Bekijk volle/desktop versie : In Indonesië zijn homo's 'erger dan een kernoorlog



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

07-03-2016, 23:06
In Indonesië zijn homo's 'erger dan een kernoorlog'

Ze wil 'Roos' genoemd worden, omdat zij van rozen houdt, maar vooral omdat ze bang is haar echte naam te noemen. De wereld heeft het niet meer zo op haar. "Ik ben bang dat ze me oppakken en naar een dokter sturen of naar een psycholoog." Roos is lesbisch, en woont en studeert in Yogya. Deze doorgaans vrolijke en creatieve studentenstad in Indonesië is sinds vorige week niet meer veilig voor haar.

Twee militante moslimgroepen, het Front Jihad Islam (FJI) en het Forum Umat Islam (FUI), hebben haar de oorlog verklaard. En met haar alle LGBT's (Lesbian, Gay, Bisexual en Transgender).

Deze afkorting voor alles wat anders is duikt ineens overal op. Spandoeken in de stad schreeuwen dat LGBT een ziekte is, die moet worden uitgeroeid. Homo's moeten uit het straatbeeld verdwijnen.

De homohaat die in Indonesië de kop opsteekt heeft in Yogyakarta een nieuw hoogtepunt bereikt. De islamitische knokploegen zijn de straat op gegaan. Ze hebben een pro-gay-demonstratie verstoord en trekken dreigend op motoren door de stad.

Roos: "Zij hebben vlaggen, groene en zwarte, met Arabische tekens erop. Ze schreeuwen 'Allahu Akbar ' en schelden ons uit en zwaaien met kettingen. Het is heel eng allemaal."

De militante groepjes zijn de frontsoldaten van een beweging die eigenlijk geen beweging is. Niemand weet waar de homohaat ineens vandaan is gekomen.

Een echte aanleiding was er niet. In het verleden werden bijeenkomsten, filmfestivals en festiviteiten van homo's wel eens tot sluiting gedwongen. Dat gebeurde sporadisch. Ditmaal is er plotseling een nationale beweging op gang gekomen die LGBT's uit het openbare leven verjaagt.

TV-homo schaft vriendin aan
Die beweging wordt gedragen door elementen in de regering en de overheid die allemaal bijdragen aan een sfeer waarin homo's langzaam worden gecriminaliseerd. De commissie die verantwoordelijk is voor de televisiecensuur heeft elk 'vrouwelijk gedrag' door mannen op de televisie verboden.

Op slag zijn tientallen televisiehomo's, presentatoren en zogeheten 'selebritis' van de buis verdwenen. Een enkeling heeft zijn baan kunnen redden door herenkleding aan te trekken en een vriendin 'aan te schaffen', maar de overigen zijn veroordeeld tot een werkeloos en clandestien bestaan.

'Homoseksuele tijdbom'
Alles wordt gebruikt om de haatgolf aan te jagen. Het meest genoemd worden een mysterieuze moord waarbij een lesbische relatie een rol speelt, en de arrestatie van een homoseksuele zanger die zich aan een minderjarige jongen zou hebben vergrepen.

Voor 'commandant' Muhammad Fuad van het FUI-militie zijn deze twee incidenten bewijzen voor 'de homoseksuele tijdbom' die tikt in Indonesië. "Als die homo's maar blijven doen alsof het normaal is wat ze doen, brengen ze onze kinderen in de war. Wij kunnen niet toestaan dat normale mensen onder de invloed van de homo's komen."

Fijntjes voegt hij eraan toe dat homo's volgens religieuze richtlijnen verbrand dienen te worden of "in het diepste ravijn gestort".

Niemand die hem tegenspreekt. Ook de regering zwijgt, afgezien van de homohaters onder de ministers. De minister van Research, Technologie en Hoger Onderwijs, Muhammad Nasir, bijvoorbeeld. Hij stak de lont in het kruitvat door te zeggen dat wat hem betreft LGBT's niet thuishoren op universiteiten. Minister van Defensie Ryamizard Ryacudu noemde LGBT's een sluipend kwaad dat "erger is dan een kernoorlog".

Niet opvallen is het devies
Voor de homo's en transseksuelen, die nog niet zo lang geleden alomtegenwoordig waren in Indonesië, is het ineens zaak geworden vooral niet meer op te vallen.

Roos houdt haar geaardheid voortaan voor zich, maar voor anderen is dat niet zo gemakkelijk. Sinta Ratri leidt sinds 2008 een 'pesantren', een islamitisch godsdienstschooltje voor oudere transseksuelen.

Het schooltje ligt diep verscholen in de steegjes van een eeuwenoud deel van Yogyakarta. Sinta heeft de pech dat dat schooltje internationale bekendheid heeft verworven en voortdurend wordt opgevoerd in verhalen over LGBT's in Indonesië.

Dat viel ook de militanten van FJI op. Die zijn vorige week komen opdraven en Sinta restte niets anders dan haar schooltje te sluiten en de 43 transseksuele leerlingen naar huis te sturen.

