Bekijk volle/desktop versie : enkele reis naar het kalifaat (video)



26-05-2016, 23:41
mooie docu over nederlandse marokkaanse gezinnen waarvan de kinderen allemaal naar syrie zijn gereisd

http://www.npo.nl/enkele-reis-naar-het-kalifaat/26-05-2016/VARA_101379149

27-05-2016, 20:14


Ik vind er niks moois aan. Want die jongeren zonder zwaar gehersensspoeld. Jij ziet duidelijk dat ze 0,0 kennis hebben. De meeste zijn minderjarig en bronnen net met kennis opdoen vooral die meiden. En terroristen isis oefent graag hun idiologie op zulke naïevelingen uit. Want voor deze jongeren klinkt die idiote idiologie als muziek in de oren. Vooral die reda die is net gekomen van alcohol en chickies en hij is meteen naar Syrië gereis. Heb je de smsjes gezien die hij naar zen vader stuurde. Hij scheldt nog steeds met kanker en doet stoer dat hij 3 vrouwen heeft. Het ergste is hij scheldt zen vader uit voor vuile hond Wallah ik krijg tranen van om van te janken. Verloren jongere

29-05-2016, 10:50
Ik zie enkel de voorpagina van deze site..

29-05-2016, 10:55

Citaat door Mimmie_:
Ik zie enkel de voorpagina van deze site..
Je kunt op de site zoeken naar de aflevering..


Jeetje.. Ben er echt een beetje sprakeloos van.. Bizar joh

29-05-2016, 11:01



Citaat door BerberseBroeder:
Ik vind er niks moois aan. Want die jongeren zonder zwaar gehersensspoeld. Jij ziet duidelijk dat ze 0,0 kennis hebben. De meeste zijn minderjarig en bronnen net met kennis opdoen vooral die meiden. En terroristen isis oefent graag hun idiologie op zulke naïevelingen uit. Want voor deze jongeren klinkt die idiote idiologie als muziek in de oren. Vooral die reda die is net gekomen van alcohol en chickies en hij is meteen naar Syrië gereis. Heb je de smsjes gezien die hij naar zen vader stuurde. Hij scheldt nog steeds met kanker en doet stoer dat hij 3 vrouwen heeft. Het ergste is hij scheldt zen vader uit voor vuile hond Wallah ik krijg tranen van om van te janken. Verloren jongere
Als het zoveel bij je los maakt is het toch een mooie docu?

29-05-2016, 11:11
Dat zij op deze manier afreizen naar Syrië is triest, maar dat je als ouder/verzorger totaal geen benul hebt van zaken en dan (basis)principes van de islam o.a. op basis daarvan verloochent/veroordeelt, is voor mij nog triester.
_______

Het extremisme van sommige individuen is geen reden om te vervallen in laksheid!

Terwijl verscheidende gebeurtenissen welke gekenmerkt worden als ‘’moslimterrorisme’’ de wereld in haar greep nemen en vele moslims zich daardoor verplicht zijn gaan voelen om op alle mogelijke manieren - terecht of onterecht - een blijk van distantiëring te laten zien, wil ik graag in ’t kort een andere kant belichten..

Het is namelijk zo dat dergelijke gebeurtenissen een (chaotische) sfeer creëren waarbij men, door de gevestigde orde, noodgedwongen een kant wordt opgeduwd om zodanig - onder het mom van ‘’terrorismebestrijding’’ en ‘’democratie’’ - een (vooraf) uitgestippeld doel te bereiken. En dit doel varieert van het binnen vallen in een bepaald grondgebied tot het opleggen van ‘’democratische’’ principes.

Met name het laatste is wat er in Europese landen op grote schaal plaats vindt en door vele moslims - bewust of onbewust - gedoogd wordt. Zodoende wordt extremisme en terrorisme als dekmantel gebruikt om nalatigheid en laksheid t.o.v. de islamitische richtlijnen te promoten.

Dit neemt een zodanige wending aan dat welbekende islamitische principes en/of handelingen weggezet worden als ‘’extremistisch’’ of ‘’middeleeuws’’ [xx]. En omdat dit logischerwijs niet of weinig indruk zal maken op de gewone moslims, is men verplicht is om dubieuze figuren of zelfs een speciale ‘’jongeren-imam’’ neer te zetten als moslimvertegenwoordigers, zodat zij vervolgens de taak op zich nemen om dit soort propaganda aan de man te brengen. Iemand met de naam ‘’Yassin’’ of een duale ‘’Ahmed’’[xxx] wordt per slot van rekening serieuzer genomen dan iemand met de naam ‘’Geert’’!

