Bekijk volle/desktop versie : Korans voor niet-moslims op Koningsdag



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

26-04-2016, 11:46
Een grote groep jonge moslims deelt woensdag met Koningsdag 15.000 gratis korans uit in Nederland.





De jongeren zeggen op een positieve manier bij te willen dragen aan een correct beeld van de islam. Vorig jaar werd die actie voor het eerst gehouden, georganiseerd door de Alkhattab Foundation. "De afgelopen jaren staat de islam negatief in het nieuws en komen berichten voorbij die angst inboezemen bij veel mensen. De islam wordt veelal in één adem genoemd met allerlei problemen zoals onderdrukking, ongelijkheid en terrorisme. Dat zijn beelden waar het gros van de moslims en zo ook de Alkhattab Foundation zich niet in herkent", aldus de organisatie maandag.

De korans zullen in meerdere steden in Nederland worden uitgereikt, net als folders met informatie over de Islam. "We willen in gesprek komen met de niet-moslims. Nederland is een land van ons allen en we moeten het samen doen. We hopen op net zulke positieve reacties als vorig jaar", aldus Ali Houri, oprichter van de foundation.

26-04-2016, 11:48


Je ziet nu al de reactie van Nederlanders die niet kunnen omgaan met de vrijheid van andersdenkenden. Conform de wet mogen wij dit doen maar ze struikelen over elkaar heen in hun haat dat wij dit doen. Nederlanders willen gewoon dat wij leven conform hoe zij dat willen, conform hoe zij leven. Dat wij ons ook volgooien met alcohol, kerst vieren, sinterklaas, met onze hond in bed gaan slapen, vrouwen hoofddoek af en korte rokje aan etc...

Zij kunnen niet omgaan met de vrijheid die andersdenkenden hebben dat resulteert in een andere levenswijze. Zij willen voor ons bepalen hoe wij moeten leven en als wij dat niet willen dan krijg je de standaardkreten naar je hoofd gegooid: ga weg uit NL, je bent een extremist tot oproepen tot geweld om ons hier uit NL te krijgen.

Nederlanders hebben een groot probleem, ze kunnen niet omgaan met de vrijheid van andersdenkenden en de gevolgen daarvan = andere levenswijze.

Er klinken al stemmen om dit initiatief te verbieden en las nog net even een lachwekkende discussie waarin ze de nieuwe partij Denk willen verbieden door politici met dubbele nationaliteit te verbieden een politieke partij op te richten


Nederlanders zijn alleen voor vrijheid voor allen als die vrijheid resulteert in hetzelfde resultaat = rokjes, alcohol, kerst, sinterklaas, met de hond in bed slapen, geen koran, geen ramadan etc...

26-04-2016, 11:55

Citaat door Lorenzo1:
Die korans kunnen hier gewoon worden uitgedeeld. In tegenstelling tot een aantal moslimlanden waar het uitdelen van bijbels tot grote problemen leidt.
Voor de rechter. In Marokko, toch een van de meest tolerante moslimlanden, het land uitgetrapt. Want "bekeren" of poging daartoe bij wet verboden.

Probeer eens objectief te kijken naar Nederland. Zie welke vrijheid je ook als moslim in ons land hebt. Zelfde rechten als alle andere Nederlanders.
Kunnen flink wat moslimlanden nog iets van leren.
Het is niet alleen jullie land, het is ook ons land. Of was er zo een moment dat jullie zagen dat de aarde een stukje mistte en dachten, heyyyyyy we maken het even en dan is het ons land?


Ik heb niets te maken met Marokko of wat dan ook, dit is mijn land en kom niet met dergelijke onzin-argumenten. Wat heb ik te maken met wat ze in andere landen doen?

26-04-2016, 11:57

Citaat door Lorenzo1:
Kun je ook inhoudelijk reageren op wat ik schreef?
Kun jij inhoudelijk reageren op wat ik schreef? Ik heb dat namelijk al gedaan, wellicht niet met de antwoorden die je wilde horen maar ik kan je niet naar de mond praten als ik eerlijk wil zijn.

26-04-2016, 12:23


De Heilige Koran mag je alleen aanraken als je woedoe hebt verricht.

