Bekijk volle/desktop versie : Kristallnacht is begonnen



Pagina's : [1] 2 3

20-02-2016, 18:11
Onthutsende beelden uit de Duitse gemeente Claußnitz: een woedende menigte blokkeerde er een bus met vluchtelingen en brulde slogans die niets aan de verbeelding overlieten. "Wij zijn het volk", klonk het onder meer. Maar ook: "Rot op, terug naar huis!" Een agent ging eveneens zijn boekje te buiten door een kind hardhandig van de bus te trekken. Die actie werd dan weer op gejuich onthaald door de rechtse harde kern. Intussen zaten in de bus andere kinderen te huilen, sommigen met doodsangst in de ogen.

Zo'n honderd heethoofden stonden de bus op te wachten. Volgens de agenten -die met dertig stuks aanwezig waren- hadden ze de weg versperd met drie wagens. Het droevige tafereel speelde zich af aan een gebouw waar voor het eerst vluchtelingen zouden ondergebracht worden.

Markus Ulbig, de Saksische deelstaatminister van Binnenlandse Zaken, noemde het een beschamende vertoning. "Ik heb het filmpje bekeken, de beelden spreken voor zich. We gaan deze politieactie onmiddellijk met alle betrokkenen bespreken, daarna kunnen we pas maatregelen treffen. Maar ik vind het uiterst beschamend hoe hier met mensen omgegaan is."

Op Facebook vroeg iemand zich af hoe die amokmakers zomaar tot bij de bus konden geraken. Er volgde een officiële reactie van de politie van de Duitse deelstaat Saksen. "Voor ons is het onaanvaardbaar wat hier gebeurd is. Wij moeten er als politie voor zorgen dat de neutraliteit in ons gebied behouden blijft. Dat is ons in dit geval duidelijk niet gelukt."

20-02-2016, 18:12


http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2622406/2016/02/19/Kinderen-huilen-rechtse-menigte-juicht-onthutsende-beelden-van-agent-die-jonge-vluchteling-uit-bus-sleurt.dhtml

20-02-2016, 19:26

Citaat door Daoudi1970:
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2622406/2016/02/19/Kinderen-huilen-rechtse-menigte-juicht-onthutsende-beelden-van-agent-die-jonge-vluchteling-uit-bus-sleurt.dhtml
Dit is inderdaad héél vervelend voor die kinderen. En ik vind het ook beschamend! zelfs ook als ik de hoogspanning in aanmerking neem die er ongetwijfeld ook bij de Duitse politie heerst!
Met kinderen hoor je gewoon voorzichtig om te gaan en ook met hun moeder!
Géén pluim voor de Duitse politie in dezen!

20-02-2016, 19:31
Daoudi,


"De kristalnacht is begonnen".

Je houdt wel van een beetje melodrama, niet?


http://https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kristallnacht


Noord

20-02-2016, 19:38



Citaat door Noord55:
Daoudi,


"De kristalnacht is begonnen".

Je houdt wel van een beetje melodrama, niet?


http://https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kristallnacht


Noord



De Kristallnacht (ook wel Nacht van het gebroken glas) was een door de nazi's georganiseerde actie (pogrom) gericht tegen de semitische bevolking in Duitsland.


Syrische vluchteling zijn semieten

20-02-2016, 19:57

Citaat door Daoudi1970:
Onthutsende beelden uit de Duitse gemeente Claußnitz: een woedende menigte blokkeerde er een bus met vluchtelingen en brulde slogans die niets aan de verbeelding overlieten. "Wij zijn het volk", klonk het onder meer. Maar ook: "Rot op, terug naar huis!" Een agent ging eveneens zijn boekje te buiten door een kind hardhandig van de bus te trekken. Die actie werd dan weer op gejuich onthaald door de rechtse harde kern. Intussen zaten in de bus andere kinderen te huilen, sommigen met doodsangst in de ogen.

Zo'n honderd heethoofden stonden de bus op te wachten. Volgens de agenten -die met dertig stuks aanwezig waren- hadden ze de weg versperd met drie wagens. Het droevige tafereel speelde zich af aan een gebouw waar voor het eerst vluchtelingen zouden ondergebracht worden.

Markus Ulbig, de Saksische deelstaatminister van Binnenlandse Zaken, noemde het een beschamende vertoning. "Ik heb het filmpje bekeken, de beelden spreken voor zich. We gaan deze politieactie onmiddellijk met alle betrokkenen bespreken, daarna kunnen we pas maatregelen treffen. Maar ik vind het uiterst beschamend hoe hier met mensen omgegaan is."

Op Facebook vroeg iemand zich af hoe die amokmakers zomaar tot bij de bus konden geraken. Er volgde een officiële reactie van de politie van de Duitse deelstaat Saksen. "Voor ons is het onaanvaardbaar wat hier gebeurd is. Wij moeten er als politie voor zorgen dat de neutraliteit in ons gebied behouden blijft. Dat is ons in dit geval duidelijk niet gelukt."
Halbe Zijlstra: onze manier van leven loopt gevaar..
niet zo snel pessimistische zijn hier en daar zijn die waarden en normen nog springlevend zijlstra..

