Bekijk volle/desktop versie : Kinder dagopvang



10-03-2016, 13:05
Hoi dames,

Ik ben nu halverwege mijn zwangerschap en ben alvast wat praktische zaken aan het voorbereiden voor na de bevalling.

Welke dames hebben ook te maken gehad of krijgen straks ook te maken met kinderdag opvang.

Ik denk er aan om ons kindje later ongeveer 2 dagen naar de kinderdag verblijf te brengen en ben echt heel benieuwd naar de ervaringen van andere mama's.

heeft iemand handige tips om op te letten bij de keuze die je maakt. En hoeveel dagen gaat jullie kindje naar de opvang en wat vinden jullie daar eigenlijk van?

Sokran alvast voor jullie reacties.

mama16

10-03-2016, 13:59


Mijn zoontje gaat vanaf dat hij 4.5 maand oud is 2 dagen in de week naar de opvang. Ik keek er een beetje tegenop maar alhamdoulilah ik ben er nu echt blij mee. Als hij daar binnen komt, begint ie helemaal te lachen. Echt lieve meiden werken daar en hij speelt echt met andere kindjes nu. Voor de sociale ontwikkeling is het super goed.

Ik ben op meerdere plekken gaan kijken en je moet kijken waar je je goed voelt. Ga overdag als de kindjes ook aanwezig zijn, zodat je kunt zien hoe het er echt aantoe gaat. Ook zijn er altijd rapporten van de inspectie. Je kunt vragen om die in te zien. Ik heb dat gedaan en daar kon ik ook niks negatiefs in vinden. Ik ben er nu zeer tevreden mee.