Bekijk volle/desktop versie : Dit zijn de schoonste stranden van Marokko



02-06-2016, 13:46
Dit jaar hebben 22 Marokkaanse stranden de zogenoemde 'Blauwe Vlag' gekregen om aan te tonen dat het een goed en net strand is.





Elk jaar komt de Mohammed VI Stichting voor Milieu en Bescherming met een lijst waarin stranden zijn die het label 'schoon' verdienen. Gisteren publiceerde de stichting een nieuwe lijst. Daarin zijn dit jaar 22 stranden opgenomen. Opvallend is dat het aantal schone stranden is gedaald sinds 2013. 'Zijn steeds minder stranden schoon of zijn lokale overheden lui geworden om een verzoek in te dienen bij de stichting?', vraagt nieuwsbron Telquel zich af. Hoe dan ook, de stichting heeft aangekondigd dat de criteria strenger worden.

Belangrijke criteria zijn onder meer de kwaliteit van het zwemwater, informatievoorziening, voorlichting en milieu-educatie, hygiëne, veiligheid en de ontwikkeling van het gebied. Drie stranden raakten hun Blauwe Vlag dit jaar kwijt: Imintourga Mirleft, Sol Tanger en Ain Diab (gate 13). Wel zien we twee nieuwkomers: Dalia Anjra Fahs (bij Tanger) en Agadir.

Stranden met een Blauwe Vlag
- Achakar (Tanger-Asilah)
- Aglou Sidi Moussa (Tiznit)
- Arekmane (Nador)
- Ba-Kacem (Tanger-Asilah)
- Bouznika
- Skhirate
- El Moussafir (Dakhla)
- Essaouira
- Oued Foum (Laayoune)
- Hawzia
- Dalia (Anjra)
- Agadir
- Cap Bedouza (Safi)
- Saidia
- Souiria (Safi)
- Oued Laou (Tetouan)
- Sidi Rahal
- Safi
- Oualidia
- Oued Aliane (Anjra)
- Oul Labwar (Dakhla)
- Walidiya

02-06-2016, 14:35


Waar is Alhociama ?

02-06-2016, 16:22
En stranden van Tetouan?

03-06-2016, 10:23
ze proberen zo min mogelijk rif stranden weer te geven. politiek. wij weten wel beter en hoeven niet op lijsten te staan. laat de toeristen fransen spanjaarden etc lekker richting dakhilia gaan. voor ons beter

03-06-2016, 11:14


Alhoceima die er niet opstaat? Aangezien de koning, zijn zomer daar doorbrengt op de stranden

03-06-2016, 11:53
Euhm Ik ken een aantal stranden in Temsamane die super schoon zijn op het gebied van hygiëne en schaamte. Maar Alhamdullilah staan die er niet tussen.

03-06-2016, 17:56
Ik wil ook naar het strand

04-06-2016, 12:10
ik kom uit het zuiden en ik vind alle stranden van marokko mooi van tanger tot dakhla & zeker alhoceima en tetouan alhoceima is het water goed doorzichtige je kan vissen er in zien zwemmen als mensen een beetje mee helpen afval op te ruimen zal dat alleen maar goed zijn voor de strand en mens bekendheid is niet zo belangrijk ik vind het fijn als de strand een familiaal karakter heeft en mensen elkaar respecteren dat is veel belangrijker