Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Afvallen...... doe je dat zo??? help



18-04-2005, 21:23
hey ik ben van plan om een paar kilootjes af te vallen en vandaag is me eerste dag.... ik ga nu typen wat ik heb gegeten en gedronken.....
ik weet niet of ik t goed doe en vandaar wil ik 't graag van jullie horen.......

maandag:

Op school heb ik niet veel gegeten
kauwgom gekauwd ik d8 mss helpt dat om minder aan eten te denken is dat zo??? of is t alleen maar snoep en dus slecht
en ik heb heeeel veel zonnepitten gegeten......
voor de rest een crossantje en 4 snoepjes.
Toen ik thuis was heb ik zeker 4 liter water gedronken (ben nog bezig)
voor dat de avondeten klaar was heb ik 1 appelen en 1 sinasappel
voor de avond eten heb ik een tajin met vis gegeten en veel aardappelen dat erin voorbereid was..... (niet heel veel gegeten)
daarna heb ik een halve komkommer gegeten

Dit is dus wat ik heb gegeten vandaag.....
en ik ga zo effe buikspieroefeningen doen en andere trainingen kortom 1 uurtje trainen en zweten


nou ik hoop dat ik het goed heb gedaan..........

Eigenlijk weet ik helemaal niet of dit nou goed is of niet :

ik heb wel zo een 4 liter water gedronken is dat nou slecht of juist beterrr want ik hoor meestal 2 liter water?

nou meiden ik heb jullie meningen hard nodig, en ik hoop eigenlijk dat jullie me kunnen zeggen wat ik beter wel en niet had moeten eten zodat ik de dagen erna beter me best doe!!!!!!!!!!!!!

nou meiden ik hoor het well

-xxxxxxx- moi

18-04-2005, 21:25


ps: ik zie veel fouten ik zou zeggen let er niet op

18-04-2005, 21:41
Kauwgom kauwen is ook niet erg handig als je op dieet bent..als je kauwt dan seinen je hersenen een signaal naar je maag dat er "voedsel" binnenkomt..maar uiteindelijk komt er niets want je spuugt je kauwgom na verloop van smaak weer uit..en dus krijg je honger want je maag was al bezig met het aanmaken van verteringssappen om het voedsel te verteren...ehm dit heb ik mij ooit laten vertellen... Suc6 met je dieet..

18-04-2005, 21:53
jah dank jullie wel schatjess
en dus minder water....... dat zei me zus net ook al...
oke ik zal me eraan houden niet te veel zout en liever geen kauwgom

18-04-2005, 22:10


Sla NOOIT..maar dan ook NOOIT het ontbijt over! Is zo belangrijk. En voor de rest gewoon gezond eten en veel bewegen.

18-04-2005, 22:31

Citaat door Veni_Vidi_Vici:
Een hele goedenmorgen meid.
Nou, volgens mij heb je wel vaker gehoord dat geen enkel dieet helpt. In het begin zal je zeker wel snel resultaat zien, maar na de kortste keren zit het er allemaal weer aan.....ook is het zo dat mensen juist aankomen van al die strenge dieten. Het zogenaamde Jojo-effect, vast wel van gehoord yek?! En natuurlijk lees je weleens wat over succesvolle pogingen en zie je allemaal reclamespotjes etc. Het is allemaal verre van ideaal! Je moet je gewoon houden aan de 3 maaltijden, met name het ontbijt.


De meest gemaakte fout is dat mensen zeer weinig gaan eten en zelfs het ontbijt overslaan, superfout dus! Ik leg je wel uit waarom. Het ontbijt wordt gezien als de brandstof om jouw lichaam (de motor) een begin-start te geven voor de dag. Door dat over te slaan kun je je heel slap gaan voelen etc, plus je stofwisseling wordt iets trager. Mensen denken juist dat ze dan goed bezig zijn, no way dus! Nou verder in de middag eten ze dan nog een pakje crackers ofzo en een appeltje, wat dus ook superweinig is: stofwisseling wordt nog steeds traag gehouden, omdat het nou eenmaal niks te verteren heeft. Nou, in de avond komt men thuis met een enorm hongergevoel, houdt het niet meer uit en geeft zich over aan alle snacks die voor het grijpen liggen. En dan moet je je nu voorstellen dat de stofwisseling, die in de loop der dag zeer traag is gehouden, nu opeens een overvloed aan calorieen binnenkrijgt.....tjah, dat is dus binnen de kortste keren opgeslagen in de vorm van vet: schuldgevoel! En jah hoor, volgende dag poging nummer 2.


