Bekijk volle/desktop versie : Moskeegangers bang naar vrijdagmiddaggebed te gaan



Pagina's : [1] 2 3

25-02-2016, 23:09
Bezoekers van de Haagse moskee As-Soennah vragen zich af of zij vrijdag nog wel naar het middaggebed durven. Volgens moskeebestuurder Abdelhamid Taheri zit de schrik er goed in na een dreigbrief aan het adres van het gebedshuis.

As-Soennah heeft, zeker na de aanslagen in Parijs, wel vaker te maken gehad met bedreigingen. Maar nooit waren die zo massaal aangepakt als deze keer.

,,Dit kan haast niet van één persoon komen. Ik heb contact gehad met tientallen moskeeën in Nederland. Al deze besturen hebben deze brief ontvangen. Zij maken zich, net als wij, grote zorgen over de veiligheid van hun bezoekers. Zeker na al het geweld tegen azc's moeten wij deze bedreiging uiterst serieus nemen.''

Duivels
Op de anonieme brief is een groot hakenkruis met adelaar afgebeeld, die refereren aan de Jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog. Met de tekst: 'Binnenkort hoog bezoek varkens!' Met daaronder de mededeling dat de islam 'een valse en duivelse religie' is.

Ongeruste moslims bellen de moskee plat met de vraag of het wel verstandig is om naar het vrijdagmiddaggebed te komen. Normaal gesproken is het gebedshuis in de Schilderswijk dan tot de nok toe gevuld, met duizenden gelovigen.

Rechts-extremisme
As-Soennah gaat samen met andere moskeeën in de regio aangifte doen bij de politie. Maar Taheri vraagt zich af of dat echt zal helpen.

,,Als een kerk of synagoge slachtoffer is van bedreigingen is het land te klein. Maar omdat dit gaat om moslims, gaat men snel over tot de orde van de dag. Ik heb tot nu toe ook nog geen afkeurend geluid vanuit de politiek gehoord. Heel kwalijk. Men heeft het alleen over extremistische moslims, maar dit zijn ook extremisten. Rechts-extremisten.''

De As-Soennah heeft zelf de veiligheidsmaatregelen opgeschroefd. Taheri houdt de details daarvan liever voor zichzelf.

http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/detail/4251930/2016/02/25/Moskeegangers-bang-naar-vrijdagmiddaggebed-te-gaan.dhtml?utm_medium=rss&utm_content=addenhaag

26-02-2016, 00:48


Zit niet te janken als een oud wijf

Gewoon naar het vrijdagmiddag gebed gaan.

Je bent best wel zielig als je niet gaat vanwege een brief van een paar pubertjes

Wat zijn dat voor moslims...

Als je een keer een verdacht persoon ziet lopen daar gewoon volgen en kijken waar die persoon naartoe gaat en wat zijn vrienden zijn. S'nachts patrouilleren en elke verdacht varken aanhouden en vragen wat die daar aan het sneaken is om die tijd. Noteer zijn naam, adres, zijn vrienden, vraag hem zijn legitimatiebewijs en sla zijn gegevens op en fouilleer hem. Geef zijn gegevens door aan de poltiie

Installeer camera' s, surveilleer onopvallend

etc

26-02-2016, 00:55

Citaat door MijnUsername:
Zit niet te janken als een oud wijf

Gewoon naar het vrijdagmiddag gebed gaan.

Je bent best wel zielig als je niet gaat vanwege een brief van een paar pubertjes

Wat zijn dat voor moslims...

Als je een keer een verdacht persoon ziet lopen daar gewoon volgen en kijken waar die persoon naartoe gaat en wat zijn vrienden zijn. S'nachts patrouilleren en elke verdacht varken aanhouden en vragen wat die daar aan het sneaken is om die tijd. Noteer zijn naam, adres, zijn vrienden, vraag hem zijn legitimatiebewijs en sla zijn gegevens op en fouilleer hem. Geef zijn gegevens door aan de poltiie

Installeer camera' s, surveilleer onopvallend

etc
Ik dacht dat men daar juist zo'n hekel aan had aan dat etnisch profileren?

