestaat voor meer dan de helft uit blanke vrouwen. Dit bestaat al sinds de mensheid, maar grijp vooral alles maar aan om moslims te bashen

07-06-2016, 11:50
Ik hoop dat de dames een leuke avond gehad hebben.

Pagina's : [1] 2