Bekijk volle/desktop versie : Hertrouwen met kinderen?



Pagina's : [1] 2

10-05-2016, 21:43
Salaam

Ik ben bijna 36 jaar en ben gescheiden. Ik heb 2 kinderen. Graag zou ik willen hertrouwen met een goede moslim die ook mijn kinderen accepteert. Als ik het bespreek met mijn omgeving , Marokkaanse en Turkse gemeenschap geven zij aan dat ik het beter uit mijn hoofd kan zetten omdat een gescheiden vrouw nog wel kan hertrouwen maar met (2) kinderen niet. Mannen gaan niet daar voor.

Ik hoor graag jullie ervaringen, zowel mannen als vrouwen. Graag de positieve
En negatieve reacties.

Alles is natuurlijk maktab, maar ben benieuwd naar de ervaringen van jullie

10-05-2016, 21:46


Vriendin, alles kan. Alleen moet jij niet luisteren naar jouw omgeving en je gewoon openstellen voor het huwelijk.
Volgens Marokkanen kan je niks. Je moet gewoon thuis blijven, sabab hebben en wachten op het goede. Ja oke dat kan je wel
doen, maar je moet wel actie ondernemen!!!!!!!!!

10-05-2016, 21:50
Salaam,

Bij mijn omgeving laat ik wel weten dat ik open sta om te hertrouwen inchallah. Verder zou ik niet weten wat ik meer als Sabab kan doen.

10-05-2016, 22:00
Sommige mensen zijn gewoon heel negatief daar moet je niet naar luisteren.

Mijn zus heeft een schoonzus dat gescheiden was met 2 kinderen. Een hele nette dame uit een religieus gezin en zelf is ze ook religieus.

Er was een Marokkaanse man (gescheiden & 2 kinderen) die ook bekend stond als een goede, religieuze man, die haar vader en broer al heel lange kende en hij heeft eigenlijk plotseling en uit het niets haar hand gevraagd. Inmiddels zijn ze nu allang getrouwd en hebben ze nu samen een kindje gekregen.

Wat ik je wil meegeven is dat je op het pad van Allah moet blijven. Hij kan je iets geven en weer terugnemen wanneer hij maar wilt.

Laat je geluk trouwens niet van een man afhangen. Met of zonder wees dankbaar voor wat je wel hebt.

10-05-2016, 22:01


Hier is pas een Marokkaanse vrouw met 3 kinderen getrouwd met een Marokkaanse man die 1 kind had.

Alles kan!

10-05-2016, 22:56
Wat ik mij afvraag is hoe hertrouwde vrouwen met nog thuiswonende dochters dit doen???
Voor zover ik weet mag je dochter zich nooit alleen met haar stiefvader in huis bevinden.Tis immers geen mahram voor haar
en zal dat toch ook nooit worden???/

10-05-2016, 23:01
Het is wel een mahram van haar als haar moeder met de stiefvader getouwd is.

10-05-2016, 23:07
Dan heb ik hierover de verkeerde info.Zal mij er eens in verdiepen.
Maar voor je dochters gevoel zal het toch altijd wel vreemd blijven volgens mij.
Ik moet er iig niet aan denken.

10-05-2016, 23:24
Onzin.
Alles kan.

10-05-2016, 23:32

Citaat door lifeisnotfair:
Dan heb ik hierover de verkeerde info.Zal mij er eens in verdiepen.
Maar voor je dochters gevoel zal het toch altijd wel vreemd blijven volgens mij.
Ik moet er iig niet aan denken.


Mijn nicht ziet haar stiefpa meer als vader dan haar eigen pa. Ze noemt hem ook gewoon papa. Je groeit met die man op hoe kan je hem vreemd vinden.

10-05-2016, 23:50

Citaat door lifeisnotfair:
Wat ik mij afvraag is hoe hertrouwde vrouwen met nog thuiswonende dochters dit doen???
Voor zover ik weet mag je dochter zich nooit alleen met haar stiefvader in huis bevinden.Tis immers geen mahram voor haar
en zal dat toch ook nooit worden???/
Zij is wel een mahram van hem zodra het huwelijk is geconsumeerd en zal dat ook altijd blijven

10-05-2016, 23:53
Ontopic:Genoeg serieuze broeders die kinderen geen bezwaar vinden.

Doe gewoon je ding en in shaa Allaah komt er een goede broeder op je pad.

11-05-2016, 09:14



Citaat door Smehenn:
Salaam

Ik ben bijna 36 jaar en ben gescheiden. Ik heb 2 kinderen. Graag zou ik willen hertrouwen met een goede moslim die ook mijn kinderen accepteert. Als ik het bespreek met mijn omgeving , Marokkaanse en Turkse gemeenschap geven zij aan dat ik het beter uit mijn hoofd kan zetten omdat een gescheiden vrouw nog wel kan hertrouwen maar met (2) kinderen niet. Mannen gaan niet daar voor.

Ik hoor graag jullie ervaringen, zowel mannen als vrouwen. Graag de positieve
En negatieve reacties.

Alles is natuurlijk maktab, maar ben benieuwd naar de ervaringen van jullie
Alles is mektab en laat je omgeving lekker praten en vertrouw op allah swt.

Ik ben ook 36 jaar en gescheiden, heb een kind en sta open voor een nieuwe huwelijk maar hmdl voor alles en zie wel wat de toekomst brengt.

Ik heb een nicht die gescheiden was ook met 2 kinderen, zij is hertrouwd met iemand die nooit getrouwd was geweest en geen kinderen had.

11-05-2016, 09:23
Kan gewoon, je doet alsof de wereld is vergaan..

11-05-2016, 10:23
Zoals er veel gescheiden vrouwen zijn zijn er ook veel gescheiden mannen. En als die mannen kunnen hertrouwen kunnen de vrouwen dat ook. Als je de juiste tegenkomt zal hij kids geen bezwaar vinden, kinderen zijn een zegen en als het een goede man is dan zal hij dit inzien.

Pagina's : [1] 2