Bekijk volle/desktop versie : Zwanger en niet kunnen koken



29-02-2016, 19:27
Normaal gezien ben ik gek op koken en nieuwe recepten uitproberen en nu kan ik koken niet uitstaaaaan. Kookgeurtjes en de aanblik van vlees kan ik al helemaal niet aan. Ik ben nu 18 weken en ook de zware vermoeidheid eist zijn tol. De bankstel is mijn beste vriend. Er moet nog zooooooveel gebeuren in huis maar het is net of ik een berg moet beklimmen om dat te kunnen doen. Ik ga hijgend de trap op en kan geen lange afstanden lopen anders ben ik de rest van de dag op. Dames wanneer gaat dit over?? Ik word er depri van. Dit had ik bij mn vorige zwangerschap niet. Mn bloed is verder ok.

29-02-2016, 19:46


Ik ken je gevoel meid, echt heel vervelend. Ben nu 14 weken alhamdoellilah, heb vandaag voor het eerst sinds een lange tijd gekookt en voor het eerst smaakte het gewoon normaal eten ! En wat opruimen betreft ik heb dat
Ook, heb zoveel te doen in huis en heb vandaag weer wat dingen opgepakt. Ik weet dat ik met de nesteldrang flink ga inhalen dus dat stelt Me gerust.

Inscha Allah zal dit gevoel snel voor je over gaan zodat je ervan kan genieten.

29-02-2016, 21:52

Citaat door Mourema:
Ik ken je gevoel meid, echt heel vervelend. Ben nu 14 weken alhamdoellilah, heb vandaag voor het eerst sinds een lange tijd gekookt en voor het eerst smaakte het gewoon normaal eten ! En wat opruimen betreft ik heb dat
Ook, heb zoveel te doen in huis en heb vandaag weer wat dingen opgepakt. Ik weet dat ik met de nesteldrang flink ga inhalen dus dat stelt Me gerust.

Inscha Allah zal dit gevoel snel voor je over gaan zodat je ervan kan genieten.
Ik kan niet wachten op de nesteldrang haha. InshaAllah kunnen we gauw gaan genieten.

29-02-2016, 21:57
Beter dit dan zwanger en niet kunnen functioneren

29-02-2016, 22:05


Tjah, wanneer het overgaat kan niemand je vertellen helaas. Dat is nou eenmaal een zwangerschap en elke zwangerschap is anders. Insha Allah ga je je gauw beter voelen meid. Nu moet je gewoon toegeven aan je vermoeidheid en alle andere kwaaltjes.

29-02-2016, 22:45
Net of ik mijn eigen verhaal lees. Ben nu 21 weken zwanger en ook last van mijn bekken nu. Heb weken niet kunnen koken of iets in het huis kunnen doen, ben nu wel in staat om te koken maar kan het zelf niet eten. Heb dus heel wat boterhammen op. En wat het huishouden betreft, wacht gewoon geduldig op nesteldrang en dan ga ik wel aan de slag.

01-03-2016, 00:14

Citaat door fidie:
Net of ik mijn eigen verhaal lees. Ben nu 21 weken zwanger en ook last van mijn bekken nu. Heb weken niet kunnen koken of iets in het huis kunnen doen, ben nu wel in staat om te koken maar kan het zelf niet eten. Heb dus heel wat boterhammen op. En wat het huishouden betreft, wacht gewoon geduldig op nesteldrang en dan ga ik wel aan de slag.
Vanaf 21 weken al last van bekken? Nou dat moet er dan ook nog bijkomen haha. Ja ik eet bijna ook alleen maar boterhammen. SoubhanAllah had niet gedacht dat ik zelfs niet zou kunnen koken. En dan vraag ik me af hoe vrouwen het vroeger deden als ze ook nog eens voor 10 man moeten zorgen.

Zoals iemand eerder zei is elke zwangerschap anders. Ik moet me erbij neerleggen en het is alhamdolillah tijdelijk en allemaal een geschenk van Allah swt.