Bekijk volle/desktop versie : Myriam Fares steelt Marokkaanse harten met vlag en volkslied



24-05-2016, 18:10
Het Mawazine Festival in Marokko is in volle gang. Na Chris Brown, Iggy Azalea, Kadim Al Sahir en Diana Haddad was het gisteren de beurt aan de Libanese zangeres Myriam Fers.

Fares kwam in een luxe witte jurk het podium op en zong het Marokkaans lied 'Nidae Sawt El Hassan'. Dat lied staat symbool voor de Groene Mars. De zangeres laat hiermee haar steun blijken aan de Marokkaanse Sahara. Een toeschouwer gooide een Marokkaanse vlag het podium op waarna ze deze om haar schouders wikkelde. Het publiek was uiteraard blij met de politieke boodschap en zong luidkeels mee.

'Ik ben gehecht aan dit land en de bevolking sinds ik hier voet aan grond zette', zei ze tegen het publiek terwijl ze verwees naar de stabiliteit en de rust die in Marokko heerst. Vervolgens ging ze verder met hetgeen waarvoor ze kwam. Ze zong in verschillende Arabische dialecten en stijlen. Hiermee wilde ze de verschillende Arabische culturen eren.

Na afloop Twitterde ze het volgende: 'Marokkaanse Myriamees, jullie hebben mijn hart met liefde gevuld door mijn concert tot het grootste optreden van dit jaar te maken.' Myriamees is overigens een koosnaam voor de fans van de zangeres.

24-05-2016, 18:27


Is dat niet Yara....?...

25-05-2016, 01:01
Met haar half naakte vertoning bedoel je?

25-05-2016, 14:11
Mijn hart is veroverd door Allah swt niet door iemand die zich voordoet als een kaffir.

25-05-2016, 14:16


Ik heb niks met een christelijke Libanese.

27-05-2016, 16:14
Meryemfares is Aardig dat kun aan haar gezicht zien