26-04-2016, 12:24

Citaat door voorbeeldmoslim:
Het is niet alleen jullie land, het is ook ons land. Of was er zo een moment dat jullie zagen dat de aarde een stukje mistte en dachten, heyyyyyy we maken het even en dan is het ons land?


Ik heb niets te maken met Marokko of wat dan ook, dit is mijn land en kom niet met dergelijke onzin-argumenten. Wat heb ik te maken met wat ze in andere landen doen?
Voorbeeldmoslim,

Ons land: jouw en mijn land, het land van Lorenzo en nog een stuk of 17.000.000 Nederlanders.

Zo had jij het óók kunnen lezen. Door wat voor mind set of vooroordeel lukt dat niet? Jammer, want door over deze drie woordjes te vallen ga je aan zijn werkelijke boodschap voorbij...


Noord

26-04-2016, 12:26

Citaat door Lorenzo1:
Nee, je gaf geen antwoord. Alleen op de man - de kaaskoppen spelen - maar je schreef:

"je ziet nu al de reactie van Nederlanders die niet kunnen omgaan met de vrijheid van andersdenkenden."

Ik gaf dus aan, dat in Nederland juist grote vrijheid van toepassing is, ook voor moslims, die totaal niet worden geremd bij hun geloof.
Korans mogen uitdelen, mensen naar de moskee uitnodigen.

Geef daar eens antwoord op?

Wat je stelt klopt volgens mij totaal niet.
Moslims worden wel geremd in hun geloof. Het bouwen van moskeeen wordt elk jaar moeilijker gemaakt door procedures aan te passen. Moslims worden aangevallen op straat, bespuugd, geslagen en er heeft kort geleden een terroristische daad plaatsgevonden op een moskee. Gelukkig zonder doden en gewonden maar het heeft bijna niets gescheeld of het was helemaal misgelopen. En zo zijn er nog vele zaken.


We zijn niet gelijk in Nederland, ja gelijk op papier maar niet in de praktijk.


Maar om deze discussie kort te houden, waar wil je dat ik precies antwoord op geef? Stel anders wat vragen als je vindt dat ik niet ben ingegaan op je stuk.

26-04-2016, 12:27

Citaat door Radijsje1:
De Heilige Koran mag je alleen aanraken als je woedoe hebt verricht.
Radijsje,

Ik weet niet wat woedoe is, maar dan nemen ze daar vast en zeker gewone korans voor?


Noord

26-04-2016, 12:27
Quran weg geven in de handen van mensen die onrein zijn,je mag de quran vasthouden als je wudu heb gedaan en niet eerder.

Maar daar heeft deze organisatie niet over gedacht,denken ze een tijdschrift weg te geven of zo iets.

26-04-2016, 12:30

Citaat door Noord55:
Voorbeeldmoslim,

Ons land: jouw en mijn land, het land van Lorenzo en nog een stuk of 17.000.000 Nederlanders.

Zo had jij het óók kunnen lezen. Door wat voor mind set of vooroordeel lukt dat niet? Jammer, want door over deze drie woordjes te vallen ga je aan zijn werkelijke boodschap voorbij...


Noord
Hallo Noord,

Ik word een beetje moe van al die Nederlanders die het steeds hebben over 'hun land' en als je niet wilt leven conform hoe zij dat willen dat je dan het land uit moet. En al die Nederlanders die ons willen opleggen hoe wij moeten leven, wel of geen broekje aan bij het douchen is daar een lachwekkend voorbeeld van

Ik begrijp wat hij bedoelt maar ik laat mezelf niet iets verantwoorden wat hier duizenden kilometers verderop gebeurt waar ik niets mee heb. Wat heb ik nou met Marokko te maken en wat daar gebeurt? Hij is het er niet mee eens, dan moet hij daar de Marokkaanse staat ter verantwoording roepen en niet mij.

Dit is wat Nederlanders vaak doen, buitenlandse problemen importeren en dan de Moslims hier ter verantwoording voor te roepen en er medeverantwoordelijk voor te maken.

26-04-2016, 12:31

Citaat door Noord55:
Radijsje,

Ik weet niet wat woedoe is, maar dan nemen ze daar vast en zeker gewone korans voor?


Noord
Woedoe is de rituele wassing.