Het patroon loopt dus van weinig naar veel eten. En dat dient juist omgedraaid te worden. Zoals men zegt: Gedraag je in de ochtend als een Koning, in de middag als een edelman en in de avond als een bedelaar.
Dus meid, in de ochtend moet je gewoon stevig ontbijten: neem bv. 4 wasa crackers met wat beleg (jam, 20+ kaas, sla, komkommer, tomaat, worst), glas magere melk/karnemelk, een madarijntje.
In de middag eet je een appeltje, pakje Sultana, een pakje Vifit drink yoghurt. Dan ga je lekker sporten rond een uur of 4.........6 uur/half 7 ben je vast wel thuis. Dan eet je gewoon mee met het avondeten, met mate....het is beter om s'avonds geen brood meer te eten.


Ook is het beter om na half 8 niet meer te eten, althans 3 uur voordat je gaat slapen, niet meer eten. En probeer in alles wat je eet, gewoon lekker rustig te eten, goed kauwen....heeft je maag ook wat minder werk. En verder is het heel belangrijk om de hele dag een flesje bij je te hebben, veel water! Je kunt er ook wat citroen druppels bij doen, schijnt goed te zijn voor de vertering. Natuurlijk ook het vele bewegen he, deze twee componenten kunnen immers niet zonder elkaar. Zo val je af op een natuurlijk manier, en dus de minste kans om weer terug te vallen op het oude patroon. Maar moet ik erbij zeggen, afvallen gebeurt niet in 1, 2, 3 stappen......je moet de tijd ervoor nemen. Het vergt tijd, discipline en een gezonde leeftsijl. En natuurlijk mag je wel een keer buiten je hoedje omgaan, een chocolaatje of een koekje...no big deal, maar wel met mate!

Nou, ik hoop dat ik je duidelijk heb gemaakt wat de "ups" en "downs" zijn. Veel succes ermee.......en tot spreeks inshallah.


Ma3a selam, Veni Vidi Vici
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=501242

18-04-2005, 22:33
Meid gewoon goed ontbijten!!! Goed lunchen en goed avondeten!! Die tajine moetje eigenlijk weg laten vooral alsje met marookakans brood hebt gegeten!! Uuhh die zonnepitten kan eigelijk ook niet en croissantje daar zitten gigantisch veel calorieen in meid.. Drink veel thee en water!!

18-04-2005, 23:26
als je goed ontbijt heb je energie voor de rest van je dag en dan hoef je s'middags en sávonds niet meer zo veel eten dus daarom ontbijt als een forst lunch als een koning en dinneer als een prins als je begrijpt wat ik bedoel sávond niet zo veel eten omdat je dan niet meer zo veel verbrandt en je gaat dan bijna slapen en s;morgens niet dan ben je juist pas wakker en je moet de hele dag nog door begrijp je veel succes

19-04-2005, 00:24

Citaat door Elfniewna:
Meid gewoon goed ontbijten!!! Goed lunchen en goed avondeten!! Die tajine moetje eigenlijk weg laten vooral alsje met marookakans brood hebt gegeten!! Uuhh die zonnepitten kan eigelijk ook niet en croissantje daar zitten gigantisch veel calorieen in meid.. Drink veel thee en water!!
oke dankjwel meid........

ik zal me eraan houden
VOORTAAN gewoon goed ontbijten .

19-04-2005, 00:27

Citaat door ice-Queen:
als je goed ontbijt heb je energie voor de rest van je dag en dan hoef je s'middags en sávonds niet meer zo veel eten dus daarom ontbijt als een forst lunch als een koning en dinneer als een prins als je begrijpt wat ik bedoel sávond niet zo veel eten omdat je dan niet meer zo veel verbrandt en je gaat dan bijna slapen en s;morgens niet dan ben je juist pas wakker en je moet de hele dag nog door begrijp je veel succes
deze begrijp ik heel goeddddd

dankjwel meiddd

19-04-2005, 00:30

Citaat door Chaimae:
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=501242
hey deze vind ik echt heel goed!!!!!
hartelijk bedankttt

nou meiden jullie hebben me wel goed geholpen ik zal morgen vertellen wat ik allemaal heb gegeten en gedronken en zal me aan die regeltjes houden
vooral goed ontbijten

slaap lekker allemaal -xxxxxx- moi

19-04-2005, 00:32
Ik heb jullie allemaal een reputatie punt gegeven
ahahahhaha moest ik effe erbij zeggen