Bekijk volle/desktop versie : Rutte boos op 'idioten en doorgeslagen tokkies' na racisme tegen Simons



27-05-2016, 18:41
Premier Mark Rutte heeft vrijdag de vloer aangeveegd met de "idioten" en "doorgeslagen tokkies" die racistisch reageren op de politieke plannen van tv-presentatrice Sylvana Simons.





Zij komt bij de komende verkiezingen op de kandidatenlijst van de huidige tweemansfractie DENK in de Tweede Kamer. Die uitlatingen zijn "ronduit walgelijk", aldus de minister-president . Hij heeft zich er "buitengewoon aan gestoord." Dergelijke teksten staan volgens hem debat en dialoog in de weg.

Zulk "achterlijk gedrag" is volgens hem echter niet te bestrijden met meer wetgeving. Zo moeten we volgens Rutte niet reageren "omdat een paar idioten een uitzwaaidag organiseren". Op internet worden mensen opgeroepen om Simons op 6 december uit te zwaaien, de dag waarop Sinterklaas en zijn pieten weer naar huis gaan. Simons nam duidelijk stelling in de discussie over Zwarte Piet.

27-05-2016, 18:51


Nou ik reageer niet specifiek op dit geval, maar mijn persoonijke ervaring uit Amerika is dat negers en negerinnen niet zelf van een schone kerfstok kunnen spreken, ze zijn vaak zelf enorm racist.
Just sayin'

27-05-2016, 20:16
Laat die meid met rust

27-05-2016, 22:24
hij is boos


27-05-2016, 22:56


Altijd weer komt hij met zijn eieren na Pasen....

27-05-2016, 23:38

Citaat door Moestuinafa:
De uitzwaai dag zelf is natuurlijk niets mis mee, het gaat meer om de reacties die erbij kwamen kijken.




Alle hens aan dek? Is dat een stoomboot opmerking
Ja weer discriminatie aan het goedpraten PETRUS/AbdulKarim !?! Ga je weer klagen bij de mods ?

28-05-2016, 09:08
Daar gaan weer !!
Met 2 maten meten overheid!!

Waarom zijn de reacties nu opeens aanstootgevend Rutte??

10 jaar geleden was er ook al zwarte piet en toen hoorde hè niemand klagen en nu opeens is het racisme!!
Rutte valt onder vrijheid toch of is deze negerin hoger dan de rest?

28-05-2016, 09:11
Mysterieman is niet zo snugger he? Feit dat ze een andere mening heeft, welke ik persoonlijk soms wat ver vindt gaan maar dat terzijde, betekent niet dat je haar zo extreem racistisch hoeft te bejegenen. Enig idee hoe ontzettend achterlijk en ironisch dat is? Ook jouw reactie spreekt boekdelen.

28-05-2016, 10:45
denk dat sylvana aan het eind van dit onderwerp de gene is die zwartepiet uitzwaait haha ...

28-05-2016, 13:50

Citaat door zekere:
Nou ik reageer niet specifiek op dit geval, maar mijn persoonijke ervaring uit Amerika is dat negers en negerinnen niet zelf van een schone kerfstok kunnen spreken, ze zijn vaak zelf enorm racist.
Just sayin'
Spreken van een schone kerfstok.... leuk gevonden.... maareuh, weet waarom jij die ervaring hebt ? Want ook zij zijn gewoon mensen die net als jij racistisch kunnen zijn, bewijs is wel weer geleverd....