Bekijk volle/desktop versie : Minister: geen islamistisch motief steekpartij



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

10-05-2016, 14:04
Bij de dodelijke steekpartij op een station in een voorstad van München was waarschijnlijk toch geen islamistisch motief in het spel.





Dat heeft de Beierse minister van Binnenlandse Zaken Joachim Herrmann dinsdag na een kabinetszitting van de deelstaatregering gezegd. De 27-jarige man die dinsdagochtend op het station van Grafing een man doodstak en drie anderen verwondde heeft psychische problemen en ook drugsproblemen, zei Herrmann.

De man, die op het station door politieagenten kon worden overmeesterd, heeft zijn daad toegegeven. Onderzocht wordt of hij een politiek motief had, maar aanwijzingen voor een islamistische achtergrond zijn tot dusver niet gebleken, zei Herrmann. Eerder werd gemeld dat de politie verklaringen van getuigen onderzocht dat de man "Allahu akbar" (Allah is groot) had geroepen.

10-05-2016, 14:24


en de schade is al aangericht door de media.

10-05-2016, 14:29
dezelfde media rapporteert nu dat het niet zo, en publiceert daarmee tegelijk dat je berichten af moet wachten...

heb bijna nergens overigens gelezen dat het zeker zou zijn dat het een islamist is, maar wel dat getuigen het gezegd hadden dat hij Allahu Akbar riep..

ik heb ook meteen verslaggevers horen betwijfelen of het wel een aanslag was..

dus die media werkt twee kanten op, niet alleen schade





Citaat door Triangle:
en de schade is al aangericht door de media.

10-05-2016, 14:31

Citaat door jakko:
dezelfde media rapporteert nu dat het niet zo, en publiceert daarmee tegelijk dat je berichten af moet wachten...

heb bijna nergens overigens gelezen dat het zeker zou zijn dat het een islamist is, maar wel dat getuigen het gezegd hadden dat hij Allahu Akbar riep..

ik heb ook meteen verslaggevers horen betwijfelen of het wel een aanslag was..

dus die media werkt twee kanten op, niet alleen schade
jij zal t wel weer ff weten natuurlijk...

10-05-2016, 14:32


doe eens niet zo onvriendelijk man... wat heb je?

Citaat door kill:
jij zal t wel weer ff weten natuurlijk...

10-05-2016, 14:33

Citaat door jakko:
dezelfde media rapporteert nu dat het niet zo, en publiceert daarmee tegelijk dat je berichten af moet wachten...

heb bijna nergens overigens gelezen dat het zeker zou zijn dat het een islamist is, maar wel dat getuigen het gezegd hadden dat hij Allahu Akbar riep..

ik heb ook meteen verslaggevers horen betwijfelen of het wel een aanslag was..

dus die media werkt twee kanten op, niet alleen schade
nee hoor, het word niet massaal overgenomen, en als het overgenomen word, dan is het kwaad als geschied.

10-05-2016, 14:37

Citaat door jakko:
doe eens niet zo onvriendelijk man... wat heb je?
niet doen alsof je weet hoe het voor moslims is, die dagelijks ondervinden hoe vieze media praktijken in real life hun beinvloed.

10-05-2016, 14:38
waar pretendeer ik dat? dat geloof ik best wel. maar er is verschil in media.

wat ik heb gehoord was telkens voorwaardelijk, met een slag om de arm. ik probeer kolere media te vermijden: geen Telegraaf, Pownews voor mij.


dat helpt.

en met de aanslagen in Parijs en Brussel is het niet zo vreemd dat men opschrikt van dit soort incidenten


Citaat door kill:
niet doen alsof je weet hoe het voor moslims is, die dagelijks ondervinden hoe vieze media praktijken in real life hun beinvloed.

10-05-2016, 14:39

Citaat door Triangle:
en de schade is al aangericht door de media.
angst is sterker dan gezond verstand in deze tijd

10-05-2016, 14:40
Een drugsverslaafde die Allahuakbar roept.

Het is pas goed als die zogenaamde getuige worden vervolgd en dit breed in de media wordt verspreid

10-05-2016, 14:40
Niemand leest die rectificatie nog, het negatieve beeld blijft hangen.

10-05-2016, 14:41
dat geloof ik niet. men hoort het nieuws niet 1 keer maar elk uur. dus nu is het duidelijk dat het geen islamistische aanslag was.


Citaat door Triangle:
Niemand leest die rectificatie nog, het negatieve beeld blijft hangen.

10-05-2016, 14:42


Krant waarschijnlijk niet. Minister teruggefloten door Merkel?

10-05-2016, 14:45

Citaat door jakko:
dat geloof ik niet. men hoort het nieuws niet 1 keer maar elk uur. dus nu is het duidelijk dat het geen islamistische aanslag was.
dan niet, zoals ik zeg negatief beeld blijft hangen, mensen bouwen een bepaalde beeld in hun hoofd, als de beeld keer op keer vals word bevestigd, dan kunnen correcties achter niet veel meer helpen. Dat weet de media heel goed, zo worden propaganda oorlogen uitgevochten.

10-05-2016, 14:47
Ja ja, alsof er een grote propagandist op het NOS bureau zit die zegt: bij geval van onzekerheid toch islam vermeden?


geloof je dat nu echt?


Is het feit dat de Parijse en Brusselse aanslagen, plus het feit dat er nog steeds berichten zijn van Syriëgangers die hier naartoe trekken niet veel meer de reden er angst voor te hebben?
Het is vaker gebeurd dat verwarde mensen met een islamistische achtergrond dit soort dingen doen.




Citaat door Triangle:
dan niet, zoals ik zeg negatief beeld blijft hangen, mensen bouwen een bepaalde beeld in hun hoofd, als de beeld keer op keer vals word bevestigd, dan kunnen correcties achter niet veel meer helpen. Dat weet de media heel goed, zo worden propaganda oorlogen uitgevochten.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10