Bekijk volle/desktop versie : Broeders/zusters vergeef mij



28-02-2016, 03:28
Assalaamo alaykom wa rahmatullahi wa barakatuhu,


Broeders & zusters vergeef mij als ik iets verkeerds heb gezegd of jullie onrechtvaardig heb behandeld, we zijn allemaal kinderen van Adam en de kinderen van Adam zijn zondaars.

Ik wil dat de oprechte moslims met wie ik discussies gehad heb hier, weten dat ik hun diezelfde dag nog vergeven heb, ongeacht of ze mij vergeven hebben.

Ik heb gemerkt dat sinds ik hier echt actief ben op deze site(misschien net een maand of 2), ik veel tijd verspild heb aan discussies die het hart verharden en mij op sommige momenten zelfs uitspraken hebben laten doen vanuit mijn jahiliyyah-tijd, een tijd die ik achter me heb gelaten en al hetgeen ermee te maken heeft.

Om eerlijk te zijn raad ik jullie allemaal aan om hier weg te wezen even serieus ik ben na 2 maanden al bijna paranoia geworden door sommige mensen hier en de sfeer, hoe kunnen jullie jarenlang actief zijn hier.

Ghair in shaa Allah, ik verlaat hierbij dit forum, en keer richting mijn Heer, ik hoop dat Allah ta'ala jullie zal beschermen en leiden naar Zijn Tevredenheid, moge Allah ta'ala ons allen de shahaada geven, en van de mensen van het Paradijs maken,


wassalaamo alaykom wa rahmatullahi wa barakatuhu

28-02-2016, 12:32


Doe je goed broer, deze site brengt alleen maar ellende, verderf en een soort van zondigheid met zich mee. Dit wat je hier allemaal ziet is echt geen afspiegeling van de realiteit. Het is hier een grote scherts vertoning en als je hier te lang blijft hangen wordt je daar zonder dat je het in de gaten hebt een onderdeel van. Gair inshaa Allaah broer, denk dat jij een nobel hart hebt vol van de goede bedoelingen. Hier wegblijven is de beste beslissing die je kunt maken.

Wa salamu aleykum

28-02-2016, 12:40

Citaat door arifi_4_life:
Assalaamo alaykom wa rahmatullahi wa barakatuhu,


Broeders & zusters vergeef mij als ik iets verkeerds heb gezegd of jullie onrechtvaardig heb behandeld, we zijn allemaal kinderen van Adam en de kinderen van Adam zijn zondaars.

Ik wil dat de oprechte moslims met wie ik discussies gehad heb hier, weten dat ik hun diezelfde dag nog vergeven heb, ongeacht of ze mij vergeven hebben.

Ik heb gemerkt dat sinds ik hier echt actief ben op deze site(misschien net een maand of 2), ik veel tijd verspild heb aan discussies die het hart verharden en mij op sommige momenten zelfs uitspraken hebben laten doen vanuit mijn jahiliyyah-tijd, een tijd die ik achter me heb gelaten en al hetgeen ermee te maken heeft.

Om eerlijk te zijn raad ik jullie allemaal aan om hier weg te wezen even serieus ik ben na 2 maanden al bijna paranoia geworden door sommige mensen hier en de sfeer, hoe kunnen jullie jarenlang actief zijn hier.

Ghair in shaa Allah, ik verlaat hierbij dit forum, en keer richting mijn Heer, ik hoop dat Allah ta'ala jullie zal beschermen en leiden naar Zijn Tevredenheid, moge Allah ta'ala ons allen de shahaada geven, en van de mensen van het Paradijs maken,


wassalaamo alaykom wa rahmatullahi wa barakatuhu
Wa aleikum salaam akhi,

Vergeving is de beste medicijn tegen een verhard hart. Discussies kunnen inderdaad een fitna zijn en niemand wint behalve shaytaan die moslims tegen elkaar opzet. Ik vergeef een ieder op deze site want ik geloof dat niemand kwade intenties heeft. Moge Allah subhana wa ta'ala ons behoeden van haat en onze harten reinigen. Ameen.

28-02-2016, 12:56


Wees sterk in je hart en zacht met je tong. Haat en nijd is er voldoende. Het is absurd dat er elke dag mensen in honger verkeren in oorlogssituaties en overlijden voor het goede en dat men hier bezig is zn/haar eigen ego te verdedigen op een manier die noch wenselijk noch waarde toevoegend is.

Heb mededogen voor elkaar

Toon barmhartigheid

Want ook wij afzonderlijk roepen Allah swt aan in donkere tijden in de hoop dat Hij ons onder Zijn Hoede zal nemen en ons Gratie en Genade zal schenken...

Wees goed voor elkaar broeders en zusters, verenig de harten al probeert shaytaan een wig te drijven d.m.v. misvattingen en onbegrip onderling.

Dit leven is een beproeving. De focus zou niet op het vedriet van de beproeving moeten liggen maar op het overstijgen hiervan in hart woord en daad...

Wees je beste zelf door naar jezelf te kijken en jezelf te verbeteren...onrecht dient met recht te worden rechtgezet en niet met nog meer onrecht...

Wees spiritueel ambiteus en gun elkaar het licht in de ogen ondanks de fouten en zwaktes van onze zielen...

En luistert aandachtig en onderzoekt en spreek het goede en provoceer niet, en zwijg wanneer je ego opspeelt....want je ergste vijand is niet die ander met wie je niet op 1 lijn zit of die jij wilt zien buigen uit wraak...

Je ergsts vijand ben jezelf, je eigen neigingen je eigen behoeften en gelijk halendende chaos creerende inzet...

Wees goed voor elkaar broeders en zusters, een zachtaardige omgang met elkaar is goud waard, werkelijk waar.

28-02-2016, 15:11


Je beschuldigde mij ook uit het niets van flirt gedrag en nog meer rare dingen. Maar goed tis je vergeven hoor..