Bekijk volle/desktop versie : Tuininspiraties



23-04-2016, 13:59
Hallo dames,

Het is mooi weer en wil nu eindelijk écht aan de tuin beginnen maar geen idee waar te beginnen.

Het is gelukkig al betegeld maar er is door de winter heen veel gras uit de randen gegroeid en helemaal achterin de tuin staan 2 boompjes die ik weg wil hebben en zou in dat hoekje dan iets willen planten ofzo ik zie het wel.

Ik heb een paar vragen:

Hoe krijg ik die bomen weg, ze zijn wel klein ongeveer 1. 60, en boomstammen zijn dun, denk dat dat scheelt. En waar moet ik dan die bomen weggooien?

En verder moet alleen nog de gras weg uit de tegels. Dit kan neem ik aan alleen met de hand eraf geplukt worden of is er een snellere manier?

Ik kan uiteraard hulp krijgen maar wil het eerst in mijn eentje proberen maar niet veel verstand van tuinieren.

23-04-2016, 14:21


Was al aan het gras plukken begonnen daar links, is het minste wat ik alvast kon doen, maar dit is nog maar het 1/100ste deel, ben nu al moe Rechts tegen het hek aan is het, het allerergst! Het ziet er niet uit maar binnen een maand móet het zijn opgeknapt.

-

23-04-2016, 15:52
Heb 1 rij gedaan, niet perfect maar ben er klaar mee. Morgen weer verder, en het is heerlijk weer

-


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

23-04-2016, 15:52
Salaam alaykum

Das leuk bloemetje planten in tuin,deden we vroeger altijd bij me ouders ....na3na en perselie koriander tomaatje komkomers.

Maar eerst je tuin opknappen ,je kan gewoon verder met je handen die onkruid weghalen toch ...beetje veel werk maar als je het eindresultaat gaat zien ,mooi toch.

Succes ,die bomen afknippen met schaar ofzo en dan in vuilinszak gooien?

Fi amaani Allah

23-04-2016, 20:12


Hi xav, hoe is de leven? Onkruid kun je bespuiten en dan weghalen zodat minder snel teruggroeit. Ik haal dat spul gewoon bij de action.
Onkruid tussen de tegels kun je weghalen met een krabber.
Oon kun je het wegbranden, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Hier kun je get afval van de tuin bin de gemeentelijke dinges kwijt. Dus zelf brengen. Of in stukken hakken en in groene. Maar mensen met open haard hebben altijd wel belangstelling voor hout maar geen idee hoe dat werkt.





23-04-2016, 22:28
Ik zou een hogedrukreiniger gebruiken, spuit je alle onkruid mee weg.

04-05-2016, 20:33
iemand ervaring met grastapijten van de action? zijn ze bijvoorbeeld niet heet bij warm weer? kun je ze laten liggen bij regen?