Bekijk volle/desktop versie : Is geld belangrijk???

13-04-2002, 01:37
Dag kindjes,

Ja ik zal de vraag maar nog eens herhalen zeker, is geld belangrijk voor jullie? Wie wl er rijk zijn? Of is iedereen tevreden met wat hij heeft? Zou je een rijke vriend/vriendin willen? Hoever wil je gaan om geld te verdienen? Kortom graag jullie reacties

diegene die een reactie plaatsen gelieve 1 EURO te storten rekn. 001-4587566-78, heb je ineens een idee hoe belangrijk voor mij geld is

de groeten

13-04-2002, 01:51

He emshie, vergeet je die 1 euro niet te storten!!!!

He foudie die van mij heb ik net overgemaakt

13-04-2002, 01:55
als je je geld wilt beleggen foudie, let me know, ik ben expert op dat gebied, werk namelijk in de financiele wereld

13-04-2002, 02:24
Salaam

Geld......genoeg om een leuk leven te leiden en mijn familie te verwennen....vooral de kids...

eigenlijk haat ik geld....er komt altijd ruzie als er geld in het spel is....het is leuk als je het hebt...zonder kan je niet leven.....alhamdoelilah.....ik ben rijk zonder geld.......

ma'assalama.....Sahira.....

13-04-2002, 13:47

Zoals emshoom zei, geld is macht. Als je het heel nuchter bekijkt dan draait echt alles om geld. De oorlog in Palestina, geld. Indien het over een vrouw gaat dan telt geld ook (iemand met geld heeft meer relatiesucces dan iemand met geen geld). Kortom heel onze wereld draait om geld, en het is dus een zeer belangrijk gegeven. En inderdaad geld maakt niet, maar is zeer gemakkelijk.

Voor de mensen die reageren, u mag steeds een milde gift doen op bovenvermeld rekeningnummer

da da

13-04-2002, 16:55
Geld, Geld, Geld
zeg nu eens eerlijk, wie wil er niet veel van?
Ik denk, neen ik weet zeker dat iedereen er graag veel van wilt!
Maar voor sommigen is het onmogelijk om geld te hebben, omdat ze het niet kunne beheren..dat is natuurlijk wel een probleem...Maar voor diegene die het wel kunne beheren is dat wel mooi meegenomen

Maar diegene die in overvloed zitten, kunne het moeilijk lossen!
Diegene die altijd dromen over veel geld hebben, zullen altijd een droom hebben (tenzij ze de lotto winnen)
Maar als je dan veel geld bezit dan heb je die droom niet meer...das dan wel spijtig hé

Of geld belangrijk is?
In onze maatschappij kun je niet zonder.
Geld, geld, geld...
natuurlijk is geld belangrijk, moest het niet belangrijk zijn dan zouden er geen overvallen gebeuren hé

Khoop dat ik het een beetje goed heb verwoord...groetjes

xxx

14-04-2002, 14:32
Geld kan je helpen bepaalde doelen te bereiken of in bepaalde behoeften te voorzien. Wie zegt dat het niet belangrijk is, liegt zichzelf voor. De vraag is alleen, in hoeverre laat je toe het je leven te beheersen.

Inmiddels heb ik besloten mijn goedverdienende baan op te geven. Ik wil wat meer tijd hebben voor mezelf en ook om nu eindelijk eens mijn studie op te pakken maar vooral af te ronden. Het idee is een minder zware baan met minder uren EN dus ook MINDER inkomsten te aanvaarden (als de organisatie mij al wil aannemen, natuurlijk).
Voor mij dus binnenkort en voor lange duur zware tijden met minder luxe en nog veel meer 'op-een-houtje-bijten-achtige' toestanden. We will see.... Wish me luck!

Geluk & Groet!
Soesia

15-04-2002, 22:57
Alles draait om geld..heel de wereld..!
Ze zeggen vaak dat geld niet gelukkig maakt... het is mij ook opgevallen dat die stelling vaak gebruikt wordt door mensen die het niet breed hebben..Misschien als troost voor hun situatie..?

