Bekijk volle/desktop versie : Rachid (27) is grootste fan van lijfwacht Mohammed VI (video)



29-03-2016, 20:03
Rachid Amlough is een 27-jarige Marokkaanse Amsterdammer en runt een Facebookpagina van Aziz Jaidi, hoofdbeveiliger van niemand minder dan koning Mohammed VI.



Marokko.nl sprak met Rachid Amlough (links op de foto) over zijn drijfveren en zijn bijzondere held Aziz Jaidi. Amlough werd in Nederland geboren maar ging op zijn vierde terug naar Marokko, waar hij tot zijn zeventiende in Marrakech verbleef. Later keerde hij terug naar Nederland en ging hij onder meer aan de slag als politievrijwilliger. Ook is hij een fervent Krav Maga beoefenaar.

Aziz Jaidi
Hij blijkt een grote fan van Aziz Jaidi te zijn. Ook in Nederland is Jaidi een opvallende verschijning geworden. Hij wijkt namelijk niet van de zijde van de koning. Amlough: 'Ik zag hem altijd op televisie en hij viel me gelijk op. Hij is scherp, is lang en maakt indruk', zo begint hij zijn relaas over Jaidi. 'Dat hij uit Marrakech komt zorgde ervoor dat ik met trots naar hem keek. Toen begon ik een grote fan te worden en besloot hem bekender te maken door een Facebookpagina te openen.'

Als beveiliger van Mohammed VI moet je soms niet-populaire besluiten nemen, zo weet ook Amlough. 'Er zijn mensen die hem niet mogen omdat hij briefjes afpakt van mensen of hij duwt weleens mensen weg. Maar ik zie het zo: hij doet gewoon zijn werk en is verantwoordelijk voor de koning, niet zomaar iemand', aldus Rachid.

In zijn vrije tijd maakte Amlough compilaties van Jaidi in actie. Deze zette hij op YouTube en op Facebook. Daardoor groeide zijn pagina uit tot een van de meest populaire pagina's van Marokko. Ruim 128.000 mensen hebben zijn pagina geliked. Hij is niet van plan om ermee te stoppen: 'Ik volg hem altijd en plaats alle nieuwe dingen direct op Facebook'.

Bekijk hieronder Aziz Jaidi in actie. En vergeet de pagina van Jaidi niet te liken! Klik

Jaidi in Nederland
[video=youtube;TCxsu8AZe2g]https://www.youtube.com/watch?v=TCxsu8AZe2g&feature=youtu.be[/video]

Compilatie
[video=youtube;mT9XSxLrars]https://www.youtube.com/watch?v=mT9XSxLrars&feature=youtu.be[/video]

01-04-2016, 16:01


haha marokkanen zijn echt dieren geen respect niks