Bekijk volle/desktop versie : Marokko opnieuw boos op Ban Ki-moon



Pagina's : [1] 2 3 4 5

15-05-2016, 15:51
VN-chef Ban Ki-moon heeft schijnbaar een grote liefde voor de Polisario. Deze week stuurde hij een brief naar leider Mohamed Abdelaziz, waarin hij zijn politieke liefde uitte.





De brief stuurde hij ter gelegenheid van de 43e verjaardag van de gewapende onafhankelijkheidsbeweging Polisario. Op 10 mei werd de organisatie geboren dus tijd om een verjaardagsbrief te sturen, zo vond Ki-moon. 'Ik bedank u voor de gastvrijheid tijdens mijn bezoek op 5 maart. Het bezoek stond me toe om met eigen ogen te zien in welke moeilijke humanitaire situatie het vluchtelingenkamp zit', zo zegt Ki-moon in de brief.

Het zijn juist deze vluchtelingen in deze kampen in Tindouf die geen kant op mogen van de Polisario-strijders. Een terugkeer naar Marokko is verboden. 'Het was een ervaring die me diep heeft geraakt', schreef Ki-moon in zijn brief. Ook schreef hij blij te zijn kennis met de jeugd te hebben gemaakt en dat hij zeker weet 'deze uitdagingen te overwinnen'.

De liefdesuiting zal waarschijnlijk niet goed vallen bij Marokkaanse gezaghebbers. De relatie tussen Ki-moon en Marokko is al slecht nadat de VN-chef in Tindouf liet weten dat de Marokkaanse Sahara 'bezet' gebied is. Ki-moon werd op zijn beurt op de teentjes getrapt toen honderdduizenden Marokkanen de straten opgingen om tegen deze uitspraak te demonstreren.

15-05-2016, 16:18


ze hebben voor dictator algerije gekozen laat ze maar daar roten

15-05-2016, 17:37

Citaat door Abu_Attayyar:
Ik voer geen oorlog voor een onrechtvaardige volk.

Ik zal nooit onder een Marokkaanse vlag vechten tegen wie dan ook.

In dat geval Ikke Ikke ikke en de rest kan stikken, niemand zal mij uit het hellevuur helpen van de mensen. Iedereen gaat alleen dood.

Vraag mij om te vechten voor Allah en Zijn profeet en ik ga vooraan staan in de frontlinie. Bi idni Allah.
Achter je computertje zeker? Zoals alle Abu's hier.

Jij en jouw soortgenoten zijn juist van het type dat zou wegrennen van het slagveld nadat ze zich vol bombarie hebben aangesloten bij de Mahdi.

Je kan nu ook vechten voor Allaah en Zijn boodschapper sallalahu 'alayhi wassalam. Er zijn zat weeskinderen die je kun helpen, analfabeten die je kunt leren lezen en schrijven, gehandicapten die je kunt helpen.

Een act opvoeren, zoals jij doet, is geen kunst. Het is eerder lachwekkend.

15-05-2016, 18:11

Citaat door Abu_Attayyar:
Ik weet het doet je pijn dus doe je je best om mij onderuit te halen. Enige wat ik kan zeggen is, vraag hoeveel Marokkaanse gezinnen alleen hier en in NL en België hun kinderen kwijt zijn aan Allah en Zijn profeet sas. En vraag hoeveel van hen dat nooit hadden verwacht.

Quran 2:216 كتب عليكم القتال وهو كره لكم

Allah heeft Qitaal aka het doden in strijd voorgeschreven zoals hij het gebed heeft voorgeschreven en het vasten. Deze daad is echter de beste van allemaal, om te strijden tegen de Taghut, Satans bondgenoot voor Allah en Zijn profeet sas.
Deze daad is de beste daad van allen en iedere vooraanstaande geleerde in islam beaamt dat. Taghut systeem bevechten is de nobelste zaak om een VIP ticket te verkrijgen naar Jenna. Dit zijn bewuste muwahideen, bewust van de Soevereiniteit van Allah en Allah deelt NIET in zijn legislatie.
Je kunt niet eens reageren op wat ik zeg. Ik haal jou niet onderuit, alleen die domme grootspraak van je.

