Bekijk volle/desktop versie : Angst en Haat in Nederland ,ik kijk van een afstand naar Nederland en zie wat jullie



Pagina's : [1] 2 3

06-03-2016, 17:58

Citaat door Doorslag:
Zien jullie het niet dat de propaganda soldaten van een ad en telegraaf met vieze dingen bezig zijn! Kinderen worden van jongs af aan haat en angst ingestoomd is dat een leuk land om in te wonen ? En zeker als je een moslim bent of Marokkaan dan hoor je er niet bij !de mensen die daar wonen zitten vol stress .....
.

06-03-2016, 18:09



Citaat door Doorslag:
Zien jullie het niet dat de propaganda soldaten van een ad en telegraaf met vieze dingen bezig zijn! Kinderen worden van jongs af aan haat en angst ingestoomd is dat een leuk land om in te wonen ? En zeker als je een moslim bent of Marokkaan dan hoor je er niet bij !de mensen die daar wonen zitten vol stress .....
Tja, het is er de laatste 25 jaar niet harmonieuzer op geworden.
We zijn met z'n allen er steeds rechtser op geworden (ongeacht afkomst).

06-03-2016, 18:24

Citaat door Doorslag:
Zien jullie het niet dat de propaganda soldaten van een ad en telegraaf met vieze dingen bezig zijn! Kinderen worden van jongs af aan haat en angst ingestoomd is dat een leuk land om in te wonen ? En zeker als je een moslim bent of Marokkaan dan hoor je er niet bij !de mensen die daar wonen zitten vol stress .....
En heeft dat ook oorzaken? Wat is de oorzaak dat vooral Marokkanen het moeilijker krijgen hier?

06-03-2016, 18:27

Citaat door Doorslag:
Zien jullie het niet dat de propaganda soldaten van een ad en telegraaf met vieze dingen bezig zijn! Kinderen worden van jongs af aan haat en angst ingestoomd is dat een leuk land om in te wonen ? En zeker als je een moslim bent of Marokkaan dan hoor je er niet bij !de mensen die daar wonen zitten vol stress .....
Er zijn altijd al hetzes geweest op bepaalde bevolkingsgroepen.
Het waait insha'Allah over. Totdat de volgende zondebok moet boeten... de mens is een simpel wezen, helaas.

06-03-2016, 18:31



Citaat door Doorslag:
Zien jullie het niet dat de propaganda soldaten van een ad en telegraaf met vieze dingen bezig zijn! Kinderen worden van jongs af aan haat en angst ingestoomd is dat een leuk land om in te wonen ? En zeker als je een moslim bent of Marokkaan dan hoor je er niet bij !de mensen die daar wonen zitten vol stress .....
overdrijven is ook een kunst.
NL is een heel divers land, waar mensen van diverse afkomst en overtuigingen hun plaats hebben. Weinig landen doen dit NL na; NL is zelfs meer islamitisch dan alle moslim landen samen (bij wijze van spreke)
Rotte appels heb je overal, ongeacht afkomst of overtuiging, en die moeten er natuurlijk uit.

Beste doorslag, je zou wat met minder met een negatieve bril naar de samenleving moeten kijken: het glas is eerder half vol
NL biedt kansen aan iedereen, maar de persoon zelf moet ook wat inspanning leveren om iets van zijn/haar leven te maken.
Dit wil zeggen: er is een tijd van plezier maken en een tijd van studeren, werken, ...
Enkel als iedereen bijdraagt kunnen we er harmonieuze samenleving van maken.
Dus stop met kniezen en klagen daar in je hoekje, en alleen maar negatieve zaken zien (wat niet waar is)

ps: ik raad je aan om een link te plaatsen, anders wordt je topic verwijderd.

06-03-2016, 18:33

Citaat door worldcitizen:
overdrijven is ook een kunst.
NL is een heel divers land, waar mensen van diverse afkomst en overtuigingen hun plaats hebben. Weinig landen doen dit NL aan; NL is zelfs meer islamitisch dan alle moslim landen samen (bij wijze van spreke)
Rotte appels heb je overal, ongeacht afkomst of overtuiging, en die moeten er natuurlijk uit.

Beste doorslag, je zou wat met minder met een negatieve bril naar de samenleving moeten kijken: het glas is eerder half vol
NL biedt kansen aan iedereen, maar de persoon zelf moet ook wat inspanning leveren om iets van zijn/haar leven te maken.
Dit wil zeggen: er is een tijd van plezier maken en een tijd van studeren, werken, ...
Enkel als iedereen bijdraagt kunnen we er harmonieuze samenleving van maken.
Dus stop met kniezen en klagen daar in je hoekje.

ps: ik raad je aan om een link te plaatsen, anders wordt je topic verwijderd.
Niet zo moeilijk :

http://www.televaag.nl

Maar hij heeft gewoon gelijk ik zie het ook van afstand, aan de andere kant gebeurt het inderdaad overal in Europa, maar ik vind het prima dat hij foute kranten als de AD en de Televaag bij naam noemt, ophitzers zijn.....