Dit te hebben gezegd, wil ik graag ter samenvatting afsluiten met een kort fragment uit een prachtige lezing van de edele Shaykh Sâlih bin Fawzân al-Fawzân met als titel ''Al-Wasatiyyah fiel Islâm'' (i.e. ''De middenweg in de Islam''):

« Het is verplicht voor ons, wanneer wij extremisme en overdrijving afkeuren, dat wij ook nalatigheid en laksheid afkeuren. Wij focussen ons op één kant en de andere kant veronachtzamen wij, terwijl deze (laatste) gevaarlijker kan zijn. Hedendaags zie ik dat de afwijzing compleet gericht is op extremisme en overdrijving en dat is correct; wij wijzen extremisme en overdrijving af, maar wij moeten nalatigheid, ontwrichting en atheïsme niet vergeten. Het is daarentegen verplicht om te focussen op allebei de kanten en te waarschuwen voor zowel de ene als de andere. En dit is wat onze methodiek van educatie inhoudt, alle lof zij Allah; het waarschuwt voor overdrijving en het waarschuwt voor nalatigheid en het beveelt mildheid, handelend naar de Woorden van Allah – Geprezen en Verheven is Hij:

(وَأَنَّ هَذَا صِرَاطِي مُسْتَقِيماً فَاتَّبِعُوهُ وَلا تَتَّبِعُوا السُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِكُمْ عَنْ سَبِيلِي)
En dit is het rechte pad dat tot Mij leidt. Volgt het daarom en volgt geen andere wegen opdat zij u niet van Mijn weg afleiden.
[Al-An'âm: 153] »

وآخر دعوانا أن الحمد لله رب العالمين

__________________________________________________ _

Dit lijkt zo erg in elkaar te steken, waardoor vele vooraanstaande (moslim)predikers zijn gaan geloven dat deze gevestigde orde direct of indirect samenwerken om de uitgestippelde doelen te bewerkstelligen. Zie o.a. de verhandeling ‘’Positie van de Moslim en de internationale ontwikkelingen’’ van as-Shaykh Muhammad Bâzmûl, te vinden op de site van SelefieNederland.
[xx] Een vrij recent voorbeeld hiervan is het filmpje wat op internet verscheen waarop te zien zou zijn dat de extremistische groepering IS, een jonge vrouw stenigde als straf voor het plegen van ontucht. Hierop kwamen verschillende mensen op – zowel moslims als niet-moslims – die de handeling heldhaftig afkeurden, en sommige ‘’moslims’’ probeerden de wettelijkheid ervan zelfs op te heffen. Echter heeft dit laatste weinig zin gehad; zie hiervoor het artikel ‘’Straf van steniging’’ van as-Shaykh Sâlih al-Fawzân op de site, waarin dit verder uiteengezet is.
[xxx] Deze naam viel eerder al toen hij wederom – toevallig of niet – het extremisme van sommigen gebruikte om de zuivere Islam (in zijn vooraf uitgekozen woorden: ‘’salafisme’’ – het mag tenslotte niet opvallen) te bagatelliseren en zelfs specifieke onschuldige jongeren hiervoor wilt laten opdraaien! Zie: http://selefienederland.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=329

29-05-2016, 11:30
Indrukwekkend en naar om te zien wat zij hun ouders aandoen.De kinderen die daar opgroeien en leren om te haten en te doden,vreselijk..

29-05-2016, 11:44
Dit komt denk ik deels doordat ouders hun taken niet genoeg hebben vervuld om hun kinderen van jongs af aan de islam te leren. En dan ook echt intensief ze islamitisch opvoeden en de juiste islam mee te geven. Door dit gebrek aan kennis gaan jongeren zich op latere leeftijd toch zelf verdiepen in de islam en dan krijg je dat ze via internet opzoek gaan naar kennis in plaats van bij een geleerden waardoor ze snel verkeerde dingen tegenkomen en sneller met dit soort haatfiguren in aanraking komen.
Dus leer je kinderen de islam! En niet alleen het gebed en een paar surah en dan denken klaar het zit wel goed.

29-05-2016, 12:57

Citaat door Saza_:
Als het zoveel bij je los maakt is het toch een mooie docu?

Ik ben zo boos op die vuile isis die minderjarigen zo erg misleidend

29-05-2016, 13:28
de ouders van die jongeren zijn zo erg van God los en onwetendheid heerst bij hun. als ze wat meer kennis hadden van hun geloof en hun kinderen daarin onderwijzen, dan had niemand ze iets wijs kunnen maken.
Dus ze hebben niet alleen hun kinderen de dood ingejaagd door hun goddeloosheid maar ze zullen ook nog daarover verantwoordelijk worden gehouden in het hiernamaals.