Bekijk volle/desktop versie : Wel of geen kraamzorg?



03-03-2016, 22:02
Salama Alikoum zusters jullie lezen het al aan de titel
Ik ben nu 15 weken zwanger en van mn verloskundige moet ik me kraamzorg regelen voor mijn 16e week alleen nu ben ik dus de hele tijd aan het twijfelen of ik überhaupt wel kraamzorg wil... van vrienden en familie hoor ik uit hun ervaring dat ze kraamzorg totaal niet nuttig vonden bij hun kinderen en eerlijk gezegd ik zie het ook niet zo zitten een wild vreemde die de hele tijd rondloopt in mn huis. Al is het maar voor een paar uurtjes per dag.. overigens komen mijn moeder en schoonmoeder me helpen en overnachten zei ook hier. Wie deelt deze mening en of heeft advies voor mij???

04-03-2016, 13:23


Ja hoor ik neem wel kraamzorg inscha Allah. Vind niet dat ze in de weg lopen, ze controles de moeder en de hechtingen. En ze controles je baby en wegen helpen met bv. En als je meerdere kinderen hebt dan helpen ze met naar school brengen en overige dingen in huis.

Heb daar tot nu toe geen negatieve ervaringen mee.

04-03-2016, 23:12
Zeker Kraamzorg! Heb gehad en vond totaal niks vreemds aan ! Tuurlijk
Loopt ze dan in je huis wat maakt dag uit? Ze moet er
Toch Ijn voor jou en de baby en huishouden.. Ma ja als je echt dagelijks genoeg hulp krijgt tja dat is Miss wat anders alleen Kraamzorg is wel fijn dat ze qua je naherstel hechtingen bijv je baarmoeder checkt bv goed kan adviseren en baby beter kan controleren als bijv degenen die je kome helpen lijkt me?

Voor mij in shaa Allah wel weer Kraamzorg
En de Max uren haha

06-03-2016, 16:26
Ik ben zo blij geweest met mijn kraamzorg! Oh wat was dat fijn. Vooral de eerste krampjes-nacht. Heb de uren afgeteld dat ze in de ochtend weer voor de deur zou staan en me kon verzekeren dat het echt krampjes waren en niet dat wij iets verkeerd deden of over he hoofd zagen.

Ze was heel lief, geduldig en ijverig. Elke dag mij en baby verzorgen, stofzuigen, afwas, badkamer, was, koffie zetten ook voor bezoek.. Mohim, ik ben nu een week verder en mis mijn kraamzorg echt enorm. Heb echt met moeite (en een kadootje + bloemen) afscheid genomen.

07-03-2016, 09:42


Jullie hebben gelijk dames het is toch wel handig om kraamzorg te nemen hun weten natuurlijk de medische aspect van alles en mn moeder en schoonmoeder niet nu alleen de moeilijke taak een geschikte kraamverzorgster uitkiezen en vinden

07-03-2016, 13:27
Zelf geen kraamzorg genomen omdat ik het zelf niet nodig vond. Ik zou het zeker aanraden als het medisch is, of als je niemand hebt etc.