Bekijk volle/desktop versie : welke vrouw accepteert een tweede vrouw of meer van haar man!!



Pagina's : [1] 2

12-04-2016, 23:57
Waarom zou je het willen?

Waarom zou je t niet willen?

Geen emotie reacties maar reacties met bewijzen

13-04-2016, 09:45


Wel:
- het is halal
- misschien ben je met een man getrouwd die goed voor je zorgt etc, maar voel je je gewoon niet tot hem aangetrokken.
Om niet te scheiden kan dat een oplossing zijn.
- een zuster helpen
- je bent ziek en gunt je man een tweede vrouw, (eerlijk is eerlijk als hij bij je blijft omdat hij van je houdt en jouw verzorgt verdient die het wel vind ik)
Nu voel ik hem al aankomen, mensen zeggen ja jij mag dat toch ook niet andersom, maar waarom zou je iemand iets niet gunnen alleen omdat je het zelf niet hebt?

Niet:
- je bent jaloers aangelegd en trekt dat dus niet
- je man heeft er helemaal geen geld voor en je vertrouwt er niet op dat er nog goed voor je gezorgd zal worden
- je twijfelt aan haar invloed op zijn geloof

13-04-2016, 09:49
Jaloezie is menselijk! Vroeger was dat al zo

Zou jij het accepteren van jou man???

13-04-2016, 14:18
Wie heeft het al geaccepteerd!!

Wie heeft er mee te maken gehad?

13-04-2016, 16:45


Hoe kun je een gevoelsmatig kwestie kunnen onderbouwen met bewijzen? Hoe gevoelig men er ook in staat, het is een gegeven recht aan de man door Allaah (uiteraard gepaard met plichten).

13-04-2016, 19:23
Het is hier niet aan de orde en volgens mijn man is hij het ook niet van plan op dit moment. Maar we hebben het er wel over gehad. Ik zie er heel veel voordelen in voor mij (even egoïstisch gezien).

13-04-2016, 21:22
Het valt me wel soms op en ik weet niet hoe dat komt dat sommige bekeerde zusters er eerder voor open staan dan zeg maar een Arabische of Marokkaanse.
Terwijl je toch eigenlijk andersom zou denken.
Met meer dingen kom ik dat ook tegen. Zo ken ik een bekeerde Franse okht die na het niqabverbod niet meer in Frankrijk wilde leven en heeft ,met de middelen die ze heeft de daad bij het woord gevoegd.
En is verhuist naar een klein stadje in het zuiden van marokko daar zit ze al een paar jaar met haar gezin,op een plek die veel marokkanen niet eens aan zouden kunnen echt knap en "chapeau"om het maar zo te zeggen.

13-04-2016, 21:42
Marokkaanse vrouwen accepteren het bijna nooit, minste van alle andere moslim vrouwen!!

13-04-2016, 21:49
Ik geloof niet zozeer dat het, in welke manier dan ook, verband heeft met de afkomst van een persoon. Het gaat hier om beslissingen maken omwille van het geloof, en op basis daarvan zou je wellicht de conclusie kunnen trekken dat het een verband kent met het geloof van een persoon. De een is wat sterker in het ervaren, beleven en praktiseren van haar geloof dan een ander. Ik denk dat je de Franse zuster niet dient te complimenteren omdat zij als Franse de emigratie, omwille van Allaah, heeft verricht maar vanwege haar geloof en liefde voor Allaah.
Citaat door abu3uqba:
Het valt me wel soms op en ik weet niet hoe dat komt dat sommige bekeerde zusters er eerder voor open staan dan zeg maar een Arabische of Marokkaanse.
Terwijl je toch eigenlijk andersom zou denken.
Met meer dingen kom ik dat ook tegen. Zo ken ik een bekeerde Franse okht die na het niqabverbod niet meer in Frankrijk wilde leven en heeft ,met de middelen die ze heeft de daad bij het woord gevoegd.
En is verhuist naar een klein stadje in het zuiden van marokko daar zit ze al een paar jaar met haar gezin,op een plek die veel marokkanen niet eens aan zouden kunnen echt knap en "chapeau"om het maar zo te zeggen.

13-04-2016, 22:20
Ik heb ooit tips gelezen om het te laten slagen.
Deze tips waren bedoeld voor de man, wat hij kan doen om de situatie makkelijker te maken voor zijn vrouwen.
Daarin stond, naast alle standaard dingen (aandacht en geld eerlijk verdelen etc) dat het ook raadzaam is sowieso de vrouwen niet samen te laten wonen en leven.
En dat ze nooit over de "andere" vrouw moeten praten tegenover de vrouw waarmee ze op dat moment zijn. Of het nou positief of negatief is. Dat vergoot namelijk de "strijd" om de "beste" vrouw te zijn of versterkt gevoelens van zie je nou wel ze doet dit en dat niet goed.
Na een tijdje zouden de vrouwen vanzelf wel nieuwsgierig worden en vragen gaan stellen, de man moet dan zo neutraal mogelijk reageren, dus als bijv een vrouw vraagt; kan ze lekker koken? Ga dan niet helemaal los of dingen overdrijven maar zeg gewoon; zoals bij alle vrouwen is het een wat lekkerder dan het andere maar ik mag niet klagen. Zoiets zeg maar.

