Bekijk volle/desktop versie : Corruptie in Marokko



28-02-2016, 14:19
Hallo iedereen,
Ik ben een Belg met Marokkaanse roets, (vader in Marokko geboren, moeder Belgisch) de laatste keer dat ik in Casablanca ben geweest was in 1990, met de auto naar daar met het hele gezin naar de familie aldaar. Mijn vader heeft daar een huis laten bouwen in begin '80's, daar kwamen wij naartoe tijdens vakanties de keren dat wij naar daar gingen, en zoniet woonde een nonkel met zijn gezin daar, later een neef met zijn gezin...allen gratis en voor niks. Een jaar of 5 geleden heeft mijn vader de woning laten verbouwen naar 3 verdiepingen aangezien zijn huis de enige was van gans de wijk die nog gewoon gelijkvloers was... En zodat we (ik met vrouw en zoontje, of broer of zus) naar daar kunnen gaan wanneer we willen.
Het gelijkvloers appartement is na de werken verhuurd voor een peulschil (goedkoop dus...) aan een zogezegde architect die aan het bouwen was, van zodra zijn bouw klaar was ging hij weg... Maar in plaats daarvan heeft hij zijn vader, zijn broer met zijn gezin in de woning gelaten. Zonder mijn vader daarvan op de hoogte te brengen.
Toen mijn vader op een dag voor bij zijn zus en broer te gaan, naar zijn gebouw ging zag hij hoe de situatie was en dat ze het huis letterlijk aan het verprutsen waren, deuren geforceerd van de nieuwe appartementen om er rommel in te plaatsen, externe gasketels aan de muren hangen die op gekke, doe het zelf manieren gedaan zijn...alles tegen de regels in! Mijn vader toonde me foto's en ik schaamde me echt in zijn plaats om te zien hoe de Marokaanse bevolking om gaat met dergelijke.
Ik zei aan mijn vader dat hij slechte huurders heeft en de woning moet verkopen...
Mijn vader is nu reeds 3 jaar aan het procederen dat ze de woning moeten verlaten, hij krijgt steeds zijn gelijk in de rechtbank maar de crapuleuze huurders zitten er nog steeds in... Lekker lachen en de luie lafaards uithangen.
Ik ben daar zodanig van gefrustreerd dat ik daar nooit meer naartoe wil gezien de situatie en blijkbaar corrupte instanties, want steeds hebben ze nieuwe manieren gevonden en gaan ze er sowieso uit moeten en dan komen ze op de proppen dat het 500dirham, gaat kosten...
Bij mij is de maat vol, mijn vader wil niet naar mijn mening luisteren en is steeds goedgelovig in de gangsters aldaar.

Ik wil mijn vader helpen en bewijzen wat voor oplichters daar bezig zijn.

Heeft iemand tips of ervaring met dergelijke?

Het pand staat in Casablanca, en de wijk noemt el oulfa.

28-02-2016, 19:03


Hehe ik vrees dat dit niet de juiste manier is. Maar ik begrijp je wel.

29-02-2016, 23:54

Citaat door AbGo:
Hehe ik vrees dat dit niet de juiste manier is. Maar ik begrijp je wel.
Ja je kan het ook lief vragen...

01-03-2016, 19:29
Tja, mijn pa is er al vier jaar mee bezig, dat bewijst dat hij lief genoeg is, 't ligt aan die achterlijke idioten die het niet snappen dat ze hun schop moeten afkuisen...achterbakse hypocriete idioten zijn het.