Bekijk volle/desktop versie : Meer politie naar onrustige wijk Ede



Pagina's : [1] 2 3 4

08-05-2016, 09:59
De politie stuurt meer agenten naar de wijk Veldhuizen in Ede. Burgemeester Cees van der Knaap en politiechef Peter van den Berg hebben dat zaterdag laten weten.





In de buurt is het al bijna een week onrustig. Marokkaans-Nederlandse jongeren steken auto's in brand en dagen de politie uit. De extra agenten komen ook van buiten Ede. Om hoeveel het gaat, wil de politie niet zeggen. Het rechercheteam dat de autobranden onderzoekt, wordt uitgebreid van twee naar twaalf mensen. Ook is er een speciaal telefoonnummer geopend waar mensen anoniem tips en informatie kunnen doorgeven: 079-3458999.

De onrust in de achterstandswijk Veldhuizen ontstond vorige week na de sluiting van winkelcentrum Lindenhorst. Daarin was een Marokkaans theehuis gevestigd. "De uitbater vreesde verlies van inkomsten en heeft de onrust voorspeld. Of hij er ook de hand in heeft gehad, laat ik in het midden, maar ik ontken het niet. Ik had gehoopt dat hij meer had gesust", zegt burgemeester Van der Knaap.

Afgelopen maandag werden twee agenten in Veldhuizen geconfronteerd met een groep van vijftig jongeren. "De sfeer werd steeds grimmiger", aldus de politie. Ook in de avonden en nachten erna was het onrustig. Zes jongeren zijn tot nu toe aangehouden. Als zij nog een keer de fout ingaan, moeten ze 2500 euro boete betalen. De zes zijn vijftien tot twintig jaar oud. Een deel komt uit Veldhuizen, een deel uit andere delen van Ede. Volgens de burgemeester zijn ook jongens van twaalf betrokken bij de onlusten.

08-05-2016, 10:01


ik ben voor lijfstraffen wie is ook voor gewoon even wat klappen en dan word het wel weer rustig

08-05-2016, 10:43
@trolololo: dan vergis je je zwaar in Marokkanen !
Die geven niet zomaar op, al zet je de leger in!
1 Marokkaan telt voor 10 soldaten en 100 normale Hollandse burgers dus kom maar op je klappen uitdelen!

08-05-2016, 11:03

Citaat door mysterieman:
@trolololo: dan vergis je je zwaar in Marokkanen !
Die geven niet zomaar op, al zet je de leger in!
1 Marokkaan telt voor 10 soldaten en 100 normale Hollandse burgers dus kom maar op je klappen uitdelen!
Hah. Fraaie spierballentaal.
Een paar klappen lossen weinig op, kan zijn, maar het lucht wel op.
In de streek waar ik vandaan kom is het een goed gebruik dat bij ruzie al snel een paar klappen worden uitgewisseld maar daarna wordt met afgekoelde blauwe koppen het probleem definitief in alle redelijkheid de wereld uitgeholpen.
Beetje primitief? Vast wel. Boeie, voor ons werkt het prima.

08-05-2016, 11:40



Citaat door Redbad:
Hah. Fraaie spierballentaal.
Een paar klappen lossen weinig op, kan zijn, maar het lucht wel op.
In de streek waar ik vandaan kom is het een goed gebruik dat bij ruzie al snel een paar klappen worden uitgewisseld maar daarna wordt met afgekoelde blauwe koppen het probleem definitief in alle redelijkheid de wereld uitgeholpen.
Beetje primitief? Vast wel. Boeie, voor ons werkt het prima.
ik kom ook uit zo een streek, weet je dat.

en vervolgens noemen we ons beschaafd

08-05-2016, 11:44

Citaat door Mathijs:
ik kom ook uit zo een streek, weet je dat.

en vervolgens noemen we ons beschaafd
Nou... Ik heb er geen behoefte aan me 'beschaafd' te noemen, laat staan dat het me interesseert wat een ander er van vindt..

08-05-2016, 11:59
@redbad: ik pas me alleen aan de spierballentaal van sommige mensen hier vandaar!
Dat je zegt dat het bij jullie zo opgelost word, zeg ik jouw dat het bij de Marokkanen normaal is om het met klappen op te lissen! Dus vandaar dat ik zeg kom maar op met het leger!!
Dat zal het probleem alleen maar escaleren en dan pas ga je echt zien wat Marokkanen zijn!!

08-05-2016, 12:03

Citaat door mysterieman:
@redbad: ik pas me alleen aan de spierballentaal van sommige mensen hier vandaar!
Dat je zegt dat het bij jullie zo opgelost word, zeg ik jouw dat het bij de Marokkanen normaal is om het met klappen op te lissen! Dus vandaar dat ik zeg kom maar op met het leger!!
Dat zal het probleem alleen maar escaleren en dan pas ga je echt zien wat Marokkanen zijn!!
Alleen met klappen is dan weer een beetje armoedig. Schiet uiteindelijk niet echt op.

08-05-2016, 12:34

Citaat door Ton_ik:
Het verzet blijft standvastig.
Het verzet tegen de Nederlandse maatschappij ?

08-05-2016, 13:00
@redbad: het begint met klappen en gaat over naar ak's!
En natuurlijk blijft het verzet standvastig zoals de verdediging ook standvastig blijft!
Waarom moet het 1 richtingverkeer blijven.

08-05-2016, 13:20

Citaat door Ton_ik:
Onderdrukkende elite
Het ging toch allemaal om het sluiten van een geliefd theehuisje

08-05-2016, 13:33

Citaat door Svengali:
Het ging toch allemaal om het sluiten van een geliefd theehuisje
Nee, de vmbo jochies die rellen tof vinden en worden gehaat door de fatsoenlijke Marokkanen in Ede, die zijn 'verzetsstrijders'. Tegen de Matrix of zo.

08-05-2016, 13:40



Citaat door Ton_ik:
Dat dacht men op het begin ook bij de Franse Revolutie.
Onderschat het verzet niet
Ja, de 1789ers waren woedend dat hun buurthuis zoals afgesproken werd gesloten en dat ze toen een buurtcentrum met andere groepen moesten delen. Daarom is de guillotine uitgevonden.

08-05-2016, 14:01

Citaat door Svengali:
Het ging toch allemaal om het sluiten van een geliefd theehuisje
Nee het gaat om het slopen van een huurvrij theehuisje..
Das wat ze weer willen positieve discriminatie..

08-05-2016, 14:20

Citaat door pehi:
Ja, de 1789ers waren woedend dat hun buurthuis zoals afgesproken werd gesloten en dat ze toen een buurtcentrum met andere groepen moesten delen. Daarom is de guillotine uitgevonden.

Pagina's : [1] 2 3 4