Bekijk volle/desktop versie : kifash hoofddoek staat nergens beschreven in de koraan?



01-03-2016, 19:34
kleding voor de vrouw

Voor de gelovige vrouwen staan de algemene kledingvoorschriften in verzen 24:31 en 33:59 .

24:31 En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij hun ogen neerslaan en hun schaamdelen kuis bedekt houden en dat zij hun sieraad niet openlijk tonen, behalve dat gewoon al zichtbaar is. En zij moeten een bedekking over hun borsten dragen … en hun sieraad niet openlijk tonen … en zij moeten niet met hun voeten stampen opdat men weet wat zij voor verborgen sieraad dragen …

33:59 ... de vrouwen van de gelovigen hun overkleding over zich op loszittende wijze naar beneden laten hangen, dat bevordert het best dat men haar herkent en niet lastig valt.

Voor vrouwen geldt hetzelfde als voor mannen, zij moeten hun schaamdelen fatsoenlijk bedekken, dus in ruime mate. De kleding mag op die plaatsen niet te strak zitten en niet doorzichtig zijn. Verder moeten de vrouwen op dezelfde manier hun borsten bedekken.

De kleding van de vrouw moet in voldoende mate de benen bedekken, als teken van herkenning van de gelovige vrouw. Opvallend is dat niet de bedekking van het haar is genoemd als herkenningsteken. In vers 33:59 staat niet een vorm van hoofdbedekking genoemd, uit vers 24:31 blijkt dat dat niet aan de orde is. Het gaat om het op loszittende manier naar beneden laten hangen van de kleding, strakke kleding is dus te vermijden.

In de Koran staat niet dat de vrouw een hoofddoek moet dragen, dus daarin is de vrouw vrij om een eigen keuze te maken. Als vers 33:59 zodanig gelezen zou worden dat de vrouw een bedekking over haar hoofd zou moeten doen - dan zou dat betekenen dat zij de benen niet verder zou moeten bedekken. Volgens de juistere lezing in combinatie met vers 24:31 is de voldoende bedekking van de benen juist wel aan de orde, deze verzen zeggen dus niets over de mogelijke bedekking van de haren.

In vers 24:31 staat dat vrouwen hun sieraad niet mogen openlijk mogen tonen.

24:31 … en hun sieraad niet openlijk tonen …

Wat de betekenis is van deze woorden wordt aan het einde van het vers uitgelegd.

24:31 … en zij moeten niet met hun voeten stampen zodat men weet wat zij voor verborgen sieraad dragen …

Hieruit blijkt wat met de sieraden bedoeld wordt, namelijk de lichaamsdelen die geaccentueerd worden als een vrouw bijvoorbeeld op een niet-zedige manier danst. Het haar kan hier niet mee bedoeld zijn want als een vrouw met haar voeten stampt dan gaan de haren niet te voorschijn komen, die zijn gewoonlijk al zichtbaar en als de haren al onder een hoofddoek zouden zitten, dan zouden die ook niet door het dansen zichtbaar worden.

De sieraden van de vrouw zijn in deze context dus de meer opvallende lichaamskenmerken die een vrouw doen onderscheiden: borsten, onderlichaam.



http://www.islam-koran.net/page/kledingvoorschriften-man-en-vrouw

01-03-2016, 19:38


Voorbeelden van door mensen toegevoegde regels die niet in overeenstemming met de Koran zijn - bidaa






•verplichte bedekking van het haar, gezicht, handen, armen en onderbenen bij vrouwen

Er is geen bewijs te vinden in de Koran voor een verplichting van vrouwen om het haar, het gezicht, de handen, de armen en de onderbenen te bedekken. Volgens de Koran heeft de vrouw hierin keuzevrijheid.

01-03-2016, 19:46
De soennah is hier mooi op aangesloten. Daarin vind je uitleg.

01-03-2016, 19:54
waar kan ik dt vinden

01-03-2016, 19:57


http://www.al-yaqeen.com/va/vraag.php?id=2116

Ghair In Sha Allaah.

01-03-2016, 20:07
Die website is voor koranieten. Ik ging even verder zoeken en je ziet duidelijk dat ze geen overleveringen gebruiken en alleen koran. Dus die site is sowieso niet betrouwbaar.

01-03-2016, 20:12
Alsof dat wat uitmaakt ..de tegenwoordige meisjes hebben de hoofddoek zo belachelijk gemaakt dat het nu als een Sex object word gezien" wat maakt het nog uit ? Of je hoofddoek moet dragen of niet de meeste doen het omdat het Zogenaam leuk bij hun staat ..of dacht je dat ze het voor hun geloof doen ..respect aan de moslima s die het nog goed dragen ,maar jullie zijn belachelijk gemaakt door die zogenaamde "moslima s"

01-03-2016, 21:53
En daarom is er de suna.

01-03-2016, 22:01
Allah zegt wel degelijk in de koran dat de sluier over de vrouw heen moet vallen. En in de sunnah vind je terug hoe de vrouwen zich bedekte

maar als jij deze denkwijze hanteert; dan vraag ik aan jou; hoe bid jij?

01-03-2016, 22:23
Zijn de kledingsvoorschriften die gelden voor tijdens t gebed gelijk aan die voor in t openbaar?

01-03-2016, 22:43
je zou beter naar een reden zoeken om het wel te dragen dan om het niet te dragen, ik heb persoonlijk geen energie meer voor leden zoals jou, baz ou safe wat ga je ze nog uitleggen?

01-03-2016, 22:49

Citaat door StreetChic:
je zou beter naar een reden zoeken om het wel te dragen dan om het niet te dragen, ik heb persoonlijk geen energie meer voor leden zoals jou, baz ou safe wat ga je ze nog uitleggen?
dus ik draag geen hoofddoek omdat ik deze topic open? pff wat een achterlijke vooroordeel

01-03-2016, 23:03


De sunnah, de manier waarop de vrouwen in de tijd van de Profeet vzmh leefden is erg belangrijk. De edele Koraan is op veel onderdelen cryptisch geschreven. Je dient de Koraan dan ook niet zonder tafsier te bestuderen. In de tafsier wordt tekst en uitleg gegeven over hoe bepaalde woorden bedoeld zijn in de Koraan door te verwijzen naar het leven zoals die was ten tijde van het leven van de profeet vzmh.

Daarom heb je ook weledele geleerden die vanuit hun kennis en achtergrond de Koraan toelichten voor mensen zoals jij en ik. Over dit onderwerp bestaat nu eenmaal veel consensus onder de grote weledele geleerden. En dat is dat het haar van de vrouw wel degelijk tot de aura van de vrouw behoort. En de aura van de vrouw dient zeker bedekt te worden.

Uit zeer betrouwbaar en authentieke hadieths/ overleveringen met een korte keten van overdracht blijkt dat de vrouwen in het leven van de profeet zich volledig bedekten. Geleerden zijn het erover eens dat het haar en de boezem bedekt werden. Over de bedekking van het gezicht is er ichtilaaf, oftewel: onenigheid.