26-02-2016, 00:59

Citaat door Pieter-Baan:
Ik dacht dat men daar juist zo'n hekel aan had aan dat etnisch profileren?
Zie je in de tekst iets over etniciteit?

In Londen en New York hebben de joden de shomrim in de buurten waar veel joden wonen.

Als ik het goed heb mogen zij mensen aanhouden,ondervragen, in de gaten houden etc.

Moslims moeten dit ook doen en hebben dit harder nodig dan joden.

26-02-2016, 01:09



Citaat door MijnUsername:
Zie je in de tekst iets over etniciteit?

In Londen en New York hebben de joden de shomrim in de buurten waar veel joden wonen.

Als ik het goed heb mogen zij mensen aanhouden,ondervragen, in de gaten houden etc.

Moslims moeten dit ook doen en hebben dit harder nodig dan joden.
S'nachts patrouilleren en elke verdacht varken aanhouden en vragen wat die daar aan het sneaken is om die tijd. Noteer zijn naam, adres, zijn vrienden, vraag hem zijn legitimatiebewijs en sla zijn gegevens op en fouilleer hem. Geef zijn gegevens door aan de poltiie

Varken is dat geen blanke dan?

26-02-2016, 01:14

Citaat door Pieter-Baan:
S'nachts patrouilleren en elke verdacht varken aanhouden en vragen wat die daar aan het sneaken is om die tijd. Noteer zijn naam, adres, zijn vrienden, vraag hem zijn legitimatiebewijs en sla zijn gegevens op en fouilleer hem. Geef zijn gegevens door aan de poltiie

Varken is dat geen blanke dan?
Nee, niet specifiek

26-02-2016, 01:15
Ik geloof niet dat als iemand daadwerkelijk iets wilt uitvoeren daar voor eerst een dreigbrief gaat sturen. Een burger tokkie zou die risico niet nemen. Mochten de moskeeën het idee hebben dat er een georganiseerde club er achter zit dan lijkt mij iets voor het aivd. Dit soort vieze spelletjes spelen ze al veel langer.

26-02-2016, 11:37
Wat een onzin bericht...
We (moslims) moeten juist niet laten zien dat we bang zijn.
Anders worden de extremisten alleen maar erger en lachen ons uit.

26-02-2016, 11:45
Je gaat toch niet bang zijn voor een stelletje tokkies. Ik lust ze wel rauw met een beetje zout of licht gekookt.

26-02-2016, 11:47
Hoezo bang? Tokkies kunnen alleen anoniem dreigen en schelden. Ze doen verder geen vlieg kwaad.

26-02-2016, 11:50

Citaat door MijnUsername:
Zie je in de tekst iets over etniciteit?

In Londen en New York hebben de joden de shomrim in de buurten waar veel joden wonen.

Als ik het goed heb mogen zij mensen aanhouden,ondervragen, in de gaten houden etc.

Moslims moeten dit ook doen en hebben dit harder nodig dan joden.
Dat mag hier ook hoor. Degenen die jij wil ondervragen hebben echter ook het recht om je gewoon te negeren en door te lopen.

26-02-2016, 11:59

Citaat door MijnUsername:
Nee, niet specifiek
Waar herken je een varken aan?

26-02-2016, 12:06


Ghenghis aan de krul in zijn staart..

26-02-2016, 12:07
Gewoon gaan naar de Moskee. Dreigbrief is puur treiteren. Wat mij betreft valt het onder terroriseren.

Zeg hamdulilah want je bent moslim.

Massaal aangifte doen.

26-02-2016, 12:07

Citaat door GenghisKhan:
Waar herken je een varken aan?
Varkens stinken

Pagina's : [1] 2 3