Je zegt dat je zou strijden voor Allaah en Zijn profeet sallalahu 'alayhi wassalam. Waarom doe je dat dan niet? Want dat kan op verschillende manieren.

Het feit dat je dat niet doet maar alleen praatjes tentoonspreidt op fora onder verschillende namen zegt voldoende.

En wat betreft kennis ben je ook de weg kwijt zie ik. Je moet geen woorden in de mond van Allaah leggen, idioot. Gebed en vasten is van een andere orde dan strijden. Neem de hadith Jibril 'alayhi salam maar eens door.

Welke taghut systeem bevecht jij en hoe doe je dat?

15-05-2016, 18:35



Citaat door Abu_Attayyar:
Qareban ik kan Arabisch lezen al7amdulillah.
Zo! Je verdient een sticker!

Wil je er eentje met een eendje die zegt 'je kwakt teveel'?

15-05-2016, 18:44

Citaat door Abu_Attayyar:
Jibril as leert Islam imaan en ihsaan en houd ons op de hoogte van de tekenen.
Als Quran zegt 'Qoetiba' betekent dat het andere voorgeschreven e niet boven de ander geplaats kan worden en je mag in geen 1 voorgeschreven daad Laken als moslim zijnde. Nu jij.
Je mag geen afkortingen plaatsen as, swt en ga zo verder en je moet als je refereert aan de profeet sallaluhu 'alayhi wassalam, vrede en zegeningen over hem uitschrijven.

Shaykh Ibn Baaz heeft daar het een en ander over gezegd: http://https://islamqa.info/en/47976

Ten tweede mag je niet beledigen. Of het nu moslims betreft of niet-moslims. De profeet sallaluhu 'alayhi wassalam heeft dit als bevel uitgevaardigd aan de moslims. Waarom hou jij je hier niet aan?

Zie: http://https://islamqa.info/en/52901

Ten derde dien je in een gesprek te reageren op de vragen van de ander, antwoord te geven waar mogelijk. Dat doe je niet omdat je dommigheid dan nog verder ontbloot wordt.

Ten vierde is het veelzeggend dat je van dit gesprek een wedstrijd maakt. "Nu jij", zoals je zegt.

Dit is geen wedstrijd. Ik wil je slechts wijzen op je domheid. En als je dan zegt dat we Allaah en Zijn boodschapper sallalahu 'alayhi wassalam moeten gehoorzamen, waarom doe je dat dan niet?

15-05-2016, 18:48

Citaat door Abu_Attayyar:
Qareban ik kan Arabisch lezen al7amdulillah.
Kun je me dit dan uitleggen:


ليس من خلق المسلم السب ولا الشتم ولا قذف الأعراض ، كما قال النبي صلى الله عليه وسلم : ( إِنَّ الْمُؤْمِنَ لَيْسَ بِاللَّعَّانِ وَلا الطَّعَّانِ وَلا الْفَاحِشِ وَلا الْبَذِيءِ ) رواه أحمد (3948) والترمذي (1977) وصححه الألباني في صحيح الترمذي .

وقد أرشد النبي صلى الله عليه وسلم إلى ترك سب اليهودي المستحق للسب ، وعلل ذلك بأن الله لا يحب الفحش .

روى البخاري (6401) عن عائشة رضي الله عنها : أَنَّ الْيَهُودَ أَتَوْا النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ، فَقَالُوا : السَّامُ عَلَيْكَ . قَالَ : وَعَلَيْكُمْ . فَقَالَتْ عَائِشَةُ : السَّامُ عَلَيْكُمْ ، وَلَعَنَكُمْ اللَّهُ ، وَغَضِبَ عَلَيْكُمْ . فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : مَهْلا يَا عَائِشَةُ ! عَلَيْكِ بِالرِّفْقِ ، وَإِيَّاكِ وَالْعُنْفَ أَوْ الْفُحْشَ . قَالَتْ : أَوَلَمْ تَسْمَعْ مَا قَالُوا ؟ قَالَ : أَوَلَمْ تَسْمَعِي مَا قُلْتُ ؟ رَدَدْتُ عَلَيْهِمْ ، فَيُسْتَجَابُ لِي فِيهِمْ ، وَلا يُسْتَجَابُ لَهُمْ فِيَّ .