26-04-2016, 12:45

Citaat door voorbeeldmoslim:
Je ziet nu al de reactie van Nederlanders die niet kunnen omgaan met de vrijheid van andersdenkenden. Conform de wet mogen wij dit doen maar ze struikelen over elkaar heen in hun haat dat wij dit doen. Nederlanders willen gewoon dat wij leven conform hoe zij dat willen, conform hoe zij leven. Dat wij ons ook volgooien met alcohol, kerst vieren, sinterklaas, met onze hond in bed gaan slapen, vrouwen hoofddoek af en korte rokje aan etc...

Zij kunnen niet omgaan met de vrijheid die andersdenkenden hebben dat resulteert in een andere levenswijze. Zij willen voor ons bepalen hoe wij moeten leven en als wij dat niet willen dan krijg je de standaardkreten naar je hoofd gegooid: ga weg uit NL, je bent een extremist tot oproepen tot geweld om ons hier uit NL te krijgen.

Nederlanders hebben een groot probleem, ze kunnen niet omgaan met de vrijheid van andersdenkenden en de gevolgen daarvan = andere levenswijze.

Er klinken al stemmen om dit initiatief te verbieden en las nog net even een lachwekkende discussie waarin ze de nieuwe partij Denk willen verbieden door politici met dubbele nationaliteit te verbieden een politieke partij op te richten


Nederlanders zijn alleen voor vrijheid voor allen als die vrijheid resulteert in hetzelfde resultaat = rokjes, alcohol, kerst, sinterklaas, met de hond in bed slapen, geen koran, geen ramadan etc...
Wat een calimero-reactie zeg!

Van mij mogen ze best met de koran de straat op gaan. Dat is inderdaad hun goede recht. Gelukkig zullen ze niet opgepakt worden en het land uit gedonderd worden zoals dat in Marokko zou gebeuren als je hetzelfde met bijbels doen.

Maar als ze mij een koran aanbieden zal ik hetzelfde doen als bij Jehova getuigen. Ik zal er op wijzen dat ik een overtuigd atheïst ben en de aanbieding vriendelijk afwijzen.

26-04-2016, 12:49



Citaat door voorbeeldmoslim:
Je ziet nu al de reactie van Nederlanders die niet kunnen omgaan met de vrijheid van andersdenkenden. Conform de wet mogen wij dit doen maar ze struikelen over elkaar heen in hun haat dat wij dit doen. Nederlanders willen gewoon dat wij leven conform hoe zij dat willen, conform hoe zij leven. Dat wij ons ook volgooien met alcohol, kerst vieren, sinterklaas, met onze hond in bed gaan slapen, vrouwen hoofddoek af en korte rokje aan etc...

Zij kunnen niet omgaan met de vrijheid die andersdenkenden hebben dat resulteert in een andere levenswijze. Zij willen voor ons bepalen hoe wij moeten leven en als wij dat niet willen dan krijg je de standaardkreten naar je hoofd gegooid: ga weg uit NL, je bent een extremist tot oproepen tot geweld om ons hier uit NL te krijgen.

Nederlanders hebben een groot probleem, ze kunnen niet omgaan met de vrijheid van andersdenkenden en de gevolgen daarvan = andere levenswijze.

Er klinken al stemmen om dit initiatief te verbieden en las nog net even een lachwekkende discussie waarin ze de nieuwe partij Denk willen verbieden door politici met dubbele nationaliteit te verbieden een politieke partij op te richten


Nederlanders zijn alleen voor vrijheid voor allen als die vrijheid resulteert in hetzelfde resultaat = rokjes, alcohol, kerst, sinterklaas, met de hond in bed slapen, geen koran, geen ramadan etc...
Deze mensen hebben trouwens al eerder van dit soort acties uitgevoerd. En dat hebben ze in alle vrijheid en probleemloos kunnen doen.

Jou reactie over haat en dergelijke slaat dus nergens op.

26-04-2016, 12:54
donato jamal_amsterdam zegt wel vaker dingen die niet kloppen ...haat drupt vaker van zijn teksten
jammalleke moet denk ik ook een koran halen daar...want hij snapt er zelf weinig van

26-04-2016, 13:01
dacht ik ook eerst donato ...hij/zij zegt van niet .. maar maakt niet uit welke jamal het is ...komt niks zinvols uit

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10