Bekijk volle/desktop versie : *....Real World Marocc....*



Pagina's : [1] 2 3

19-04-2005, 13:53
hey mensen ik wil graag een verhaal voor jullie schrijven hopelijk vinden jullie hem leukk

In een studentenhuis wonen 4 personen met als doel om voor een project te werken voor een gemeente in marokko. Het verhaal speelt zich af in Nederland.

Samira: meisje met grenzen en is bezig met haar geloof 21 jaar
Fadoua: beste vriendin van Samira ook 21 jaar
Abdelslam: 23 jaar
Marouan: 22 jaar geniet nog van het leven maar doet wel wat voor de toekomst

19-04-2005, 14:00


laat me maar horen of ik moet beginnen

19-04-2005, 14:13
begin maar ik ben nieuwsgierig!!

19-04-2005, 14:15
thanx meid voor je reactie ik ga nu beginnen

19-04-2005, 14:31


Samira moest afscheid nemen van haar ouders. Het werd tijd om wat voor haar toekomst te werken. Ze had een maand geleden een brief gekregen over dat ze in een studentenhuis moet gaan wonen om aan een project te werken. Z had haar beste vriendin er ook 1 gekregen. Ze zitten samen bijelkaar in de klas.
Haar ouders hebben haar ook met veel uitleg van Samira toestemming gegeven. Maar dat deden ze ook omdat ze haar vertrouwden.

Zoals normaal kreeg samira van haar moeder een preek voor onderweg haha. Samira: Ja, yema ik begrijpt het. Yemma: Let heel goed opjezelf bentie. Want de wereld is niet zoals jij denkt dat het is. Samira helsde haar moeder en kreeg tranen. Haar moeder zei als grap: Je mag ook gewoon thuisblijven hoor. Samira begon te glimlachen. En gaf haar moeder een kus. Saffie bentie, wel bellen als je er bent. Ja, jemma is goed. Fadoua begon haar geduld kwijt te raken en toeterde in de auto. En zag dat de moeder van Samira met haar hand zwaaide op de manier van (je krijgt ze). Maar Fadoua gilmlachte. Samira liep naar de auto en keek even achterom naar haar moeder. En zag dat haar moeder een traantje pinkte.
Ze stapte de auto in en meteen hoorde je Fadoua roepen: zo johh dat werd tijd het was alsof ik op een bejaarde zat te wachten haha. Samira begon te lachen en zei: ZO dan zijn de bejaarden wel goed in conditie tegenwoordig haha.
Fadoua: haha grapjas. En zo reden ze weg.

Na een tijdje zei Fadoua: Ik ben best benieuwd wie nog meer aan dit project meedoen. Samira zat nog na te denken over of ze wel de goeie keuze heeft gemaakt. Fadoua: Samira, dat jij meestal in je eentje praaat betekent niet dat ik dat ook doe he, haha. Samira: he?? hmm.. wat zei je?...ja sorry.. ik was er effe niet bij met mijn hoofd haha.
Fadoua: nou ik zei dat ik best benieuwd ben wie er ook mee gaan doen aan dit project. Samira: Ja, ik hoop dat er leuke meiden meewerken. Fadoua: Nou, heb jij ooit wel gedacht dat het ook jongens kunnen zijn. Samira schrok, oo nee eigenlijk niet zei ze. ''Moest dat er nog bijkomen dan mocht ik helemaal niet van mijn ouders aan dit project meedoen''... Fadoua: tjah.. jij denkt ook alleen maar aan wat jij wilt denken. Samira dacht aan haar moeder want dat had ze haar ookal voor gewaarschuwd. Samira zei:.. Ja en als het jongens zijn die meewerken dan doe ik toch gewoon mijn werk. Fadoua: hahah jaajaah' zei ze met een knipoog. Het werd stil en nog even dan zijn ze er.


ik ga weer verder als er genoeg reacties zijn

19-04-2005, 14:34
leuk zeker door gaan!

19-04-2005, 14:35
is dit de eerste keer dat je een verhaal schrijft??

19-04-2005, 14:49
hihih ja mijn eerste keer .... je hebt het zeker gemerkt

19-04-2005, 15:23
la'a is wel goed maar waar blijft mijn vervolgje!!!

19-04-2005, 15:50
hey mensen ik ga verder onder deze naam want die andere was eigenlijk van mijn zus hiihihih, en ik dacht bijmzelf ik ga maar zelf ook effe aanmelden

Dus ik wacht nog op reactiesss

en voor jou meid Maroc_Star maak ik een klein vervolgje

19-04-2005, 16:01
Nog even en ze zijn er.
De stoplicht was groen en werd opeens oranje. Fadoua dacht nog even het te kunnen halen. Maar ze twijfelde en remde er op los. En opeens hoorden ze een klap tegen hun bumper aan. Samira en Fadoua keken elkaar geschrokken aan en toen keken ze of zij ongedeerd waren. 'Gaat het met je' riepen Fadoua en Samira in koor. Fadoua: Ja, gelukkig maar'. Samira: 'Gelukkig... elhamdoelilah!!'... net op het nippertje en ik had een hersenschudding kunnen krijgen..'' zei ze sarcastisch ze keek effe heel snel wie er achter het stuur zat die tegen hun aan kwam en opeens zag ze hun voorbij racen en keek ze vies aan.


Ja, sorry ik weet dat het best klein is.. maar hoop op meer reacties

19-04-2005, 17:06
Ga Gauw Verderr!

19-04-2005, 17:09


leuk..

gO on..

19-04-2005, 17:21
welkom nieuwe fans
thankss voor jullie reacties :banana

Ben blij dat er nieuwe fans zijn

20-04-2005, 12:34
Fadoua zag dat het weer groen werd en reed door. Samira was wel een beetje geschrokken en zei: 'Konden ze niet uitkijken ofsow!, dachten ze nou echt werkelijk dat ze het oranje licht konden inhalen. ''Wij konden dat niet eens halen laat staan zij..'ze reden nog wel achter ons. ''Maar neejj hoor...die marokkanen moesten weer koppig zijn..!
Fadoua lachte en zei: haha, ja hè?..daar weet jij alles van... Samira: . .'Ja wat nou?!'.. ik vraag me af of hij wel zijn rijbewijs heeft gehaald'...sjonge...jonge..'tegenwoordig lopen hier echt gekken rond..'
Fadoua: soww meid, je begint deze wereld echt te leren kennen... haha . En samira begon ook te lachen: haha, ..ewa ja overdrijven is ook een vak he?!'


ik hoop dat jullie het nu wel leuker zullen vinden
ookal is het zo'n klein stukje

Pagina's : [1] 2 3