وفي رواية لمسلم (2165) : ( فَفَطِنَتْ بِهِمْ عَائِشَةُ فَسَبَّتْهُمْ ، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : مَهْ يَا عَائِشَةُ ، فَإِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ الْفُحْشَ وَالتَّفَحُّشَ ) .

قال الحافظ ابن حجر رحمه الله :

" والذي يظهر أن النبي صلى الله عليه وسلم أراد أن لا يتعود لسانها بالفحش أو أنكر عليها الإفراط في السب " انتهى من فتح الباري (11/43) .

ثانياً :

الكافر لا يخلو من حالين :

إما أن يكون محارباً للمسلمين ، فهذا لا حرمة له .

وإما أن يكون معاهداً أو ذمياً ، فهو معصوم النفس والعرض والمال ، فلا يجوز الاعتداء عليه . وقد حذر النبي صلى الله عليه وسلم من الاعتداء على الكافر المعصوم وظلمه بقوله : ( أَلا مَنْ ظَلَمَ مُعَاهِدًا ، أَوْ انْتَقَصَهُ ، أَوْ كَلَّفَهُ فَوْقَ طَاقَتِهِ ، أَوْ أَخَذَ مِنْهُ شَيْئًا بِغَيْرِ طِيبِ نَفْسٍ ، فَأَنَا حَجِيجُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ) . رواه أبو داود (3052) وصححه الألباني في صحيح أبي داود .

( مُعَاهدًا ) : أَيْ : ذِمِّيًّا أَوْ مُسْتَأْمَنًا .

( أَوْ اِنْتَقَصَهُ ) : أَيْ نَقَصَ حَقّه . وَقَالَ الطِّيبِيُّ : أَيْ : عَابَهُ .

( فَأَنَا حَجِيجه ) أَيْ خَصْمه وَمُحَاجّه وَمُغَالِبه بِإِظْهَارِ الْحِجَج عَلَيْهِ .

انتهى من "عون المعبود" .

وقال الصنعاني : في سبل السلام (2/663) عن قول الرسول صلى الله عليه وسلم : (سِبَابُ الْمُسْلِمِ فُسُوقٌ) قال :

" مَفْهُومِ قَوْلِهِ : (الْمُسْلِمِ) دَلِيلٌ عَلَى جَوَازِ سَبِّ الْكَافِرِ , فَإِنْ كَانَ مُعَاهَدًا فَهُوَ أَذِيَّةٌ لَهُ , وَقَدْ نَهَى عَنْ أَذِيَّتِهِ فَلا يُعْمَلُ بِالْمَفْهُومِ فِي حَقِّهِ , وَإِنْ كَانَ حَرْبِيًّا جَازَ سَبُّهُ إذْ لا حُرْمَةَ لَهُ " انتهى .

وجاء في "الموسوعة الفقهية" (24/142) :

" سَبُّ الْمُسْلِمِ لِلذِّمِّيِّ مَعْصِيَةٌ , وَيُعَزَّرُ الْمُسْلِمُ إنْ سَبَّ الْكَافِرَ . قَالَ الشَّافِعِيَّةُ : سَوَاءٌ أَكَانَ حَيًّا , أَوْ مَيِّتًا , يَعْلَمُ مَوْتَهُ عَلَى الْكُفْرِ . وَقَالَ الْبُهُوتِيُّ مِنْ الْحَنَابِلَةِ : التَّعْزِيرُ لِحَقِّ اللَّهِ تَعَالَى " انتهى .

وفيها أيضاً : (30/139) :

" فَلأَهْلِ الْعَهْدِ أَنْ يُؤَمَّنُوا عَلَى دِمَائِهِمْ وَأَمْوَالِهِمْ وَأَعْرَاضِهِمْ , وَعَلَى الإِمَامِ حِمَايَتُهُمْ مِنْ كُلِّ مَنْ أَرَادَ بِهِمْ سُوءًا مِنْ الْمُسْلِمِينَ , وَغَيْرِهِمْ , فَلا يُظْلَمُونَ فِي عَهْدِهِمْ وَلا يُؤْذَوْنَ " انتهى .

