Bekijk volle/desktop versie : Moeilijke situatie



Pagina's : [1] 2 3

09-03-2016, 11:25
Beste leden,

Ik heb hamdoelilah sindskort de liefde van mijn leven ontmoet. We zijn allebei stapel opelkaar. Zoals gewoonlijk wilt hij me komen handvragen.... alleen zonder zijn ouders . De reden hiervan is, dat zijn moeder weigert te komen omdat hij moet trouwen met haar zus de dochter. Na een tijdje heb ik er toch voor gekozen, het voor te zetten wat betreft de handvraging. Nadat we dat allemaal hebben gehad, vertelde hij mij dat hij in het verleden getrouwd is geweest en twee kids heeft. Dit was weer een moment dat ik het even moeilijk had. Desondanks ben ik toch bij hem gebleven omdat je er niet zelf voor kiest om dit te laten gebeuren.

Nou komt het... pas geleden zei hij liefje ik voel me suf en de laatste erg moe. Hij is hiervoor gaan bloedprikken. Uitslag is dat hij hepatitus B heeft. Ik schrok hier enorm van omdat ik weet dat het een gevaarlijke virus kan zijn. Ik heb de ggd gesproken en die zeiden tegen mij, als ik de vaccinatie neem, dan kan er niks gebeuren met mij. k ben nou door dit allemaal zo aan het twijfelen gebracht, of hij nou wel de juiste persoon voor me is??? Heb meerdere malen salat istigara gedaan maar heb niet echt een aanwijzing of iets gehad. K twijfel zo erg wat betreft voortzetting. Of is de sitan me aan het gek maken.

Wat vinden jullie hiervan???

Aub alleen serieuze reacties

09-03-2016, 11:28


Nou moeilijke situatie inderdaad.

Gayr inshaAllah.

09-03-2016, 11:47
Best wel apart dat dat zo laat pas aan de orde is gekomen, dat hij al kinderen heeft. En tja, hepatitis, hoe dan opeens? Is dat uit de lucht gevallen of deelt hij tandenborstels en scheermesjes met anderen? Het is een aandoening die voornamelijk seksueel wordt overgedragen...

Ik ben er altijd erg voor om mensen het voordeel van de twijfel te geven, maar een beetje graven kan geen kwaad. Je hebt recht op oprechte antwoorden. Verder zou ik nog meer istighara bidden en veel ad3iya doen.

Moge Allah subhana wa ta'ala deze situatie voor je vergemakkelijken en je leiden naar de juiste keuze(s).

09-03-2016, 11:57
Hij houdt je voor de gek. Eerlijkheid is ver te Zoeken bij deze gozer. Bereid je maar voor de rest.

09-03-2016, 12:00


Ik ben bij de eerste zin gestopt met lezen.....


Liefde van je leven bestaat niet............never nooit nie

09-03-2016, 12:01
Nee heel makkelijk juist want hij liegt en bedriegt de boel. Is gewoon een vieze shmatta doe je ogen open. Dit is geen weldenes dit is gwn weldzanqa gewoon geen grap

09-03-2016, 12:05
Het is geen moeilijke situatie, dat maak je er zelf van.
Je krijgt genoeg tekenen om hier een eind aan te maken, maar je doet er niets mee.
Je had het contact al moeten verbreken op het moment dat hij vertelde eerder getrouwd te zijn geweest en 2 kinderen te hebben.

Waarom accepteer je zoiets? Het is geen detail wat hij even vergeten is te vertellen.

09-03-2016, 12:11

Citaat door Shopverslaafde:
Het is geen moeilijke situatie, dat maak je er zelf van.
Je krijgt genoeg tekenen om hier een eind aan te maken, maar je doet er niets mee.
Je had het contact al moeten verbreken op het moment dat hij vertelde eerder getrouwd te zijn geweest en 2 kinderen te hebben.

Waarom accepteer je zoiets? Het is geen detail wat hij even vergeten is te vertellen.
Precies! Strax vertelt hij nog oeps ben vergeten te vertelle dat m'n scheiding nog niet is afgerond.

09-03-2016, 12:11
Heftig joh
Luister naar je hart jullie komen er vast samen uit InshaAllah.
moge Allah subhana wa tala het jou vrij gemakkelijken en hem doen genezen inshaAllah

09-03-2016, 12:27
Los van de situatie van deze man zal ik je wat vertellen.

Een man A was wat aan t verdrinken. B kwam helpen, A weigerde en riep Godzal mij redden. C komt aanwaaien, bandje speelt opnieuw af. Zo ook met D, die kwam aanvliegen. Maar nee, Replay maar.. A overlijd en komt bij God. Zegt tegen God, ik heb u gevraagd om hulp en geloofd en u. Zegt God: en wie denk je dat die drie mannen heeft gestuurd.

Neem het met een korreltje zout en wake up. Als deze man geen goed invloed op jou heeft en alles slaat alarm, wat zouden wij of wie dan ook nog kunnen toevoegen of veranderen?

09-03-2016, 13:36
Klopt idd niet dat hij later pas verteld heeft over kids. Ook dat hepatitis kloot niet. En dan zijn ma niet mee wilt klopt ook niet. Neem afstand nu het nog kan!

09-03-2016, 14:58
Je klinkt nogal naïef. Je zegt zelf dat je deze guy sinds kort kent. Ga je niet een beetje te snel?

09-03-2016, 15:20


Sorry maar ben je zo desperate om te trouwen dat je met alles in zee gaat? Kom een beetje voor jezelf op zeg! Je bent bereid je leven met hem te delen en hij verteld jou de waarheid pas wanneer hem dit het beste uitkomt? Mooi niet dat ik met zo iemand nog 1 stap verder samen de toekomst in zet!

09-03-2016, 15:53

Citaat door mohand_serieus:
Ik ben bij de eerste zin gestopt met lezen.....


Liefde van je leven bestaat niet............never nooit nie
Dat geldt alleen voor jou. Als je het niet bezit zal je het ook niet krijgen. Je moet het aan een ander kunnen geven wil je het ontvangen. Zonder te geven krijg je in dit wereld niks. Wat je neemt lever je ook in.. zo werkt het.

09-03-2016, 17:30
Gescheiden en heeft kinderen en zijn ouders accepteren het huwelijk niet en is ook nog ziek. Nou zo moeilijk is de keuze niet gemaakt hoor..

Als zijn ouders jou al geen kans geven dan zegt dat al genoeg over hoe zijn ouders zijn en hij heeft kinderen, een man met kinderen zou ik niet accepteren..

Maar bespreek het met jouw ouders. Die kunnen je meestal het beste adviseren .

Pagina's : [1] 2 3