Bekijk volle/desktop versie : Donor worden? D66 wil kiezen verplicht stellen



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

30-03-2016, 15:11
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/donor-worden-ja-nee-d66-wil-kiezen-verplicht-stellen

30-03-2016, 15:37


En wat vindt je er van?
Citaat door mele3youn2:
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/donor-worden-ja-nee-d66-wil-kiezen-verplicht-stellen

30-03-2016, 15:42

Citaat door LiverpoolFC.:
Wat zegt de Islam hierover?

Zou bijv nooit iets willen afstaan aan een homo ,zionist of Islamhater .
Maar zou je iets van ze willen ontvangen?

Stel je krijgt een hart van een zionist of een islamhater

30-03-2016, 15:49

Citaat door LiverpoolFC.:
Wat zegt de Islam hierover?

Zou bijv nooit iets willen afstaan aan een homo ,zionist of Islamhater .
Wat zegt de Islam daar over?

De techniek van transplantatie is een prachtige westerse uitvinding die levens lijkt te kunnen verlengen, maar met enorme nadelen. Orgaanhandel is de ergste en verplichte registratie kan daar tegen helpen.

Bloed is een orgaan dus ja, ik ben in principe donor. Ik wil eigenlijk wel geven maar niet ontvangen: het lijkt me afschuwelijk rond te lopen met andermans hart of nier,
Met doneren heb ik geen probleem maar ik wil geen stukjes andere mens in mijn lijf.

30-03-2016, 15:51



Citaat door LiverpoolFC.:
Jawel .. Zie het als een nederlaag voor een Zion of Islamhater.
Zijn hart red een Moslim
Ow ja op die manier.

30-03-2016, 16:04

Citaat door mele3youn2:
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/donor-worden-ja-nee-d66-wil-kiezen-verplicht-stellen
Goed idee.
Met de opmerking dat het wederkerig moet werken. Niet geregistreerd om te geven? Dan vervalt het recht om te krijgen.
Burgerschap werkt in velerlei richtingen.

30-03-2016, 16:07

Citaat door LiverpoolFC.:
Maar wat zegt de islam hierover?
Wat zegt de islam over computers?
Antwoord: het wordt niet genoemd.
Wel zegt de islam je goed en beleeft te gedragen dus ik denk dat de islam zeker iets zegt over jouw vijandigheid tegen de mensen waar je tussen woont.
Goed doen is uiteraard goed in de islam, mensen beledigen of veroordelen zonder kennis en zomaar tot vijand maken is in de islam iets slechts.

30-03-2016, 16:08

Citaat door LiverpoolFC.:
Jawel .. Zie het als een nederlaag voor een Zion of Islamhater.
Zijn hart red een Moslim

30-03-2016, 18:38

Citaat door LiverpoolFC.:
Jawel .. Zie het als een nederlaag voor een Zion of Islamhater.
Zijn hart red een Moslim
Gelukkig is het donor registratie systeem, en daarna het geven en ontvangen van organen geheel anoniem.

Geen gezeik over religie enzo.

30-03-2016, 18:42

Citaat door Pieter-Baan:
Gelukkig is het donor registratie systeem, en daarna het geven en ontvangen van organen geheel anoniem.

Geen gezeik over religie enzo.
Dat laatste is gelukkig niet de regel.

Om jezelf maar (geknipt) te citeren: Gelukkig is het donor registratie systeem geheel anoniem.

Stel je voor... Dat zou vragen om problemen zijn.

30-03-2016, 18:44
Ik heb ooit een filmpje gezien van 4 mensen.
Drie daarvan waren ongelovigen en 1 daarvan een moslim.
Alle vier waren ze in het ziekenhuis en moesten ze in de wachtkamer wachten.
De dame wilde niet naast de moslim zitten. Omdat ze moslims niet mocht. Ze weigerde.
Zij wist niet dat die moslim de donor van haar dochter was . Toen ze eenmaal naar binnen werden geroepen werd het haar duidelijk.
Deze moslimbroeder had zich geregistreerd als donor. Hij was de redder van haar dochter. Toen keken ze hem met andere ogen.
vond het een hele mooie filmpje. Een goede voorbeeld en heel dankbaar. Daar moeten meer mensen een voorbeeld van nemen.

30-03-2016, 18:47
Je bent al dood man, wat is het verschil tussen je hart aan de maden geven of aan een mens. Same shit, het gaat om overleven. Tenminste dat laatste is nog een beetje nobel.

Maar ik zeg je eerlijk, mijn organen moeten niet gaan naar pegida lid of een of andere Geert Wilders fanaat. Die mogen van mij dood vallen. Hoe minder van dat soort kakkerlakken des te beter.

30-03-2016, 18:50



Citaat door Dikra_m:
En wat vindt je er van?
Dat weet ik niet schat?
Heb ooit heel lang geleden zo een brief gehad hebhem weggegooid omdat ik het heel eng vond. Zag het helemaal voor me. Ik op die operatiekamer en de chirurgen in mijn lichaam snijden. Ik wil er eigelijk niet aan denken.

30-03-2016, 18:54

Citaat door Orochimaru:
Je bent al dood man, wat is het verschil tussen je hart aan de maden geven of aan een mens. Same shit, het gaat om overleven. Tenminste dat laatste is nog een beetje nobel.

Maar ik zeg je eerlijk, mijn organen moeten niet gaan naar pegida lid of een of andere Geert Wilders fanaat. Die mogen van mij dood vallen. Hoe minder van dat soort kakkerlakken des te beter.
ja maar daar kijken ze niet naar of wel?
eerste de beste die op de wachtlijst staat en aan de beurt is krijgt een nieuwe orgaan. zoiets kan je van tevoren toch niet aangeven?
hhhhhhhhhaan wie je je orgaan wel of niet mag geven?

30-03-2016, 19:18

Citaat door HoBBiT123:
Goed idee.
Met de opmerking dat het wederkerig moet werken. Niet geregistreerd om te geven? Dan vervalt het recht om te krijgen.
Burgerschap werkt in velerlei richtingen.
Dit vind ik echt een bizar statement.

Wil je werkelijk een arts verplichten een patiënt niet te helpen als hij/zij geen donor is?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8