Dat is de werkwijze van de tegenstanders. De LGBT's worden van de straat en van de buis gejaagd. Zodra er een zich weer laat zien, duiken de militanten er bovenop. Zonder dat de regering een vinger heeft hoeven uitsteken is het 'LGBT-probleem' van Indonesië 'opgelos


http://nos.nl/artikel/2090624-in-indonesie-zijn-homo-s-erger-dan-een-kernoorlog.html

07-03-2016, 23:18


Mijn mening : snel en hard aanpakken voordat de pro ziongay agenda zich verspreid in Indonesie.

07-03-2016, 23:19
NOS de haatspuwende opjutomroep van Nederland, t wordt steeds moeilijker voor hen om hun ware aard te verbergen...

08-03-2016, 08:16

Citaat door ilovesoap:
NOS de haatspuwende opjutomroep van Nederland, t wordt steeds moeilijker voor hen om hun ware aard te verbergen...
Ik zat net te denken dat bepaalde moslims juist hun haat verspreiden..

http://m.thejakartapost.com/news/2016/01/25/lgbt-not-welcome-university-minister.html

http://m.thejakartapost.com/news/2016/02/24/indonesian-psychiatrists-label-lgbt-mental-disorders.html

http://m.thejakartapost.com/news/2016/03/05/government-drafts-ban-lgbt-websites.html

Eng landje..

08-03-2016, 08:22



Citaat door Celtic.:
Mijn mening : snel en hard aanpakken voordat de pro ziongay agenda zich verspreid in Indonesie.
Jij snapt het ze willen alles van binnenuit vernietigen

08-03-2016, 08:24
Er waait een nieuwe wind.

Eentje die heel hard stinkt.

08-03-2016, 08:24

Citaat door pollewop:
Ik zat net te denken dat bepaalde moslims juist hun haat verspreiden..

http://m.thejakartapost.com/news/2016/01/25/lgbt-not-welcome-university-minister.html

http://m.thejakartapost.com/news/2016/02/24/indonesian-psychiatrists-label-lgbt-mental-disorders.html

http://m.thejakartapost.com/news/2016/03/05/government-drafts-ban-lgbt-websites.html

Eng landje..
Indonesie mag dat het is geen kolonie van Nederland en nu we het daar over hebben wat was dat een mensonterend periode .

08-03-2016, 08:25

Citaat door HoBBiT123:
Er waait een nieuwe wind.

Eentje die heel hard stinkt.
Bedoel je de globalisering ? waar iedereen westers moet zijn maar wel onderdanig .

08-03-2016, 08:28

Citaat door plop:
ik heb je gemeld met je racistische opmerking
Als de realiteit racistisch is kan je de boodschapper wel neerschieten natuurlijk, maar dat verandert niets aan de feiten helaas.

08-03-2016, 08:29

Citaat door plop:
Bedoel je de globalisering ? waar iedereen westers moet zijn maar wel onderdanig .
Ik wist niet dat 'verdraagzaamheid' en 'niet-discrimineren' en 'iedereen gelijk voor de wet' Westers waren.

08-03-2016, 08:29

Citaat door Baxi:
Als de realiteit racistisch is kan je de boodschapper wel neerschieten natuurlijk, maar dat verandert niets aan de feiten helaas.
Jouw realiteit is troebel door haat en domheid

08-03-2016, 08:31

Citaat door plop:
Jouw realiteit is troebel door haat en domheid
En dat weet jij omdat je puur naar de feiten kijkt. Homoseksualiteit wordt niet geaccepteerd binnen de islam, punt. Ik vind het erg sterk dat jij het daar niet mee eens bent, maar in de praktijk gaat het nou eenmaal zoals het gaat.

08-03-2016, 08:31



Citaat door HoBBiT123:
Ik wist niet dat 'verdraagzaamheid' en 'niet-discrimineren' en 'iedereen gelijk voor de wet' Westers waren.
Ach als Belg hoef jij maar de slagvelden van WW 1 te gaan die België rijk is en nog ben je onwetend

08-03-2016, 08:32

Citaat door Baxi:
Tsja, niet geheel verrassend in een land met 90% moslims. Het heeft nog lang geduurd voordat de echte haat begon.
Je hebt anders maar een paar idioten nodig om de vlam in de pan te laten slaan. Dat je de gehele moslimbevolking van haat lijkt te beschuldigen is kwalijk.

08-03-2016, 08:33

Citaat door Baxi:
En dat weet jij omdat je puur naar de feiten kijkt. Homoseksualiteit wordt niet geaccepteerd binnen de islam, punt. Ik vind het erg sterk dat jij het daar niet mee eens bent, maar in de praktijk gaat het nou eenmaal zoals het gaat.
Nee Homo's zijn er altijd geweest alleen het westen dringt ze op aan anderen.

Ik stel voor neem alle homo's op in het westen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7