In mijn studietijd..had ik zo van die dagen dat ik dagenlang geen frank in mân zakken had..dus ipv mee met mijn medestudenten een hapje te gaan eten in één of andere snackbar om de hoek. Verzon ik een smoesje dat ik op dieet was..hihihiâ¦..Al was ik heel skinny..maar goedâ¦

Hamdoelilah heb ik het nu goed...Enerzijds is geld zeker niet het allerbelangrijkst voor mij.. anderzijds hou ik wel van luxe..en zou ik het niet kunnen missen..Misschien wel voor een bepaalde tijd..

Maar zijn ook veel dingen in het leven waarvan je kunt genieten zonder dat daarvoor geld voor nodig is: Denk maar aan Liefde en vriendschapâ¦.En die zijn met het alle geld van het wereld niet te koop..gelukkig..

15-04-2002, 23:05
Ik ken de situatie maar al te goed nadia. De goeie ouwe studententijd. Naar school gaan zonder een frank op zak, jeezes soms was het echt niet leuk, als je het met nu vergelijkt. Wat ik wel deed, was in de grote vakantie gaan werken en met dat geld kwam ik bijna een heel jaar toe, om een broodje te kopen, om is iets te gaan drinken enz.. eigenlijk gewoon je zakgeld. Want als je daar telkens je ouwe moet voor gaan lastigvallen....

15-04-2002, 23:22
Ja die goeie ouwe studentijd ..Heb het wel al een paar jaren achter m'n rug...Maar mis het wel eerlijk gezegd.....De beste tijd van je leven...

Heee Foudie..Morgen wordt je 2 euro gestort

Boesa

15-04-2002, 23:24
GELD IS VOOR MIJ ECHT NIET BELANGRIJK, EN ALS IK GELD OP ZAK HEB GEEF IK HET ALTIJD UIT AAN ANDEREN, KADO'S , ETC. maAR AL MOET IK LATER IN EEN KARTONNEN HUTJE WONEN, ALS IK MAAR GELUKKIG BEN, ALLEEN. EN IK KEN FAMILIES DIE ECHT DOOR GELD UIT ELKAAR ZIJN GEGAAN EN GEEN CONTACT MEER MET ELKAAR HEBBEN, KIJK MAAR NA HET ERFEN VAN GROTE ERFENISSEN. EN ALS ZOONS BEGINNEN TE WERKEN KUNNEN OOK RUZIES ONTSTAAN, WAT IK WEL GELEERD HEB VAN GELD IS DAT HET SLECHT IS, HET VEROORZAAKT RUZIES, JE GEEFT HET ALLEEN AAN DINGEN UIT, MENSEN WORDEN MATERIALISTISCH, ETC. MAAR AF EN TOE IS HET WEL HANDIG ALS JE DIE MOOIE SCHOENEN OF JAS IN DE WINKELETALAGE ZIET STAAN.

ps IK GA STUDEREN WAT IK LEUK VIND OF IK DAAR NOU LATER VEEL GELD MEE GA VERDIENEN OF NIET, IK KAN ALTIJD NOG OP EEN MAN TERUG VALLEN!!HAHAHA

16-04-2002, 09:48

Citaat:
Origineel gepost door nadia25
Ja die goeie ouwe studentijd ..Heb het wel al een paar jaren achter m'n rug...Maar mis het wel eerlijk gezegd.....De beste tijd van je leven...

Heee Foudie..Morgen wordt je 2 euro gestort

Boesa
hehe, ik hoop voor jouw dat je het niet echt gaat doen, want dat is nl niet mijn rekn. Ik kan je de mijn natuurlijk wel steeds geven op aanvraag. U vraagt wij draaien

23-04-2005, 21:13

Up! [Van 2002!]

23-04-2005, 21:17
Nix beters te doen

23-04-2005, 21:31
ik vind geld wel belangerijk, maar niet het belangerijkste.
geluk en je gezondheid komt bij mij op num 1....
maar ik wil wel dat me man een baan heeft natuurlijk.
en over geld gesproken kan je nog altijd samen voor gaan werken vind ik.

groeten ahlam