Bekijk volle/desktop versie : de tweede vrouwelijke imam in de wereld (marokkaans)



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

20-04-2005, 12:40

Citaat door yorinfm:
in italie zal binnenkort de tweede vrouwelijk imam opdeze aarde aantreden voor een moskee,het is een marokkaanse..na de amerikaanse amina wadud..Naima Gouhaiis een 30 jarige islamologe die in italie is op gegroeid en gestudeerd heeft,

ik ben er blij om dat de islam niet alleen voor mannen is maar dat vrouwen ook een rol in hebben.


http://www.moroccotimes.com/paper/article.asp?idr=11&id=5780
.

20-04-2005, 12:48


Dat is altijd zo geweest, je bedoelt dat je er blij om bent dat je wakker bent geworden en ziet dat de islam er niet alleen is voor mannen maar (juist) ook voor vrouwen

20-04-2005, 12:51
ik ben zelf een groot bewonderaa van mevrouw wadud

zij geeft een nieuw elan aan de islam en inspireert wereldwijd moslima's...

goed dat er nu een 2e imama is ...en wie weet binnenkort nog meer...

20-04-2005, 13:04
inshaAllah meer vrouwlijke Imams zou fijn zijn

20-04-2005, 13:09


Moge Allah hen vervloeken, de islaam is een duidelijk geloof met al zijn regels, en elke innovatie in het geloof leidt tot de hel, moge Allah subhanahu wa ta3ala hen bestraffen op deze wereld en het hiernamaals.

20-04-2005, 13:11

Citaat door zoekertje75:
inshaAllah meer vrouwlijke Imams zou fijn zijn
inshaAllah meer vrouwelijke imams voor de vrouwen ja, maar met de mannen samen? Dat is een grote zonde.

20-04-2005, 13:12

Citaat door AbuHafs:
Moge Allah hen vervloeken, de islaam is een duidelijk geloof met al zijn regels, en elke innovatie in het geloof leidt tot de hel, moge Allah subhanahu wa ta3ala hen bestraffen op deze wereld en het hiernamaals.
want...een nieuwe interpretatie zou wel eens kunnen betekenen dat JIJ als man een stukkie moet opschuiven...

kan me best voorstellen dat dat bedreigend voor je is, hoor...

20-04-2005, 13:13

Citaat door yorinfm:
moge allah jou vervloeken en straffen ezel...
de joden hebben een betere verwensing: een heel lang leven...(zodat je al je dierbaren een voor een moet verliezen...)

20-04-2005, 13:14
Hier wordt gedaan alsof zij echt de tweede is, er zijn er in werkelijkheid veel en veel meer. Een vrouw hoort alleen te prediken voor vrouwen en niet voor mannen. Ik ken er persoonlijk ook 1 en ik weet dat er in Rotterdam alleen al heel veel vrouwen zijn die prediken(imam zijn)

20-04-2005, 13:15

Citaat door mozlan:
inshaAllah meer vrouwelijke imams voor de vrouwen ja, maar met de mannen samen? Dat is een grote zonde.
ja precies voor vrouwen

jah een mannelijk imaam voor vouwen is het toch ook niet helemaal

by the way mannen en vrouwen samen mag toch nooit als je dan gescheiden van elkaar wilt bidden etc dan zou het fijn voor de vrouwen zijn als er eenvrouwlijk imaam is ...

20-04-2005, 13:16
De islaam heeft vrouwen veel rechten gegeven, juist die rechten die ze nodig heeft, dus ik voel me helemaal niet bedreigd, noch is de islaam bedreigd, want Allah subhanahu wa ta3ala zal deze deen beschermen.

20-04-2005, 13:18

Citaat door AbuHafs:
De islaam heeft vrouwen veel rechten gegeven, juist die rechten die ze nodig heeft, dus ik voel me helemaal niet bedreigd, noch is de islaam bedreigd, want Allah subhanahu wa ta3ala zal deze deen beschermen.
en staat er ook ergens in de koran dat een vrouw absoluut niet mag prediken?

20-04-2005, 13:20



Citaat door AbuHafs:
De islaam heeft vrouwen veel rechten gegeven, juist die rechten die ze nodig heeft, dus ik voel me helemaal niet bedreigd, noch is de islaam bedreigd, want Allah subhanahu wa ta3ala zal deze deen beschermen.
In de islam mag een vrouw imam zijn, zij predikt alleen voor vrouwen. De vrouw van de profeet predikte ook en gaf ook advies, zoals het een imam betaamt inshAllah

20-04-2005, 13:20

Citaat door zoekertje75:
ja precies voor vrouwen

jah een mannelijk imaam voor vouwen is het toch ook niet helemaal

by the way mannen en vrouwen samen mag toch nooit als je dan gescheiden van elkaar wilt bidden etc dan zou het fijn voor de vrouwen zijn als er eenvrouwlijk imaam is ...
een vrouwelijke imaam, of imaama bestaat misschien al lang al, maar niet in de moskee en ook geeft de imaama geen vrijdagspreken. zolang mannen niet aanwezig zijn, en zolang de athaan niet hard wordt opgedaan door een vrouw blijft het nog binnen de islamregels.

vrouwelijke imaam mogelijk mits niet gemengd met mannen.

20-04-2005, 13:21
assalamou aleikoum wa rahmatoullah wa barakatouh

Broeders/zusters

ik weet niet waar jullie het over hebben maar voor zover ik weet hebben we het hier niet over een iemand die predikt of lezingen houdt voor zusters maar echt een voorgangster in het gebed, een gebed waarbij de taghoed samen bidden, mannen en vrouwen bijelkaar!!!
We hebben het hier over de kinderen van de duivel die de Islam kapot proberen te maken!!!
Moge Allah deze zondaars vervloeken AMIEN YA RAB!, de Islam heeft haar regels en wie deze regels probeert te wijzigen is geen moslim maar een dwalend persoon!!
Dit is hetzelfde als dat een vrouw ergens nu zou opstaan en zou zeggen dat voortaan ook vrouwen paus kunnen worden:S:S
YA RABB vervloek deze zondaars!!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8