Naast het feit dat vrouwen zich moeten aanpassen aan de situatie, heeft de man een hele belangrijke rol daarin om iedereen gerust te stellen en niemand onzeker te maken. Dit bereikt hij alleen door wanneer hij alleen is met een vrouw haar het gevoel te geven dat ze bijzonder is en dat hij haar waardeert. Boos worden, discussies aangaan en de andere vrouw in de discussie noemen is het laatste wat hij moet doen.
Kortom; wees vooral goed en positief en je vrouw zal zich ook zo tegenover jou gedragen, voordat alles echt een plaats heeft gevonden werd ook mannen duidelijk gemaakt dat dat wel jaren duurt dus dat ze niet moesten verwachten dat na een paar weken alles "ok" is.
Daarnaast werd het niet aangeraden als de eerste vrouw dat niet wilde dat ze bijv 2 weken op huwelijksreis gaan. Alles is dan nog veels te vers en kan er zelfs toe leiden dat de eerste vrouw emotioneel handelt en verkeerde beslissingen neemt. (Weggaat, op zoek gaat naar een ander etc)

Overigens, wat zie jij voor jou als voordelen? (Als je die info wilt delen natuurlijk, ik wil je niet in verlegenheid brengen)
Ik heb er zelf ook heel serieus over nagedacht namelijk, maar na een tijdje kwam ik tot de conclusie dat ik egoïstisch handelde en eigenlijk een zuster een schijn huwelijk aan zou doen waar ze wellicht geen geluk in zou vinden, of mijn doelen zouden zich tegen mij kunnen keren en ik zou degene zijn die alleen achterblijft.

13-04-2016, 23:11
Sunnah volgen!

Begeerten van de man

Als je de ene week bij de een bent en dan de andere week bij de andere, zo vergroot je de liefde tussen jou en je vrouwen en ga je je tijd goed benutten , want je mist pas iets als het er niet meer is

14-04-2016, 00:48
Ik snap wat je bedoelde eerst.

Je eerste huwelijk vervult de helft van je deen, maar de huwelijken daarna doen dit niet (voor je man) Afhankelijk van de intenties zul je ervoor beloond worden.
Maar als het gaat om andere verlangen of intenties dan zal er geen beloning zijn in het hiernamaals.
Hier in Nederland is dat natuurlijk sowieso waarschijnlijk een discussie punt, aangezien er uitkeringen etc zijn. Alsnog kan natuurlijk bijv. een weduwe zelf ook behoefte hebben aan een man dus kan de intentie nog steeds goed zijn.

Wel goed om je van tevoren al wat meer in te verdiepen, ik zelf denk dat pas als je de sunnah strikt volgt. Geen gebeden mist en de "extras" doet ook een tweede huwelijk geslaagd zal zijn omdat je jezelf op een ander niveau bevindt.
Tenslotte er zijn nog heeeeel veel dingen die een mens kan doen, als dat allemaal lukt en jullie standvastig zijn. Zie ik geen reden waarom de stap nog een vrouw te trouwen niet zou kunnen lukken.
Denk wel dat dat een streven moet zijn, pas als je bepaalde emoties kunt bedwingen en er rustiger mee om kan gaan omdat je bepaalde kennis en bepaalde levenswijze hebt zul je ook de "vervelende" kanten en hobbels die je tegenkomt aan kunnen.
Want vergeet niet, je kunt niet na 1 jaar zeggen; sorry ik trek het niet.
Als je dat wilt voorkomen moet je er voorbereid ingaan, je wilt tenslotte niet dat jij straks degene bent die uit het huwelijk stapt.

Daarnaast ook niet onbelangrijk, hij kan met een tweede vrouw niet voor de wet trouwen.
Dus doet hij haar sowieso tekort, hoe je het ook went of keert. Als hij overlijdt krijg jij een weduwe uitkering en zij niet.
Jij zou dan degene moeten zijn die dat eerlijk verdeelt elke maand. Maar dan kunnen jullie er nog steeds allebei niet van leven. (Tenzij hij voor jullie beiden nog meer geld opzij heeft gezet bijv) zijn hele praktische dingen maar het zou ook voor jou zwaar zijn als die situatie zich voordoet.
En als hij in het ziekenhuis ligt, mag zij niks bepalen bijv. En hij ook niet voor haar.
Als zij overlijdt en ze hebben kinderen, ga dat maar eens uitleggen bij de rechter... denk dat de kinderbescherming dan toch echt voor de deur staat en jullie worden bestempeld als geradicaliseerd. Brengt veel risico's met zich mee zoiets.

14-04-2016, 00:52



Citaat door oujdi85:
Sunnah volgen!

Begeerten van de man

Als je de ene week bij de een bent en dan de andere week bij de andere, zo vergroot je de liefde tussen jou en je vrouwen en ga je je tijd goed benutten , want je mist pas iets als het er niet meer is
Volgens mij bent u het van plan

14-04-2016, 01:47
ja hoor hij mag ee Gewoon 4hebbe gaan we gezellig ons haar duun

14-04-2016, 08:11
Als toevoeging:

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5328066&

Pagina's : [1] 2