Bekijk volle/desktop versie : een branderde vraag!!



19-04-2005, 16:21
weet iemand wat ik een nederlandse vrouw als kado kan geven i.v.m haar toetreding tot de islam?Ik ben uitgenodigt over een paar dagen dus help me please.graag tips met uitzondering van islamitische boeken,want die kan ik niet hier in de buurt halen.alvast bedankt!!!

19-04-2005, 16:24


Salam Oum Youssef,

Ik snap best dat het moeilijk is, maar misschien kun je haar hoofddoeken geven..

masaAllah een zuster erbij de laatste tijd hoor ik dat heel vaak...

w alaikom e salam,

larachegirl

19-04-2005, 16:34

Citaat door Oum Youssef:
weet iemand wat ik een nederlandse vrouw als kado kan geven i.v.m haar toetreding tot de islam?Ik ben uitgenodigt over een paar dagen dus help me please.graag tips met uitzondering van islamitische boeken,want die kan ik niet hier in de buurt halen.alvast bedankt!!!
Salaam aleykum warahmatullahi wabarakatu zuster!


Je kunt die islamitische boeken bestellen via http://www.islam-boeken.nl
Ze sturen je gewoon een acceptgiro mee! Aanraders voor nieuwe moslima's zijn bijvoorbeeld 'de fakkel' en 'de ideale moslimvrouw'
Verder zou je haar inderdaad hoofddoeken, een gebedskleed, etc kunnen geven!
Insha'Allah heb je wat aan mijn tip

Wa aleykum assalaam warahmatullahi wabarakatu

19-04-2005, 18:59
ben je uitgenodigd bij haar thuis?
ik zou zeggen neem iemand mee die de koran kan reciteren in haar huis.


ben blij te horen , nieuwe zus die de islam omhelst

19-04-2005, 21:06


een gebedsmatje of van die gebedskralen mss...

20-04-2005, 10:45

Citaat door Oum Youssef:
weet iemand wat ik een nederlandse vrouw als kado kan geven i.v.m haar toetreding tot de islam?Ik ben uitgenodigt over een paar dagen dus help me please.graag tips met uitzondering van islamitische boeken,want die kan ik niet hier in de buurt halen.alvast bedankt!!!
salaamou alaykoum,

soubhanalah!!
Je zou haar een koran kunnen schenken, dat is het mooiste. Een gebedsmatje, hoofddoek, je kunt inderdad ook islamitische boeken via internet bestellen voor haar. En natuurlijk een mooie doea voor haar doen. Vorig jaar is een Nederlandse vriendin van mij ook bekeerd tot de islam , soubhanalah. Ik heb haar toen een boek geschonken met alle onderwerpen binnen de islam. ook heb ik er regelmatig uitleg gegeven over de wassing en het gebed en een boekje waarin ze souras uit de koran kan leren, omdat het in het begin nog moeilijk is meteen in het arabisch uit te spreken.

wa salaamou alaikoum