Bekijk volle/desktop versie : Kan iemand me helpen.



18-04-2005, 16:18
hallo,

Ben een jonge vrouw van 22 jaar en ben nu al een tijdje bezig met het lezen van boeken over de islam. Het zal nu denk ik een jaar of ander half a 2 jaar zijn.
De intresse in de islam is bij mij nu zo ver gegaan, dat ik eigenlijk nu alles wil weten en hoe het gedaan moet worden, zoals het eten van varkensvlees wat ik nu al bijna 2 jaar niet doe ( kan voorkomen dat het per ongeluk ergens in zit bij het eten thuis) maar buiten vraaag ik altijd is halal of zit er varkensvlees in. Ook bij bepaalde dingen die niet horen zoals de kleding aanpassen enz.
Ook ben ik ook echt van mening dat de rechten en plichten van de man en vrouw samen als je getrouwd ben niet fout kan gaan. Ik geloof er ook echt in dat het als je volgens het boek leeft dat niks echt fout kan gaan.

OOk ben ik er nu eigenlijk overtuigd dat er een god bestaat, dat heb ik nooit gedaan ben niet met een geloof opgevoed.

Mijn vriendenkring moet ik bekennen bestaat ook alleen maar uit mensen van een niet nederlandse afkomst. Ik ben de boeken gaan lezen uit nieuwsgierigheid ben niet gepusht of wat dan ook.

Thuis kan ik er ook niet echt over praten de afkeer ttegen buitenlanders/ Islam is bij ons thuis best groot. vraag me niet waarom/hoe of wat het komt.
Me moeder zag al me boeken liggen in me kamer en werd een beetje boos en vroeg wat ik daar mee moest .

De vraag is eigenlijk wat moet ik doen????

kan iemand me helpen of wat tips geven????

18-04-2005, 16:37


of wat vinden jullie er van ik weet het echt niet meer hoor!!!!!!

18-04-2005, 16:38
of heeft er iemand hier ook ervaring mee ????

18-04-2005, 16:47

Citaat door Channelle:
of heeft er iemand hier ook ervaring mee ????
Hey Channelle,

Je moet gewoon je hart volgen dan komt alles goed!

Als je wil kan je me een PM sturen, dan kunnen we misschien verder praten!