وإذا كان السب بالقذف بالزنى فإن قبحه أشد ، وقد نص العلماء رحمهم الله على تعزير من فعل ذلك .

انظر : "المغني" (9/48) ، "الفروع" (6/108) ، "الإنصاف" (10/203) ، "نصب الراية" (4/173) .

والحاصل أن من دافع عن عرض الكافر ، بمعنى أنه أنكر على من سبه بغير حق ، فلا شئ عليه ، بل هو مصيب ؛ فليس من شأن المسلم الطعن في الأعراض . وكذلك لو أرشده إلى ترك السب والبذاء ، فهو محسن مأجور إن شاء الله .


15-05-2016, 18:52
Dat kan die niet.

Hij is een praatjesmaker, Omen.

Patat-jihadi.

15-05-2016, 19:21
Abu_Attayyar
Voor jou a verkaaste gatenkaas in die hersens van je droom lekker verder

ALLAH ALWATAN ALMALIEK M6

15-05-2016, 19:24

Citaat door Abu_Attayyar:
Ik weet het doet je pijn dus doe je je best om mij onderuit te halen (achter je computer). Enige wat ik kan zeggen is, vraag hoeveel Marokkaanse gezinnen alleen hier en in NL en België hun kinderen kwijt zijn aan Allah en Zijn profeet sas. En vraag hoeveel van hen dat nooit hadden verwacht.

Quran 2:216 كتب عليكم القتال وهو كره لكم

Allah heeft al-qitaal aka het doden in strijd/oorlog voorgeschreven zoals hij het gebed heeft voorgeschreven en het vasten. Jihad in islam staat hier dus synoniem aan qitaal. Sahih Muslim in كتب ااجهاد والسير geeft daar ook de juiste uitleg over in tegenstelling tot paleis geleerde. Om te strijden tegen de Taghut aka Satans bondgenoot voor Allah en Zijn profeet sas is het mooiste waarin een moslim zich kan bezighouden.
Deze daad is de beste daad van allen volgens Allah in de Quran en iedere vooraanstaande authentieke geleerde in islam beaamt dat. Taghut systeem bevechten is de nobelste zaak om een VIP ticket te verkrijgen naar Jenna. Dit zijn bewuste muwahideen, bewust van de Soevereiniteit van Allah en bewust van Allah dat Hij NIET deelt in zijn legislatie, ook niet met die bolle Fransooz. Fitna is namelijk erger dan moord..
Helemaal de weg kwijt! Ik denk dat een jihad nefs voor jou een mooie manier is om jezelf te bestrijden.

15-05-2016, 19:41
de lokjihadisten onder leiding van de aivd praten echt onzin hier

15-05-2016, 19:46

Citaat door KongKing:
ja doe maar alsof je er 1 niet bent.. dan wacht er een vette bonus voor je van je zionmeesters aivd

15-05-2016, 20:02



Citaat door KongKing:
Oke aanbidder van de halfgod taghoet Erdogan.

Vergeet niet jouw dagelijkse 3 gebeden te verrichten richting het paleis van Erdogan.
beter dan een werknemer van een zionist zijn.. hoogste prioriteit van jouw zionisten... infiltreer tussen de Moslims en zaai verdeeldheid..

maar daar zijn wij Turken bestand tegen met zo'n geweldige leider Erdogan

[video=youtube;n8YKgk0tfs0]https://www.youtube.com/watch?v=n8YKgk0tfs0[/video]

15-05-2016, 20:03
[video=youtube;jGTgZYwkVTQ]https://www.youtube.com/watch?v=jGTgZYwkVTQ[/video]

jouw zionistenpraktijken werken niet hier pik

15-05-2016, 20:05
hou jij je maar bezig met je kont geven aan je zionmeester..

[video=youtube;XWgIZcVWEj4]https://www.youtube.com/watch?v=XWgIZcVWEj4[/video]

Pagina's : [1] 2 3 4 5