20-02-2016, 20:07

Citaat door Daoudi1970:
De Kristallnacht (ook wel Nacht van het gebroken glas) was een door de nazi's georganiseerde actie (pogrom) gericht tegen de semitische bevolking in Duitsland.


Syrische vluchteling zijn semieten

Eethuis Jasmine
Ja joh...........Laten we héél even terug gaan tot Noah Met zijn zonen Cham, Seth en Jafeth. Hier ligt de oorsprong van de Semieten.
Maar na Noah kwam Abraham waarvan Sara zijn vrouw was en Hagar zijn bijvrouw.
Als je dit uitgebreide verhaal leest, kun je tussen de letters zien wat een helleveeg Hagar was tegen Sara.
Hagar baarde eerder als Sara: Ismaël.
En Sara baarde Isaac, die Abraham moest offeren maar weerhouden werd!
De heks Hagar werd verstoten, door Abraham zelf!
En lees zelf maar wie de afstammelingen van die verstoten heks Hagar werden!

20-02-2016, 20:15

Citaat door Paskwil:
Ja joh...........Laten we héél even terug gaan tot Noah Met zijn zonen Cham, Seth en Jafeth. Hier ligt de oorsprong van de Semieten.
Maar na Noah kwam Abraham waarvan Sara zijn vrouw was en Hagar zijn bijvrouw.
Als je dit uitgebreide verhaal leest, kun je tussen de letters zien wat een helleveeg Hagar was tegen Sara.
Hagar baarde eerden als Sara Ismaël.
En Sara baarde Isaac die Abraham moet offeren maar weerhouden werd!




De heks Hagar werd verstoten!
En lees zelf maar wie de afstammelingen van die verstoten heks Hagar werden!
De heks Hagar werd verstoten!

dat staat in de racistische bijbel



Sinds wanneer geloven joden in de bijbel zionsletje

20-02-2016, 20:18

Citaat door Paskwil:
Ja joh...........Laten we héél even terug gaan tot Noah Met zijn zonen Cham, Seth en Jafeth. Hier ligt de oorsprong van de Semieten.
Maar na Noah kwam Abraham waarvan Sara zijn vrouw was en Hagar zijn bijvrouw.
Als je dit uitgebreide verhaal leest, kun je tussen de letters zien wat een helleveeg Hagar was tegen Sara.
Hagar baarde eerder als Sara: Ismaël.
En Sara baarde Isaac, die Abraham moest offeren maar weerhouden werd!




De heks Hagar werd verstoten, door Abraham zelf!
En lees zelf maar wie de afstammelingen van die verstoten heks Hagar werden!
Jouw valse god is een zon van een timmerman zeggen joden

20-02-2016, 20:22

Citaat door Daoudi1970:
De heks Hagar werd verstoten!

dat staat in de racistische bijbel



Sinds wanneer geloven joden in de bijbel zionsletje
Ik ben geen jood, maar ook zeker geen moslim zoals jij! Rara wat ben ik?

20-02-2016, 20:24

Citaat door Paskwil:
Ik ben geen jood, maar ook zeker geen moslim zoals jij! Rara wat ben ik?
Zwangere varken van achtling

20-02-2016, 21:07

Citaat door Daoudi1970:
De heks Hagar werd verstoten!

dat staat in de racistische bijbel



Sinds wanneer geloven joden in de bijbel zionsletje
Het verhaal over Abraham, Sara, Izaak, Hagar en Ismael staat in wat christenen het Oude Testament noemen. En voor de joden is dat de Hebreeuwse bijbel of Tenach.

20-02-2016, 21:14



Citaat door fierljepper:
Het verhaal over Abraham, Sara, Izaak, Hagar en Ismael staat in wat christenen het Oude Testament noemen. En voor de joden is dat de Hebreeuwse bijbel of Tenach.
En waarom hebben christenen nieuwe boek geschreven

20-02-2016, 21:25

Citaat door Daoudi1970:
En waarom hebben christenen nieuwe boek geschreven
Zelfde reden als waarom moslims met een nieuw boek kwamen.

Maar on topic: ik geloof niet zo dat er een nieuwe Kristallnacht op komst is.

20-02-2016, 21:32

Citaat door Daoudi1970:

Jouw valse god
Valse G-d? Mijn G-d is de G-d van Abraham, Izaac en Jacob! De G-d van Israël!

Citaat:
is een zon van een timmerman zeggen joden
Naar mijn weten hebben de joden niet veel gezegd over Jezus! Jezus was een normaal mens als jij en ik, die liet zien wat een mens is! Een kind van G-d!

Pagina's : [1] 2 3