06-03-2016, 18:41

Citaat door Q.E.D.:
En heeft dat ook oorzaken? Wat is de oorzaak dat vooral Marokkanen het moeilijker krijgen hier?
het kan zijn dat sommige media wat sensationeel berichten.

maar ik ben net als jij benieuwd wat TS als redenen zal geven om erop te wijzen dat vooral Marokkanen het moeilijk hebben.

ligt het aan de samenleving of aan het individu , of is het een mengeling van de twee? wat denkt TS.

06-03-2016, 18:50

Citaat door Doorslag:
Ik woon al een paar jaar in Spanje en hier heb je dat niet ! Hier leef ik in vrede en geluk zoals anderen met mij leven maar in Nederland is dat anders ik hoor dat zelfs van Nederlanders die zijn vertrokken uit Nederland ! Dus ik ben niet de enige maar je gaat het pas inzien en beseffen als je er van een afstand naar kijkt
Ik woon ook in Duitsland.
Heb hier nergens last van alhamdoulilah.

06-03-2016, 18:55

Citaat door Doorslag:
Ik woon al een paar jaar in Spanje en hier heb je dat niet ! Hier leef ik in vrede en geluk zoals anderen met mij leven maar in Nederland is dat anders ik hoor dat zelfs van Nederlanders die zijn vertrokken uit Nederland ! Dus ik ben niet de enige maar je gaat het pas inzien en beseffen als je er van een afstand naar kijkt
En toch plaats je een negatief bericht. Ben je daar echt tevreden?

Waar loopt het mis volgens jou ?
Ligt het enkel aan de samenleving of die meneer met zijn geblondeerd haar ?
of zal het individu ook niet zelf wat inspanningen moeten leveren ?

06-03-2016, 18:57

Citaat door Doorslag:
Vergeet niet dat in de joden die ook mensen zijn ! Voor hitler gingen vluchten maar Syriërs die moslims zijn ahja dat zijn geen mensen jammer dus met dode herdenking vooral herdenken alles word met twee maten gemeten !!!
hebben de joden het weer gedaan?
Vergeet niet dat Duitsland meer dan 1 miljoen vluchtelingen (vooral Syriërs) heeft opgevangen.

je geeft geen enkel concreet argument. Ik heb de indruk dat je alles op een hoop gooit.

er is inderdaad pvv en wilders, maar dat is maar een deel van NL.
NL is nog steeds een zeer gastvrij land.

06-03-2016, 18:59
Wat raar dat ik daar eigenlijk niks van merk , lees dit alleen maar op fora,s en in de krant media en al die shit.
In Real life valt het allemaal wel mee,

06-03-2016, 19:07

Citaat door globio:
Wat raar dat ik daar eigenlijk niks van merk , lees dit alleen maar op fora,s en in de krant media en al die shit.
In Real life valt het allemaal wel mee,
Dat is gelukkig ook echt zo.

06-03-2016, 19:08


Weet je Doorslag, juist omdat jij (en ik dus ook) niet in Nederland wonen hebben wij een ander beeld van Nederland dan die mensen die er wel wonen.... je woont in Spanje? Ik dacht dat het daar ook niet zo rosekleurig was...... maar goed ik kan het mis hebben. Ik weet wel dat het beeld wat Nederlanders van Frankrijk hebben ook veel negatiever is dan dat ik hier beleef. het probleem is dat wanneer je in het buitenland zit je alleen de extreme en opvallende berichten mee krijgt, het "leuke en fijne dagelijkse leven" maken alleen de mensen mee die in dat land wonen... wat dat betreft hoop ik gewoon dat het inderdaad niet zo negatief is in Nederland alsdat ik "voel" vooral bij het lezen van kranten als de Televaag & de AD, of forums als Steengeil, ziek wordt ik daarvan....

06-03-2016, 19:09

Citaat door globio:
Wat raar dat ik daar eigenlijk niks van merk , lees dit alleen maar op fora,s en in de krant media en al die shit.
In Real life valt het allemaal wel mee,
dan ben je of verkaasd of je praat mee met alles want dan hoor je er wel bij.

06-03-2016, 19:10

Citaat door MoiSophia:
Dat is gelukkig ook echt zo.
Ben je sarcastisch bezig?

Pagina's : [1] 2 3