Bekijk volle/desktop versie : Ophef op sjieke school om juf met hoofddoek



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

09-04-2016, 17:15
Op de Gooische School in Laren is rumoer ontstaan nadat een juf besloot om een hoofddoek om te doen.

Het gaat om Fatima, juf van groep 7. Op de school zitten vooral kinderen van rijke en beroemde personen. De school gaat uiterst voorzichtig met de zaak om, misschien wel een tikkeltje overdreven. Directrice Mirjam Ouderdorp stuurde een e-mail naar ouders waarin staat dat de juf een hoofddoek draagt. Ook laat ze weten respect te hebben voor ieders mening over het besluit van juf Fatima.

'Maar wij vertrouwen erop dat zij Fatima zullen respecteren als mens en leerkracht.' De juf staat open voor vragen van ouders, meldt Metronieuws. Ook wil ze dan haar persoonlijke keuze toelichten en uitleggen.

Voorbereid
Juf Fatima heeft al enkele jaren een vast contract op de Gooische School en heeft de schoolleiding enkele weken geleden al op de hoogte gesteld. Afgelopen donderdag werden de ouders geïnformeerd. Haar leerlingen werden al door een klassenouder en andere docente voorbereid op juf Fatima met hoofddoek. Dat zal ze maandag voor het eerst doen. Hoewel de school zich wettelijk gewoon moet houden aan de wens van Fatima, zegt directrice Ouderdorp dat er nogal wat te doen is geweest om de hoofddoek.

Man, man, man...
'Er zijn gesprekken met haar geweest over de mogelijke impact die haar besluit zou kunnen hebben op haar en haar omgeving en directie en bestuur hebben onderzoek gedaan naar hun rechten en plichten als openbare school', aldus Ouderdorp in de mail, die in bezit is van Metro.

'Directie en bestuur respecteren haar besluit, maar hebben duidelijke afspraken gemaakt over wat wij van haar verwachten. Zo mag er op geen enkel moment sprake zijn van geloofsoverdracht naar de leerlingen toe, de hoofddoek is ‘slechts’ een uiting van haar geloof voor haarzelf, waar zij gebruik van wil maken. Juf Fatima heeft ons ervan verzekerd dat voor de manier waarop zij haar werk op de Gooische School doet, er geen enkele verandering merkbaar zal zijn. We mogen dus nog steeds dezelfde professionaliteit van haar verwachten.'

09-04-2016, 17:34


Schandalig dat er hier zo een probleem van wordt gemaakt. Niet te geloven gewoon!

09-04-2016, 17:57
Waar blijven die vrijheden nou? Een beschaafd land laat me niet lachen

De hetze van populistisch Ned laat zich hier gelden

09-04-2016, 18:05
Waar is die ophef

Ik lees een verslag van hoe die school gehandeld heeft..

09-04-2016, 18:07


Sjieke scholen willen alleen sloeries voor de klas. Erg sjiek

09-04-2016, 18:12

Citaat door Breakevenpoint:
Het probleem is nu opgelost, de school is haar tegemoet gekomen, dus een mooi gebaar van de school!
De school staat bovendien volledig in haar recht om even onderzoek te doen, wat de bedoeling was, dat de juf zo
plotseling een hoofddoek is gaan dragen.
Onderzoek naar wat? Het is een openbare school. Ik mag hopen dat het toch echt om haar kwaliteiten gaat en niet om haar uiterlijk!

09-04-2016, 18:20

Citaat door Schobbejak:
Sjieke scholen willen alleen sloeries voor de klas. Erg sjiek
Want iemand zonder hoofddoek is een sloerie . .dat beweer je namelijk nu?
Flikker op generaliserende pannekoek..

09-04-2016, 18:20

Citaat door Breakevenpoint:
Het probleem is nu opgelost, de school is haar tegemoet gekomen, dus een mooi gebaar van de school!
De school staat bovendien volledig in haar recht om even onderzoek te doen, wat de bedoeling was, dat de juf zo
plotseling een hoofddoek is gaan dragen.


Welk probleem. .

09-04-2016, 18:22

Citaat door Breakevenpoint:
Het gaat in dit geval ook niet om het uiterlijk,maar om het idee wat er achter zou kunnen zitten; eerst geen hoofddoek en later
opeens wel.Het zou een soort verzet kunnen zijn, wat je weleens vaker hoort.
Het besluit van de school, om de hoofddoek later alsnog toe te staan, is ook een bewijs dat zij de kwaliteiten van de juf
belangrijker vinden.
Later alsnog..waar staat dat?

09-04-2016, 18:32
Ik lees een verslag van een school over hoe ze zijn omgegaan met een moslima die haar geloofsovertuiging duidelijk wil uitdragen door de hoofddoek.
Eigenlijk denk ik is dit werkelijk nieuws.???
Het lijkt wel een publiciteitsstunt van die school.

09-04-2016, 18:37
Gesprekken met de des betreffende moslima..kinderen die geestelijk moeten worden voorbereid

Het lijkt wel als ze daar nog nooit een moslima hebben gezien..

09-04-2016, 18:39
okee......en nu?

09-04-2016, 18:40



Citaat door Trouble-Sugar:
Want iemand zonder hoofddoek is een sloerie . .dat beweer je namelijk nu?
Flikker op generaliserende pannekoek..
Nee, ik vroeg me alleen of een minirok geen probleem geweest zou zijn.

09-04-2016, 18:41

Citaat door Trouble-Sugar:
Waar is die ophef

Ik lees een verslag van hoe die school gehandeld heeft..
Dat klopt ik snap dan aook ablsuluut niet waarom dit in de krant moet komen, alsof iedere keer wanneer een school de ouder op de hoogte stellen van een "verandering" die zonodig in de krant moet komen...aan de ander kant is het weer ander nieuws dan dat van onderwijzeressen of onderwijzers die ontslagen worden omdat ze of een hoofddoek willen dragen of geen hand willen geven... zo kan het dus ook, gewoon de mensen even inlichten. Klaar uit en nu niet meer zeuren.

09-04-2016, 18:45

Citaat door Schobbejak:
Nee, ik vroeg me alleen of een minirok geen probleem geweest zou zijn.
Zet dat er de volgende x dan neer..
Dank u

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21