Bekijk volle/desktop versie : Stewardessen Air France mogen vlucht naar Iran weigeren om verplichte hoofddoek



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

04-04-2016, 22:16
Vrouwelijk vliegend personeel van Air France mag weigeren te worden ingezet op vluchten naar Iran.

Dat heeft de leiding van de luchtvaartmaatschappij maandag toegezegd na een gesprek met de vakbonden. Air France wil vanaf 17 april drie keer per week van Parijs naar Teheran vliegen. Pilotes en stewardessen mogen weigeren op die vluchten te worden ingezet als ze bezwaar hebben tegen de verplichting in Iran een hoofddoek en andere bedekkende kleding te dragen. Ze moeten hun bezwaren vooraf kenbaar maken en zullen dan op vluchten naar andere bestemmingen worden ingedeeld.

Air France wijst er op dat het in Iran wettelijk verplicht is dat vrouwen hun haar in het openbaar bedekken en dat alle buitenlandse maatschappijen die op het land vliegen zich daaraan houden. De verplichting geldt niet tijdens de vlucht.

04-04-2016, 22:34



Citaat:
De verplichting geldt niet tijdens de vlucht.


wtf is dan het probleem?

Huur betalen is volgens mij je eerste prioriteit.

04-04-2016, 22:37

Citaat door Neville:
wtf is dan het probleem?

Wat ik echt apart vind is dat deze stewardessen geen moeite hebben om een hoofddoek te dragen op vluchten met een tussenstop in Saudi Arabië voor air France.

04-04-2016, 22:42

Citaat door Neville:
wtf is dan het probleem?

Huur betalen is volgens mij je eerste prioriteit.
Het probleem voor deze vrouwen is dat ze zich zo snel ze de deur van het vliegtuig open doen een kledingstuk móeten dragen waar ze helemaal niks mee hebben. En niet zelden blijft vluchtpersoneel ook een nacht over.

Prima dat deze vrouwen de keuze krijgen om wel of niet op Iran te vliegen.

04-04-2016, 22:46



Citaat door Peej:
Het probleem voor deze vrouwen is dat ze zich zo snel ze de deur van het vliegtuig open doen een kledingstuk móeten dragen waar ze helemaal niks mee hebben. En niet zelden blijft bluchtpersoneel ook een nacht overm

Prima dat deze vrouwen de keuze krijgen om wel of niet op Iran te vliegen.
Ok, maar dan moet men niet kieskeurig gaan doen , wel voor Saudi Arabië je aan de regels houden maar niet voor Iran, beetje krom vind je niet?

Zo maken ze zelf van hun "statement" een parodie.

04-04-2016, 22:46

Citaat door Peej:
Het probleem voor deze vrouwen is dat ze zich zo snel ze de deur van het vliegtuig open doen een kledingstuk móeten dragen waar ze helemaal niks mee hebben. En niet zelden blijft bluchtpersoneel ook een nacht overm

Prima dat deze vrouwen de keuze krijgen om wel of niet op Iran te vliegen.
wat is dat bluchtpersoneel ?

04-04-2016, 23:12

Citaat door Peej:
Het probleem voor deze vrouwen is dat ze zich zo snel ze de deur van het vliegtuig open doen een kledingstuk móeten dragen waar ze helemaal niks mee hebben. En niet zelden blijft bluchtpersoneel ook een nacht overm

Prima dat deze vrouwen de keuze krijgen om wel of niet op Iran te vliegen.


Aanpassen aan de normen en waarden van een ander land is toch niet zo makkelijk he.

04-04-2016, 23:15

Citaat door Canislupus:
Wat ik echt apart vind is dat deze stewardessen geen moeite hebben om een hoofddoek te dragen op vluchten met een tussenstop in Saudi Arabië voor air France.


Als dat zo is dan is het inderdaad bizar.

04-04-2016, 23:22

Citaat door Neville:
Als dat zo is dan is het inderdaad bizar.
Air France laat weten dat de regels niet nieuw zijn en dat ze al gelden voor cabinepersoneel op vluchten met een tussenstop in Saudi-Arabië.
'De Iraanse wet schrijft het dragen van een haar bedekkende doek voor aan alle vrouwen in openbare gelegenheden op hun grondgebied.
Dit voorschrift geldt niet tijdens de vlucht en wordt gerespecteerd door alle internationale luchtvaartmaatschappijen die op Iran vliegen', aldus Air France.

http://fd.nl/ondernemen/1145928/hoofddoek-instructie-air-france-op-iran-vluchten-leidt-tot-protest

04-04-2016, 23:28
geld dat ook voor saudi arabia

04-04-2016, 23:34

Citaat door Canislupus:
Air France laat weten dat de regels niet nieuw zijn en dat ze al gelden voor cabinepersoneel op vluchten met een tussenstop in Saudi-Arabië.
'De Iraanse wet schrijft het dragen van een haar bedekkende doek voor aan alle vrouwen in openbare gelegenheden op hun grondgebied.
Dit voorschrift geldt niet tijdens de vlucht en wordt gerespecteerd door alle internationale luchtvaartmaatschappijen die op Iran vliegen', aldus Air France.

http://fd.nl/ondernemen/1145928/hoofddoek-instructie-air-france-op-iran-vluchten-leidt-tot-protest
Thanks Canislupus

Ik denk dat mensen in deze tijden hun baantjes moeten koesteren en zich niet laten opstoken door een stel debielen die de regels niet kennen.

Voor mijn eigen veiligheid en uit respect zou in sommige landen ook niet met mijn jeans en haren los rondlopen.

05-04-2016, 00:17

Citaat door Neville:
Aanpassen aan de normen en waarden van een ander land is toch niet zo makkelijk he.
Nee, dat klopt, kijk naar de hoofddoekdiscussie hier in NL?

05-04-2016, 07:15


tijdens het vliegen


u nadert de grens van iran over 2 minuten zorg er a.u.b.voor dat u u hoofddoek om heeft zo niet dan schieten we een buk raket op je af en verbrandt je je haar en hoef je geen hoofddoek meer om


nog een prettige reis toegewenst

05-04-2016, 08:00

Citaat door Neville:
Thanks Canislupus

Ik denk dat mensen in deze tijden hun baantjes moeten koesteren en zich niet laten opstoken door een stel debielen die de regels niet kennen.

Voor mijn eigen veiligheid en uit respect zou in sommige landen ook niet met mijn jeans en haren los rondlopen.
Daarom prima oplossing..
Vrije keuze.

05-04-2016, 09:08
Dan ga je toch niet ? .....Air France gaat failliet let maar op.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9